Som andragenerationsinvandrare så vet jag att Sverige inte hade haft det välstånd vi har utan invandrare. Det hade inte gått att bemanna alla fabriker i bruksorter utan chilenare, finnar och jugoslaver.
Eftersom jag lever i verkligheten vet jag att vi inte kan "kasta ut" alla invandrare som finns i landet och jag inser också att det inte är troende muslimer som skapar kravaller runt om i landet utan att det är folk som hela tiden blir behandlade som skit och inte kommer in i samhället.
Jag vet även att det är ett problem att vi tillåter att det skapas enklaver av grupper som har gemensam bakgrund. Det är tyvärr så människor fungerar. Oavsett om det är svenskt missanpassat drägg som flyttar till Thailand eller fattiga svenska bönder i Minnesota eller syrianer i Ronna. Man vill känna gemenskap med omgivningen.
Att skriva att man ska göra exit på grund av invandring är så inihelvete dumt att det överträffar allt övrigt somliga kläcker ur sig.
Perso ligen handlar det inte om att kasta ut varenda invandrare, det är som du skriver dom absolut bästa svetsare jag någonsin har haft äran att känna är finnar sjukt kompetenta.
Jag jobbar med några starkt troende muslimer dom jobbar o sliter med samma skit som jag inga bekymmer alls det går att snacka familj politik bilar hur många kameler dom vill ha för att få gifta sig med dottern. Helt klart inga bekymmer är med på familje dagar osv osv.
Dessa muslimer stör absolut ingen.
Men dräggen som springer runt o våldtar misshandlar eldar bilar och fan vet dessa element bidrar inte till något vettigt alls.
Men när vänstern nått så långt att en domare i högsta domstolen inte förstår att man betalar för sig utan är lätt kränkt av att bli anklagad o går i pension i typ protest då har det gått långt.
Att sedan justitieministern är en komplett idiot som inte fattar vad hon sänder för signaler med att belöna dylika element med många millioner o offren får brödsmulor, om dom en får brödsmulor na.
Men med en helt outbildbar person som högsta chef som dessutom är en bortbyting som inte ens föräldrar eller släkt ville veta av såkan ju inte flum vänstern bli så mycket bättre än den är idag.
Högern är ej heller oskyldig skall väll sägas rainfelt är en förrädare o bör ställas inför en exetionspatrull( eller hur det nu stavas) öppna era hjärtan. Tja en person vill ju ha flera av sin sort o är man 1/4 afrikan så är man, det var här eländet startade tyvärr.
Det finns nog en lösning men då måste kriminella element ut ur landet det är så enkelt.
Att sedan staten vägrar genomföra en folkräkningen är ju enbart av den anledningen att dom inte vill att det skall komma fram så tydligt hur många invandrare det finns o varifrån dessa kommer.
Bra folk skall vi vara rätta om dåligt folk kan bo i sitt hemland.