Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har en positiv tro på väljarna i Sverige trots att SD tagit plats i riksdagen. De inser att det är främlingsfientliga som hittat ett sätt att provocera fram kravaller och ser vem som i grunden ställer till problem i olika delar av landet.
Att det är tillåtet att göra något gör det inte alltid lämpligt.
Självklart är det de som förstör saker som är ansvariga för just det, men det hade inte hänt utan provokation av diverse patrask.
Stackars invandrare som låter sig provoceras till den milda grad att de kastar sten mot polisen och bränner vanligt folks bilar. Tur att du, tangentbordskrigaren, i vanlig ordning ser hela bilden. Finns det något sätt vi kan upplysa dessa stackars korkade stenkastare så de förstår att de blir lurade? Hade varit vackert om de fick ta del av din visdom.

Eller så är våldsverkarna bara våldsverkare. Av både kulturella som genetiska skäl. Det finns inte en chans att etniska svenskar börjar kasta sten mot polisen för att någon skulle bränna ett papper som de själva äger.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Stackars invandrare som låter sig provoceras till den milda grad att de kastar sten mot polisen och bränner vanligt folks bilar. Tur att du, tangentbordskrigaren, i vanlig ordning ser hela bilden. Finns det något sätt vi kan upplysa dessa stackars korkade stenkastare så de förstår att de blir lurade? Hade varit vackert om de fick ta del av din visdom.

Eller så är våldsverkarna bara våldsverkare. Av både kulturella som genetiska skäl. Det finns inte en chans att etniska svenskar börjar kasta sten mot polisen för att någon skulle bränna ett papper som de själva äger.

Boken som är källan till varför de flytt från första början, boken vars tolkningar perverterar människor så till den milda grad att de har ihjäl oliktänkande.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Paludan är en idiot. Samtidigt är det han gör är ju konstruktivt i någon mening. Han utmanar yttrandefriheten och exponerar de som kastar sten och brukar våld mot de som utnyttjar friheten. Lars Vilks gjorde samma sak.

Vem fan kastar sten egentligen? Ingen tvingar någon att lyssna på honom. Lösningen kan ju knappast vara att lagföra de som talar utan att lagföra de som brukar våld. De hade kunnat gå därifrån.

Det Paludan gör är grovt respektlöst mot många. Trots det måste man våga riskera att vara stötande när man söker sanningen. Han har dessutom sagt att om han ser tendenser hos den kristna befolkningen att kasta sten om han bränner biblar så hade han börjat bränna biblar.

Mer yttrandefrihet och mindre våld mot meningsmotståndare låter som en bättre väg framåt. Taskigt budskap från vissa är alltid bättre än våld.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Paludan är en idiot.

Precis. För normala människor går det att ha två tankar i huvudet samtidigt. Jag tycker att analfabetstenkastarna är dumma i huvudet. Det betyder inte att jag uppmuntrar Paludans handlingar, det finns tex mycket mlm omoraliskt som inte är olagligt.

Och sen kan man ju komma ihåg att det inte(än) är brottsligt att vara en idiot.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag ser ett mönster typ, oavsett om det är en BLM/miljö/etc/brännakoran/osv så är polisen utsatt för stenkastning och våld.
Bränna bilar och containers är för att kunna kasta sten på brandförsvaret.

De som attackerar polisen är "alltid" samma typ av "folk/åsikter".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har en positiv tro på väljarna i Sverige trots att SD tagit plats i riksdagen. De inser att det är främlingsfientliga som hittat ett sätt att provocera fram kravaller och ser vem som i grunden ställer till problem i olika delar av landet.
Att det är tillåtet att göra något gör det inte alltid lämpligt.
Självklart är det de som förstör saker som är ansvariga för just det, men det hade inte hänt utan provokation av diverse patrask.
Tyvärr allt för svartvitt synsätt, även om det är vulgärt att elda en koran för att iscensätta oroligheter så är det av yttersta vikt att vi ser vad som händer med vår yttrandefrihet.

Ingen kan påstå att yttrandefrihet råder i Sverige längre, skyll det på vem du vill, förutom SD.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ser ett mönster typ, oavsett om det är en BLM/miljö/etc/brännakoran/osv så är polisen utsatt för stenkastning och våld.
Bränna bilar och containers är för att kunna kasta sten på brandförsvaret.

De som attackerar polisen är "alltid" samma typ av "folk/åsikter".
Det är djupt rotat bland västerlänningar att vi är glada för att det finns brandkår och ambulans, tex. Bland MENA är det precis tvärtom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Precis. För normala människor går det att ha två tankar i huvudet samtidigt. Jag tycker att analfabetstenkastarna är dumma i huvudet. Det betyder inte att jag uppmuntrar Paludans handlingar, det finns tex mycket mlm omoraliskt som inte är olagligt.

