Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Politikerna är som vanligt hopplöst efter.

(För oss utan ansiktsbok, notera skärmdumpen i kommentarerna.)

Edit. Det gapas med rätta om fler poliser...men man kan ju ta det ifrån andra ändan också, dvs minska antalet brottslingar. Men svenska folket liksom svenska politiker är reaktiva och inte proaktiva, det är känslor och värdegrund hit och dit och "just nu" som verkar vara i fokus. Att tänka på konsekvenser 40 år framåt av politiska beslut som tas idag finns inte. När skiten sedan träffar fläkten är det några som vaknar. Samtidigt kanske man borde lyssna(och lyssnat) på dem som varnat över dårskapen sedan länge, men inte fan är det någon som lär sig, nästa gång är allt glömt och det är samma dårskap igen.

Edit 2. Sorry Benny och Tegel. Ni han "gilla" innan min edit...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du måste lära dig skilja på invandring och invandrare. Fri invandring och en välfärdsstat är inkompatibla.

Den invandringen vi haft i modern tid har varit dålig. Det är inte samma som att jag hatar alla invandrare. Jag vill bara inte att de ska bo här. Det är inte personligt.

Du begär att alla andra ska göra avkall på sin välfärd, annars hatar man folk. Lågt.
Om man ska vara petig, och det ska man ju egentligen inte, men i alla fall:
Man kunde ha fri invandring. Utan bidrag, begränsad och villkorad välfärd samt med 100% krav på försörjning samt hårda regler och krav på assimilation.
Alla hade tjänat på det, ja förutom de som vi ändå inte vill ha här
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ibland undrar jag om Sverige till slut ska få samma problem som Mindanao på Filippinerna där delar är helt okuperade av islamisterna. Dessa platser besöker man inte om man har en stor vit näsa och självbevarelsedrift.
För några år sedan försökte dom utöka till att även överta Marawi. Det blev blodigt.

Nu har Sverige ingen Duterte som president så jag befarar iofs att Sverige kommer tillämpa sitt vanliga låt gå den dagen svenska islamister utropar någon plats i Sverige som eget kalifat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Försök ta in hur förljuget och riggat det här är, se hela.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
När de här upploppen sker samfällt i låt säga 100 kommuner eller på 300 orter, vad är då att göra? Fördärvarna kan mobilisera hundratusentals personer. När inte polisen kan flytta runt "resurser" mellan städer, när de är slutkörda, när de hamnar på sjukhus, bårhus eller trampas ner, skändas, lämnas, bränns och infrastrukturen är demolerad, vad gör de då?
Om man tar in militär, hur många ställen kan de vara på? Hur möter de våldet från dem där allting är ett vapen, förutom att de är för få och troligen inte i förstone tränade för gerillakrig?
När tappar polis motivationen efter att ständigt få på nöten? När tänker de att de inte kan offra mer? Är det bara de som ska offras i ett ojämnt krig?
Tror vi står på randen till infernot. Skala upp det som hänt i dagarna, säg så lite som 10 ggr, eller om det som skett hade inträffat samtidigt i berörda städer.
Bålet står färdigt och våldsverkarna har hittat sin gnista. Som jag ser det handlar upploppen inte om Paludan, om det någonsin gjorde det. Han behöver inte komma för att våldsverkarna ska gå igång, för hur många tilkståndsgivna "msnifestationer" genomförde han totalt? Var har det härjats utan att han ens varit där?
Nu kommer "vinsten".
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Försök ta in hur förljuget och riggat det här är, se hela.

Att se det i morse var ingen bra start på dagen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Försök ta in hur förljuget och riggat det här är, se hela.


