Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Yttrandefriheten > allt

Sen tycker jag personligen att bränna böcker är ett j@vla barbari.
Som så mycket annat får man men bör inte.
Håller med. Barbari. Dock inte tillräckligt för mig för att kasta sten eller vilja förbjuda. Jag kan själv vara kontroversiell och jag skulle inte vilja bli tystad för att den/de som bestämmer inte tycker mitt budskap är okej.

Har förvisso svårt att se mig kasta sten av någon anledning föutom i självförsvar mot ett direkt hot mot mig eller mina nära.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
MJohansson går ut och säger att problemet inte var för få poliser.
Undrar hur man skulle ta emot det om man varit polis på platsen? :va
Poliser har ju vittnat om att de var för få. Hur skulle de veta exakt var de skulle vara? Få poliser kan omöjligen vara överallt samtidigt och de beöver vara många av flera skäl, bl a för att undvika utmattning. Är de fler kan de stävja buset med mindre våld, (om det nu är önskvärt).
Otroligt oförskämt av MJ. Vi ska alltid minnas att han inte ville anmäla token som attackerade honom med brandsläckare på Broby gamla sjukhus. Den knast som sen åkte till Köpenhamn och knivade en polis i halsen.
Han kan inte stå högt i kurs hos polisen. Kanske därför säpo var passiva i Broby. Var ju en judokunnig kommunalpolitiker från Knislinge, (tror jag), som praktiserade sina färdigheter. Var och en får avgöra om man tycker det var rätt beslut.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
– Utan snarare att ha rätt antal poliser på rätt platser vid rätt tillfällen, säger han.

Ja jo det är väl kanske rätt att säga så. Typ som att vi inte har elbrist(eller vilket ord de nu brukar använda) för att vi är nettoexportör sett över året. Hade sveriges alla 20000(poliser) varit på plats så hade det mer än väl räckt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
MJohansson går ut och säger att problemet inte var för få poliser.
Undrar hur man skulle ta emot det om man varit polis på platsen? :va
Jag kan i och för sig hålla med.
Problemet var att polisen inte försökte upprätthålla ordningen, hade de gjort det hade de lyckats. Skjut 10 och det är tomt, hitta 10 till och de gör inte om det.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Folk här har kallat honom äckligt pedofil. Sånt kallar jag inte honom. Men Sverige behöver inte han. Poliser har nästan dött. Ok jättebra tycker en del här
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Folk här har kallat honom äckligt pedofil. Sånt kallar jag inte honom. Men Sverige behöver inte han. Poliser har nästan dött. Ok jättebra tycker en del här
Jag tycker att det är äckligt att han är pedofil, allra mest att han försökt leva ut det. Sedan är det han gör i denna fråga ändå bra, men det är svårt att inte nämna det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kostar mycket pengar. Han gör ingen nytta. Skruv lös typ
Jag tror inte att han kostar några pengar alls faktiskt, han köper böckerna och tändvätskan själv.

Om jag köper Feministiska manifestet och en flaska tändvätska, på vilket sätt kostar jag då pengar?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
God dag yxskaft Bussar bilar mm
Gör dig inte dummare än du tror
Folk är säkert glada å få sin bil uppeldad

Fast det är ju helt andra människor som eldar upp dom, det är ju inte Paludan som gör det.

Om Markus bajsar på min gräsmatta och jag eldar upp din bil för att jag blir arg, är det jag eller Markus som är problemet?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top