Och sen kan man ju komma ihåg att det inte(än) är brottsligt att vara en idiot.
Jag vet inte om han är en idiot, han är i alla fall pedofil, men det han gör är viktigt och bra. Vad är alternativet? Vänta tills det är ytterligare en miljon här? Två miljoner? Tre?

Vem förutom Paludan och Vilks visar hur våra friheter begränsas?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tyvärr allt för svartvitt synsätt, även om det är vulgärt att elda en koran för att iscensätta oroligheter så är det av yttersta vikt att vi ser vad som händer med vår yttrandefrihet.

Ingen kan påstå att yttrandefrihet råder i Sverige längre, skyll det på vem du vill, förutom SD.
Har inte pajasen fått uttrycka sig fritt?
Att uttrycka sig fritt är inte det samma som att inte bli emotsagd.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om du känner att du kan uttrycka dig fritt om islam efter detta så är du ju bra cool asså, kan du karate eller?
Det är fortfarande fritt och jag har inte sett någon myndighetsperson ens knysta om att det inte är tillåtet. Har du?

Enskilda individer och grupper styr inte landet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är fortfarande fritt och jag har inte sett någon myndighetsperson ens knysta om att det inte är tillåtet. Har du?

Enskilda individer och grupper styr inte landet.
Du hade haft rätt om polisen garanterade Paludans säkerhet och upprätthöll ordningen, vilket de bevisligen inte gör.

Ibland tenderar debatten på SH bli så konstig, måste du käbbla om att yttrandefriheten inte är hotad när 3-4 städer står i brand pga av ett en dansk man vill bränna sin egen bok?

Du tror inte heller att tröskeln att kritisera islam är rätt hög? Det är ungefär som att kritisera strandskyddet.

Ibland känns du som mina tonåriga släktingar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du hade haft rätt om polisen garanterade Paludans säkerhet och upprätthöll ordningen, vilket de bevisligen inte gör.

Ibland tenderar debatten på SH bli så konstig, måste du käbbla om att yttrandefriheten inte är hotad när 3-4 städer står i brand pga av ett en dansk man vill bränna sin egen bok?

Du tror inte heller att tröskeln att kritisera islam är rätt hög? Det är ungefär som att kritisera strandskyddet.

Ibland känns du som mina tonåriga släktingar.
Det är fortfarande fritt fram att säga vad man vill och elda böcker. Polisen kan knappast punktmarkera varenda idiot med en dragning till att elda upp sina tillhörigheter.
Det är inte direkt ett sofistikerat sätt att visa att man inte uppskattar olika varianter av Abrahams släkthistoria.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad är grejen med att bli så fruktansvärt upprörd?

Jag eldade upp ett exemplar av Pippi Långstrump 1976, så ingen efter det har hört talas om Pippi Långstrump eller Astrid Lindgren?
Hela grejen dog ut efter att jag eldade boken?

Kul socialt experiment, sprid ut att (någon) ska elda Koranen på torget i (varenda förort) på söndag, för att se om det är själva bokbrännandet eller kaosandet som är det centrala.

Eller skicka ut en modig snubbe att ställa sig på torget i valfri förort med en dunk T röd och en läderinklädd bok och proklamera högt och ljudligt att "Den här boken förgiftar sinnena på människor, leder in dom på att dyrka fantasifigurer och att gå i krig och förtrycka andra människor i hans namn" och sedan sätta eld på boken.

Bara det att det är en bibel den här gången.

Jag tror att det kommer att visa sig att det centrala är att somliga vill kaosa och slå sönder polisbilar, dom skiter i vilken bok du eldar...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är fortfarande fritt fram att säga vad man vill och elda böcker. Polisen kan knappast punktmarkera varenda idiot med en dragning till att elda upp sina tillhörigheter.
Det är inte direkt ett sofistikerat sätt att visa att man inte uppskattar olika varianter av Abrahams släkthistoria.
Det är fritt fram att kritisera islam? Är du nykter?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Helt fritt fram!

ed03d59eec3e272a549b2df18535c756.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är fritt fram att kritisera islam? Är du nykter?
Oftast nykter.
Det verkar inte som att arrangören i Landskrona har fullföljt skyldigheten att ha en fullödig säkerhetsplan för arrangemanget. Som alla vet är det en del av det man åtar sig vid allmän sammankomst som opinionsyttranden.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top