Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Poängen var att krig NATO Ryssland Ukraina muslim kasta sten polis dum dansk.
Har läst texten några gånger till och den är ju bara helt av fel. Okonsekvent, principlös och fel.
"Men när unga men gör precis det som de sett..." Ok? Vem bryr sig om vad de sett? De är avskum som borde deporteras.
"Det ör bara en visst typ av män..." Nej.
"Dubbelmoralen lever" Ja. men inte vad mig anbelangar i detta fall.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har läst texten några gånger till och den är ju bara helt av fel. Okonsekvent, principlös och fel.
"Men när unga men gör precis det som de sett..." Ok? Vem bryr sig om vad de sett? De är avskum som borde deporteras.
"Det ör bara en visst typ av män..." Nej.
"Dubbelmoralen lever" Ja. men inte vad mig anbelangar i detta fall.
Klassisk vänsterdynga, tyvärr ett bra exempel på varför demokrati inte är självklart.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan du inte lagen får du väl läsa på. Det finns på lätt svenska på polisens hemsida under förklaringen för vad som krävs när man söker tillstånd för en allmän sammankomst.
Du och Markus påstår att ni värnar om landet, men kan inte ens grunderna i hur lagarna är uppbyggda.
Ni uttrycker er som de mentala kalhyggena som höll sig i trakten av Gamla Stans tunnelbana för 30 år sen.

"Väx upp" "vakna" "skärp dig" är inte så sofistikerat så jag väljer att ta det som att faktiska argument saknas hos er.
Är skälet att du blir otrevligare ju längre kvällen lider att du ser att du faktiskt argumenterar som en autistisk tonåring eller är det något annat som tynger dig?

Alla i Sverige förutom du ser problemet.

De som inte vet vad SOM är eller ens har en aning om hur många invandrare som kommit till Sverige kanske ska hålla sig till andra ämnen förresten? Det här är inget du grejar, du har inte ens basal kunskap om läget i landet.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Demokrati har vi haft länge, vi borde leva i paradiset nu.
Lite av problemet är kodifierad lag. Ett homogent samhälle hade inte haft dessa problem i samma utsträckning.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag var mest förundrad hur man lyckas med parallellen att försvara sitt land mot rysk invasion jämfört med att kasta sten i huvudet på svenska poliser för att de gör sitt jobb.

Jag vill veta vad vi ska ha dessa invandrare till. Alla förstår ju nu att de måste ut. Hur gör vi?
I hela mitt vuxna liv har jag försökt belysa varför invandringen är dålig för Sverige. För 15 år sedan var man rasist bara man nämnde att invandringen var för stor. Numera är det ändå ganska PK att säga det. Det är det positiva, att spelfältet flyttats något. Samtidigt består Sverige snart av nästan 50% utrikes födda, andra och tredje generationens invandrare. Det är högst osannolikt att vi kan göra något åt det.

Jag planerar istället för en exit om det blir för illa. Kvar blir de som kommit för gratis välfärd men som inte vill bidra. Lycka till. Fram tills dess röstar jag på SD tills jag känner att vi är helt förlorade.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skyll inte på mig. Jag röstar rött sedan urminnes tider. Nästa gång blir det(magiskt helt plötsligt mycket) bättre.
Jag skyller inte på dej eller någon alls, konstaterar bara att socialdemokraterna har lyckat så otroligt bra med sin mentala indoktrinering av svenskar så det är otroligt.
Det börjar i förskola/lekis där skall barnen i San vänster anda sitta i ring o räcka upp handen, dom får en äpple skiva var oavsett hur många skivor som finns kvar delas dess inte ut då någon som inte vill ha kan bli kränkt om någon får 2 äppleskivor.
Barnen går i led o håller hand ramlar en ramlar flera.

Där är problemet att svenskar står o tittar när någon våldtas eller slås ned.

Det är således inte 1 person fel utan det är bara att gratulera vänstern som är lika duktiga som resten av den komunistiska delen av världen att få svenskar att tro vi är fria.

