Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det spelar ingen roll att hon har rätt och att 80% av folket håller med henne, hon kommer få så mycket skit för dom där orden. Jag är inte ens säker på att hon sitter kvar på sin post om en vecka.

Näe, det där kan ha varit sista spiken i kistan för henne...

men varför användes inte andra motmedel mot demonstranterna?
Vattenkanoner? Släcker eventuella saker dom har satt eld på också.
Tårgas/pepparspray, klibbar fast i dom redan blöta kläderna dessutom
Beanbags/gummikulor?

Det finns ju många steg mellan att meja ner demonstranter med kulspruta och att låta dom stjäla/elda upp polisbilarna medans man desperat backar också.
Hon blir kvar. Riktigt populär internt och klarar hon av en dom för förtal och husaffär så klarar hon detta.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du kan släppa din crush på mig. Jag är lyckligt gift.
---
Jag har för övrigt ingen praktisk lösning för hur man avslutar kravaller. Att "bunta ihop och slå ihjäl bara" tror jag riskerar att få följdverkningar med mer upplopp. Att bara låta dem sabba omgivningen är kontraproduktivt. Det lär uppfattas som frikort att fortsätta svina. Ta in grönklädda stridspittar och ringa in orosmolnet. Lås in på vatten och broccoli.

Jag har sett en del kufar skriva att man ska kasta ut hela familjen till de som stökar. Jag antar att de helt saknar släkt.
Självförsörjande familjer som inte ställt till med något elände blir utkastade för mycket mindre. Det är något att bli upprörd över. Faktum är att ska man ha någon chans till attitydförändring är famil/klanutvisning enda vägen. Strikt konsekvens för minsta lilla om det ska gå. Nuvarande "metoder" åstadkommer noll och intet i rätt riktning utan stärker tvärtom skitbeteendet.

Gjorde misstaget att lyssna på P-itt i bilen. Där satt Tomas Ramberg, snortuggaren Mellin och lät det inte som att Saarinen var konformitetsledare. De satt och ondgjorde sig över Ebba Buschs rimliga åsikt gällande skadade blåljusmänniskor kontra stenkastare. Dessa var brydda över uttalandet och om någon skugga skulle falla i närheten av förövarna. Inte ett pip om poliserna och deras prekära läge så länge jag lyssnade, ("missade" början).
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Om EB har lite balls nu och står på sig mot drevet så kan det bli riktigt bra men risken finns att hon viker sig enligt den i landet numera rådande syltryggstraditionen.

Exakt vad är Johansson stolt över? Polisen lyckades inte ens skydda sig själva

1650665637493.png
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
EBT frågar varför polisen inte sköt skarpt och dunderidioten till minister säger
"Vi ska vara tacksamma för att det är svensk polis som hanterar dessa svåra situationer, och inte uppjagade amatörer som Ebba Busch.”
Jag har en fråga. Varför ska vi vara tackssmma för det?

Vilken jubelidiot. Om någon saftar gatstenar mot mitt huvud ska jag då inte få försvara mig med ett vapen om jag bär på det? Är det bättre läge för dialog kanske?

En kort dialog kan man kanske ha genom att ropa "nu tillämpar vi gyllene regeln" och helt sonika slänga tillbaka stenarna där dom kom ifrån.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om EB har lite balls nu och står på sig mot drevet så kan det bli riktigt bra men risken finns att hon viker sig enligt den i landet numera rådande syltryggstraditionen.

Exakt vad är Johansson stolt över? Polisen lyckades inte ens skydda sig själva

View attachment 471095
Fråga Mäkinen, han vet.
Han kan till och med fantisera ihop att denna terror är jämförbar med fotboll-tjafs.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Exakt vad är Johansson stolt över? Polisen lyckades inte ens skydda sig själva
Dom ska som sagt skydda "person och egendom" hur många Poliser blev skadade och hur många polisbilar blev uppeldade/stulna/hoppade på?

Jag tycker inte att dom ska få några nya fordon om dom inte klarar av att skydda dom.

Sen tycker jag vi måste ta ett litet snack om huruvida privatpersoner ska få beväpna sig själva för att kunna göra det polisen inte klarar av, skydda person och egendom.

Eller så får polisen helt enkelt steppa up till sina åtaganden

Med polisen menar jag myndigheten som helhet, eftersom det saknas mandat uppifrån för att agera, men finns poliser som är beredda att göra det, om dom får
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självförsörjande familjer som inte ställt till med något elände blir utkastade för mycket mindre. Det är något att bli upprörd över. Faktum är att ska man ha någon chans till attitydförändring är famil/klanutvisning enda vägen. Strikt konsekvens för minsta lilla om det ska gå. Nuvarande "metoder" åstadkommer noll och intet i rätt riktning utan stärker tvärtom skitbeteendet.

