Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast det är ju helt andra människor som eldar upp dom, det är ju inte Paludan som gör det.

Om Markus bajsar på min gräsmatta och jag eldar upp din bil för att jag blir arg, är det jag eller Markus som är problemet?
I just det fallet är det du
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och eftersom det är barbariskt att bränna sagoböcker även om böckerna representerar dåligt föredöme så kanske man kan köra sagoböckerna till pappersinsamlingen.
Är det barbariskt att bränna upp ett exemplar av Mein kampf eller Maos lilla röda också?

Eller har sagoböker särskild status?

Satansverserna? Den har ju brännts några gånger i modern tid.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Alla böcker som folk kan bli upprörda och kaosa över bör rimligtvis ha samma status. Och inte bara böcker - det låter som någon sorts rasism mot alla andra fysiska(brännbara?) substantiv.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, hallå året är 2022 nu, det är miljövidrigt. Dom ska naturligtvis till pappersinsamlingen, är du från stenåldern?
Det brukar vara sånt där värdelöst glansigt fiberlöst papper som i psalmböcker och biblar, man kan möjligen använda det som rullpapper till en "Holy smoke" men jag vet inte om bläcket är dåligt för hälsan.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ligger religionerna månne lite efter i det här med digitalisering?
Fan lägg in texten digitalt och läs på padda eller skaffa ljudbok.

Kanske tror kaossnubbarna att det bara finns ett fix antal koraner och att de håller på att ta slut när han bränner upp ett par stycken? De är oroliga mer än arga, kanske?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ligger religionerna månne lite efter i det här med digitalisering?
Fan lägg in texten digitalt och läs på padda eller skaffa ljudbok.
Finns redan till Android/iOS och alla format av läsplattor, och som ljudbok framförallt.

Många kan ju inte läsa
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur förkarar ni att dom eldade bilar på orter där inte ens Paludin hade varit då?

Jag tror att han eldade totalt två böcker på hela helgen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tycker att det är äckligt att han är pedofil, allra mest att han försökt leva ut det. Sedan är det han gör i denna fråga ändå bra, men det är svårt att inte nämna det.
Att han är den han är gör fokusförflyttningen enkel från det verkliga problemet, nämligen de som kräver särskilda hänsyn och samtidigt vill begränsa andra. De kunde göra som Mohammed i Danmark sa och inte gå dit när P håller på med sitt. Nu sitter Ann Linde och tar emot direktiv från Iran och Irak om att det måste tas "särskilda hänsyn" till muslimer och det vet vi ju hur det brukar gå, även om hon tydligen inte hade huckle på denna gång. Ett sånt absurdt anspråk borde renderat i ett omedelbart indragande av bistånd ich en fot ut ur landet för ambassadörer. Hon borde dessutom bara motfrågat hur de behandlar kristna.
Man kan tycka vad och hur illa man vill om P, det gör jag, men det är inte han som är problemet. Då är minareterna ett mycket större och verkligare hot. Som jag sagt, hade koranen förbjudits eller de tvingats bränna den hade motstånd kunnat motiveras, men de har rätten från svenskt håll att förhålla sig hur de vill till sin bok. Med den rätten följer skyldigheter som borde inskärpas å det bestämdaste.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att han är den han är gör fokusförflyttningen enkel från det verkliga problemet, nämligen de som kräver särskilda hänsyn och samtidigt vill begränsa andra. De kunde göra som Mohammed i Danmark sa och inte gå dit när P håller på med sitt. Nu sitter Ann Linde och tar emot direktiv från Iran och Irak om att det måste tas "särskilda hänsyn" till muslimer och det vet vi ju hur det brukar gå, även om hon tydligen inte hade huckle på denna gång. Ett sånt absurdt anspråk borde renderat i ett omedelbart indragande av bistånd ich en fot ut ur landet för ambassadörer. Hon borde dessutom bara motfrågat hur de behandlar kristna.
Man kan tycka vad och hur illa man vill om P, det gör jag, men det är inte han som är problemet. Då är minareterna ett mycket större och verkligare hot. Som jag sagt, hade koranen förbjudits eller de tvingats bränna den hade motstånd kunnat motiveras, men de har rätten från svenskt håll att förhålla sig hur de vill till sin bok. Med den rätten följer skyldigheter som borde inskärpas å det bestämdaste.
Helt enig, jag kommenterade bara varför jag kallar honom pedofil.


Jag har bara svårt att låta det passera, men visst, det hör inte hit.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Helt enig, jag kommenterade bara varför jag kallar honom pedofil.


Jag har bara svårt att låta det passera, men visst, det hör inte hit.
Hehe, jag behövde bara en en liten, ringa push.
Pedofilin är absolut vämjelig och skall givetvis lagföras. (Väljer att inte se klippet.)
Nu är väl pedofilin inte det som upprör hans (huvudsakliga) antagonister. De har ju sin egen take på den böjelsen med t ex barnäktenskap, som motiveras med att deras profet gifte sig med ett barn, etc.
Viktigt ämne men i det här fallet kommer det bara ge otygelbara diskurser.
Nu är det yttrandefrihet och vad man får göra i det offentliga rummet, individens skyldigheter och rättigheter. I synnerhet om man fått en fristad, (oavsett grund) och därtill blir försörjd. Då är det helt enkelt inte aktuellt att diktera villkor. Tyvärr har styrande och alltför många naiva väljare vänt på denna självklara ordning.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top