Det är säkert sant, de är väl utskickade av imamerna för att återställa fasaden och illusionen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Danmark idag citat:
MEN RETTEN TIL religionskritik er afgørende for det moderne samfunds succes. Et samfund, vi har opbygget gennem århundreders kamp mod lige præcis religiøst og politisk tyranni.
Som ofte skrevet på denne plads, må man vælge. Mellem det lovreligiøse og det liberale samfund. Mellem selvretfærdighed og retssamfund. Mellem krænkelseshævd og satire. Mellem fatwa og frihed. Det stod klart allerede i 2006, hvor krigen om Muhammedtegningerne satte dansk udenrigspolitik i lys lue.
NÅR NOGEN SIGER, at vi i Vesten ikke behøver at støde muslimers følelser, og at vi burde være mere tolerante - 'vi har jo ytringsfrihed, ikke ytringspligt', som det lyder - har de ikke fattet, hvor mange der gennem århundreder gav deres liv for vores nuværende frihedsrettigheder.

Når nogen siger, at nu kan svenskerne lære det, nu kan de opleve, hvordan det føles at beskytte højreekstremisten Paludan for et trecifret millionbeløb, har de ikke forstået, at det aldrig har været Paludan, beskyttelsen er til for. Det er derimod for ytrings- og forsamlingsfriheden. Det er for at værne det, der adskiller frie skandinaviske demokratier fra den slags styre, afbrænderne i Linköping, Örebro, Rinkeby og Rosengården i Malmø repræsenterer.

DET ER UROMAGERNE, der er problemet. Som i hele problemet. Og deres enfoldige, men ihærdige indsats med at forære Rasmus Paludan alt, hvad han drømmer om, og forårsage hele slaget, siger alt om, hvor lidt af demokratiet, de har forstået – eller ønsker at forstå. Det er et vidnesbyrd om faldet for det, der for blot et årti siden i Sverige blev benævnt som ’den humanitære stormagt’.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Noll skillnad på SVT och Rysk TV nu.

Vi är så utskrattade.

Det bästa nu vore om Sanna Marin tex kallade upp Magdalena Andersson och gav henne en rejäl uppsträckning. Ska vi försvara våra länder kan vi fan börja inrikes.

Och försvaret går som vanligt på huk och vill inte ha en åsikt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Stulen text av Nima Dervish, påminner om Sverige men ändå inte:

Påskprocession attackeras av nordafrikanska muslimer. Inte i någon storstad utan lilla El Vendrell i Tarragona, Katalunien. Två arresterades.

Fatta fräckheten i att komma till ett katolskt land och uppröras över en katolsk ceremoni.

På spanska: https://www.antena3.com/noticias/so...rragona_2022041162546443b5d7420001a12219.html

Engelska:
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
På vilket sätt då, att skylla allt elände som händer med Ryssland på USA? Strömningarna var liknande i Polen (som nyligen fick kalla fötter), Ungern (EU är paria), Serbien (NATO är paria) och möjligen snart även i Frankrike (we love Putin).
Märkligt, det var INTE den länken det skulle vara - sorry!!


Rätt länk skulle vara denna
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
MJohansson går ut och säger att problemet inte var för få poliser.
Undrar hur man skulle ta emot det om man varit polis på platsen? :va

Jag såg något vittnesmål från någon som skulle vara polis om att de var många poliser men fick inte göra något.

Vet inte om det stämmer. Men jag hoppas vi får höra mer om den saken.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag såg något vittnesmål från någon som skulle vara polis om att de var många poliser men fick inte göra något.

Vet inte om det stämmer. Men jag hoppas vi får höra mer om den saken.
Då kanske Morgan har rätt?

Känns konstigt att polisen inte kan freda sina egna bussar om dom är tillräckligt många.
Men det kan ju bero på (brist) i befogenheter att använda våld.

Som du skriver får vi nog höra mer om saken.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja i vilket annat land hade buset fått hålla på ostört som här? Finns inget vad jag känner till
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
MJohansson går ut och säger att problemet inte var för få poliser.
Undrar hur man skulle ta emot det om man varit polis på platsen? :va

Problemet är inte för få poliser utan för många brottslingar. Typ så?
I princip vill jag ge han rätt. I ett välskött samhälle behöver antalet poliser vara mycket mycket få. Då har man å andra sidan mycket mycket få stenkastaranalfabeter.

Var väl något geni till som dribblade med orden på liknande sätt kring arbetslöshet/arbetskraftsutbud.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top