Gjorde misstaget att lyssna på P-itt i bilen. Där satt Tomas Ramberg, snortuggaren Mellin och lät det inte som att Saarinen var konformitetsledare. De satt och ondgjorde sig över Ebba Buschs rimliga åsikt gällande skadade blåljusmänniskor kontra stenkastare. Dessa var brydda över uttalandet och om någon skugga skulle falla i närheten av förövarna. Inte ett pip om poliserna och deras prekära läge så länge jag lyssnade, ("missade" början).

Saarinen är en av dem som borde utredas för brott mot mänskligheten, få är så obehaglig som hen.

Jag tror ändå konflikten är här nu, det finns ingen återvändo efter detta. Lyckligtvis.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Saarinen är en av dem som borde utredas för brott mot mänskligheten, få är så obehaglig som hen.

Jag tror ändå konflikten är här nu, det finns ingen återvändo efter detta. Lyckligtvis.
Där skulle varit ett frågetecken för jag vet inte om det var hon men tyckte jag kände igen rösten. Erika Mårtensson kan det visst ha varit..och Fredrik Furtenbach.(Blandar ofta ihop vem av dem, Ramberg eller Furtenbach, som sitter och väser.)
Inte många rätt på namnen från mig. Till mitt försvar började jag lyssna en bit in i inslaget och hörde ingen presentation.

Tillägg:

Vad Ebba twittrar här är så essentiellt och vad belackarna inte förmår fatta. Det handlar inte enkom om polisernas rätt och möjlighet att skydda den egna personen samt materiel, det handlar om att de är värnet mellan de dom attackerar samhället och människorna utan våldskapital. Har de ett sånt kapital får de (vi) inte heller använda det. Det är polisens uppgift att skydda befolkningen med alla (ALLA) nödvändiga medel och då är angriparnas säkerhet helt underordnad. Har vi inte den ordningen, vilket är fallet, går vi mot totalt barbari. Finns den förmågan i landet? Jag tror inte det utan vi behöver hjälp.
De som kräker på Ebba kräker även på den egna möjligheten till samhälleligt beskydd, vilket de, såväl som vi, kommer behöva oerhört mycket mer av. Jag kan inte se annat än att det är kört.

Från Ebbas twitter:
"Vi har ett våldsmonopol av en anledning. Det är ca 100 skadade poliser efter påskhelgens kravaller. När de som ska skydda vårt samhälle attackeras med våld och hot måste svaret vara kraftfullt."
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Militären ska inte användas förän det är krig, då måste man först förklara att det är inbördeskrig och sedan är det helt andra regler som gäller, det vill ingen.

Man ska givetvis inte kasta ut någon som befinner sig här lagligt och har permanent uppehållstillstånd, men om man börjar med dom som befinner sig här olagligt och saknar permanent uppehållstillstånd och hela deras familjer om dom inte heller är här lagligt, så blir det inte lika många i nästa upplopp.

Dels åker ju en del hem efter varje upplopp, dels kanske man är mindre benägen att kaosa om man riskerar att åka ut ur landet, dels kanske familjerna ser till att ingen i familjen är ute och kaosar och drar på sig myndigheternas intresse

Militären kan användas precis när som helst, det enda som hindrar att de används är ord som någon skrivit på ett papper.

Breaking News:

Alla ord på papper kan bytas ut mot andra ord på papper.

Dessutom används Försvarsmakten redan när någon gått vilse, när en skogsbrand härjar eller vid någon annan samhällelig fråga som har absolut noll med krig att göra, i synnerhet om man jämför med tusentals utlänningar som attackerar vår samhälle, livsstil och yttrandefrihet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Militären kan användas precis när som helst, det enda som hindrar att de används är ord som någon skrivit på ett papper.

Breaking News:

Alla ord på papper kan bytas ut mot andra ord på papper.

Dessutom används Försvarsmakten redan när någon gått vilse, när en skogsbrand härjar eller vid någon annan samhällelig fråga som har absolut noll med krig att göra, i synnerhet om man jämför med tusentals utlänningar som attackerar vår samhälle, livsstil och yttrandefrihet.

Försvarsmakten kan och ska hjälpa till när våld inte krävs i fredstid och liv inte riskeras.
Till exempel med eftersök, fylla sandsäckar vid översvämmning o.s.v
(skogsbrand är ett gränsfall, dom har inte utbildning och betalt för att riskera livet i fredstid, det brukar lösa sig med frivilliga)

Ska militären sättas in i våldsama konflikter i landet så måste grundlagen ändras, och militärer måste ges möjligheten till opt out, eftersom det inte är kontraktet dom har skrivit på.