Se covid staten/socialdemokraterna talar om att alla skall springa o ta en experiment Jab o 80% ifrågasätter inte alls, staten med läkarkåren mördar 7-8000 gamlingar med sk palitativ vård.

Vad är skillnaden mellan Sverige och rysland/valfritt komunistland.

Som sagt svenskar är så inihelvete indoktrunerade o vill fan inte vakna i sin törnrosa sömn,
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att det finns så många på så många plan och kanter som ger tydligt sken av de låga förväntningarnas rasism, så har vi nog hittat en grund i problemen…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är Socialdemokraternas ansvar i detta?
1318fe107dafe640b27a05e90d9da1df.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
Det här handlar inte om några tusen finnar vid svarven på Asea.

Som vanligt noll koll på din omvärld.

För övrigt är den välkomna invandringen under 50-70 tal kraftigt överdriven, läs på.

Det enda du behöver göra är att läsa, du är nog inte helt bortom räddning.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg att dom hade eldat upp en elbuss?
Jag visste inte att Muhammed hade sagt "Du skola icke åka elektriskt, diesel äro den enda rätta vägen"

Kan vi utrusta alla polisbilar/brandbilar/bussar med en Koran?
100% brandsäkrade fordon, eldar dom upp ett fordon eldar dom upp en Koran.

Jag hoppas någon av passagerarna på bussen som flydde ut inte hann få med sig sin koran
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.

Det handlar inte om att vara emot all invandring därför kan man heller inte prata svepande eller generellt om invandring. Det är skillnad på arbetskraftsinvandring, flyktingar, ekonomisk invandring, riktig kompetens och påhittad kompetensregn. Generellt är det skillnad på var ifrån man kommer. Stor invandring med kultur och synsätt som ligger långt bort från vår egen leder till stora kontraster, konflikter, anpassningssvårigheter etc.

Du menar på att det är fientlighet i svenska samhällets som ligger till ansvar... ok!
Det är bla. just därför vi ser samma politiska misstag göras om i 30 år, om och om igen utan förbättring. Fel tro, fel syn på problemen. Du har din verklighetsuppfattning men den stämmer inte och därför har det politiskt inte kunnat lösa problem utan enbart förvärra. Det vi ser är bittra frukter av alla de plantor islam och även socialdemokratiskt politik sår. (finns fler anledningar)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
Perso ligen handlar det inte om att kasta ut varenda invandrare, det är som du skriver dom absolut bästa svetsare jag någonsin har haft äran att känna är finnar sjukt kompetenta.

Jag jobbar med några starkt troende muslimer dom jobbar o sliter med samma skit som jag inga bekymmer alls det går att snacka familj politik bilar hur många kameler dom vill ha för att få gifta sig med dottern. Helt klart inga bekymmer är med på familje dagar osv osv.

Dessa muslimer stör absolut ingen.

Men dräggen som springer runt o våldtar misshandlar eldar bilar och fan vet dessa element bidrar inte till något vettigt alls.

Men när vänstern nått så långt att en domare i högsta domstolen inte förstår att man betalar för sig utan är lätt kränkt av att bli anklagad o går i pension i typ protest då har det gått långt.

Att sedan justitieministern är en komplett idiot som inte fattar vad hon sänder för signaler med att belöna dylika element med många millioner o offren får brödsmulor, om dom en får brödsmulor na.

Men med en helt outbildbar person som högsta chef som dessutom är en bortbyting som inte ens föräldrar eller släkt ville veta av såkan ju inte flum vänstern bli så mycket bättre än den är idag.

Högern är ej heller oskyldig skall väll sägas rainfelt är en förrädare o bör ställas inför en exetionspatrull( eller hur det nu stavas) öppna era hjärtan. Tja en person vill ju ha flera av sin sort o är man 1/4 afrikan så är man, det var här eländet startade tyvärr.

Det finns nog en lösning men då måste kriminella element ut ur landet det är så enkelt.