How about att polisen gör SITT jobb, sin enda uppgift, att hålla ordning istället?
Dom har ju tilldelats våldsmonopolet för att dom ska kunna göra det.

Polisen var där, dom hade dom redskap dom behövde.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Försvarsmakten kan och ska hjälpa till när våld inte krävs i fredstid och liv inte riskeras.
Till exempel med eftersök, fylla sandsäckar vid översvämmning o.s.v
(skogsbrand är ett gränsfall, dom har inte utbildning och betalt för att riskera livet i fredstid, det brukar lösa sig med frivilliga)

Ska militären sättas in i våldsama konflikter i landet så måste grundlagen ändras, och militärer måste ges möjligheten till opt out, eftersom det inte är kontraktet dom har skrivit på.

How about att polisen gör SITT jobb, sin enda uppgift, att hålla ordning istället?
Dom har ju tilldelats våldsmonopolet för att dom ska kunna göra det.

Polisen var där, dom hade dom redskap dom behövde.
Jag håller med.
Bättre utbildade poliser tar hand om det än outbildade värnpliktiga.
Och då med de alla de befogenheter de besitter.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Fråga Mäkinen, han vet.
Han kan till och med fantisera ihop att denna terror är jämförbar med fotboll-tjafs.
För mig är folk som kastar sten på polis och eldar upp fordon samma skrot och korn oavsett om de påstår att de gör det för att någon har eldat upp sina tillhörigheter eller för att vuxna människor sparkar på en boll. Folket i Solna har bett om det lika mycket som de i Örebro.

Mitt ansvar? Jag tror på demokrati framför pöbelvälde.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Försvarsmakten kan och ska hjälpa till när våld inte krävs i fredstid och liv inte riskeras.
Till exempel med eftersök, fylla sandsäckar vid översvämmning o.s.v
(skogsbrand är ett gränsfall, dom har inte utbildning och betalt för att riskera livet i fredstid, det brukar lösa sig med frivilliga)

Ska militären sättas in i våldsama konflikter i landet så måste grundlagen ändras, och militärer måste ges möjligheten till opt out, eftersom det inte är kontraktet dom har skrivit på.

How about att polisen gör SITT jobb, sin enda uppgift, att hålla ordning istället?
Dom har ju tilldelats våldsmonopolet för att dom ska kunna göra det.

Polisen var där, dom hade dom redskap dom behövde.
Enig om polisen.

Har inte tid att läsa på nu men minns det som att militären inte får göra polisiärt arbete. Är det någorlunda rätt?

En försvunnen person är antingen polisiärt arbete eller så är det inte polisiärt arbete.

Jag bryr mig inte så mycket om vem som reder ut detta, polisen klarar det inte. Jag betvivlar förvisso att någon i Försvarsmakten klarar det heller.

Gud bevare oss om ryssen kommer och svensk militär bemöter lågaffektivt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För mig är folk som kastar sten på polis och eldar upp fordon samma skrot och korn oavsett om de påstår att de gör det för att någon har eldat upp sina tillhörigheter eller för att vuxna människor sparkar på en boll. Folket i Solna har bett om det lika mycket som de i Örebro.

Mitt ansvar? Jag tror på demokrati framför pöbelvälde.
Det har aldrig varit sådana attacker på svensk polis från fotbollshuliganer, sluta ljug och ta ansvar för vad du gjort istället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enig om polisen.

Har inte tid att läsa på nu men minns det som att militären inte får göra polisiärt arbete. Är det någorlunda rätt?

En försvunnen person är antingen polisiärt arbete eller så är det inte polisiärt arbete.

Jag bryr mig inte så mycket om vem som reder ut detta, polisen klarar det inte. Jag betvivlar förvisso att någon i Försvarsmakten klarar det heller.

Gud bevare oss om ryssen kommer och svensk militär bemöter lågaffektivt.

Efter Ådalen 31 skrevs det en massa regler.

En försvunnen person är en situation som både är policiär och inte, man tar ju in civilpersoner att hjälpa till i söken.

Militären löser det dom är satta att göra, kommer ryssen så krigar dom, och förmodligen jävligt bra.

Putlers soldater däremot som redan i fredstid misshandlas och hunsas av sina befäl för att "härdas" verkar inte strida speciellt bra, förmodligen för att dom inte känner sig inkluderade och har fått åka militärfordon i Prideparad.

Det enda dom blir bra på är att utföra krigsbrott och stjäla allt dom ser.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top