Att sedan staten vägrar genomföra en folkräkningen är ju enbart av den anledningen att dom inte vill att det skall komma fram så tydligt hur många invandrare det finns o varifrån dessa kommer.

Bra folk skall vi vara rätta om dåligt folk kan bo i sitt hemland.
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
Vad jag kan komma ihåg så nämndes aldrig Pekka, Kalervo, Ilmari, Dragan, Milan m.fl. i samma mening som kravaller, bilbränder och gruppvåldtäkter. Inte heller så de itailienare och greker som kom hit på 50- och 60-talet omnämns inte heller i sådana sammanhang.
Det är väl mer perkele, sisu, forza och vad det nu var som jag inte kommer ihåg. Så visst är det sklllnad på folk och folk. Därmed inte sagt att det alltid var helt friktionsfritt. Dock är avståndet till 60- och 70-talets problem ljusår från dagens skjutningar på öppen gata och kravaller och snart, sannolikt också väpnade uppror. Tyvärr så har vi fått en polis som är lika handlingskraftig som en betonggris, inga likheter i övrigt. Lågaffektivt bemötande mot intellektuellt utmanade [fyll i något lämpligt personligt skällsord här]? Suck.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.

Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.

Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
Kastade finnarna, juggarna och chilenarna sten mot polisen och brände bilar med jämna mellanrum? Kom de hit och levde på bidrag hela livet? Var de överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken?

Hela ditt inlägg handlar om att försvara och förklara och relativisera stenkastnimg, bilbränder och våldtäkt. Det finns inget försvar. Det är aldrig okej.

Om du stannar i Sverige oavsett hur jävligt det blir så är det ditt val. Uppenbart gjorde dina föräldrar det ”inihelvete dumma” valet att göra en exit.

Människor som kommer hit och gör rätt för sig är välkomna. De som kastar sten ska ut. Det är mycket enkelt att lösa i praktiken.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Människor som kommer hit och gör rätt för sig är välkomna. De som kastar sten ska ut. Det är mycket enkelt att lösa i praktiken.
En bekant till mig har just blivit medborgare i USA, efter 7 år.

Hon har varit gift med en medborgare i USA i 7år,bott där och jobbat hela tiden och skött sig.

Skulle hon ha kastat sten mot polisen och eldat bilar under dom 7åren så skulle hon nog inte ha fått bli medborgare, tror jag...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kastade finnarna, juggarna och chilenarna sten mot polisen och brände bilar med jämna mellanrum? Kom de hit och levde på bidrag hela livet? Var de överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken?

Hela ditt inlägg handlar om att försvara och förklara och relativisera stenkastnimg, bilbränder och våldtäkt. Det finns inget försvar. Det är aldrig okej.

Om du stannar i Sverige oavsett hur jävligt det blir så är det ditt val. Uppenbart gjorde dina föräldrar det ”inihelvete dumma” valet att göra en exit.

Människor som kommer hit och gör rätt för sig är välkomna. De som kastar sten ska ut. Det är mycket enkelt att lösa i praktiken.
Mina föräldrar har mig veterligen aldrig gnällt på invandring i ett land och sen blivit invandrare i ett annat. Det är för övrigt inte båda mina föräldrar som inte är födda här.

Jag har inte försvarat stenkastning eller busseldning, men det var inte heller jag som skrev att "invandring är dåligt".
Hur stor del av befolkningen i de stadsdelarna där det varit våldsamt senaste tiden är det som ställt till problem?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har inte försvarat stenkastning eller busseldning, men det var inte heller jag som skrev att "invandring är dåligt".
Hur stor del av befolkningen i de stadsdelarna där det varit våldsamt senaste tiden är det som ställt till problem?

Jag har inte sett någon dom senaste dagarna som har sagt att ALL invandring är dålig.
Om det nu är ett väldigt begränsat problem, bara en liten andel som ställer till problem, då har du inget emot att utvisa den gruppen då?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top