Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingen mer kritik mor regimen. Globalisterna gillar inte kritik.

Bra!
Vi vill inte ens ha åsiktsfrihet.
Mycket hellre Sharia och Morgan
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
SVT har rätt fokus.

Så stängslet har varit trasigt sedan 2018 säger ni.
Kanske kunde lagt till att mannen har utvisningsbeslut sedan 2017.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SVT har rätt fokus.

Så stängslet har varit trasigt sedan 2018 säger ni.
Kanske kunde lagt till att mannen har utvisningsbeslut sedan 2017.
Det vore intressant att höra Mäkinen mfl analysera SVT vs Samnytt i denna fråga. Vilket är fake? Vem undanhåller vad och varför? Ska vi ha det så här?






26 april 2022

kl. 16.58

En man i 40-årsåldern som tros vara från Afghanistan häktades idag på sannolika skäl misstänkt för att först ha våldtagit en kvinna i Norberg, för att därefter knuffa ned henne i ett gruvschakt. Mannen uppges ha kommit till Sverige i samband med flyktingkrisen 2015, har nekats uppehållstillstånd, men trots det stannat kvar i landet.

Det var i fredags eftermiddag som en förbipasserande pappa med barn hörde en kvinna ropa på hjälp från ett gruvhål vid Långgruvan väster om Avesta, i Norbergs kommun. Det visade sig att kvinnan, som kommer från Afghanistan, blivit våldtagen, nedknuffad i gruvhålet och lämnad att dö där.

LÄS MER: Afghansk kvinna våldtogs och kastades ner i gruvhål – lämnades att dö

En man i 40-årsåldern greps under helgen och anhölls under måndagen misstänkt för våldtäkt och försök till mord. Han begärdes under tisdagseftermiddagen häktad på sannolika skäl misstänkt för de brotten.

Mystisk trebarnspappa
Den nu häktade mannen uppges ha kommit till Sverige i samband med flyktingkrisen 2015, men saknar uppehållstillstånd. Han har stannat kvar i landet och inte velat återvända till sitt hemland.

– Han har ett samordningsnummer i Sverige och då år man inte folkbokförd, berättar en handläggare på Skatteverket för Samnytt.

ANNONS

Nu lanserar vi Samnyttbutiken!
PREMIÄR! Hylla Lars Vilks med en exklusiv t-shirt från Samnytts nystartade webbutik!

Mannen kallar sig Mohamad Amini, talar persiska och är enligt de födelseuppgifter han uppgett 41 år gammal. Hans identitet är emellertid inte styrkt, och svenska myndigheter har inte lyckats klarlägga vilket land han är medborgare i. Mycket tyder dock på att han kommer från Afghanistan.

Av domstolshandlingar som Samnytt tagit del av har mannen tre barn, men ingen fru.

Ville inte gifta sig
Enligt uppgift till Aftonbladet var den kvinna som hittades i gruvhålet mellan Avesta och Norberg en kvinna som Mohamad Amini ville gifta sig med. Kvinnan tackade emellertid nej till mannens frieri, och han hämnades då genom att våldta henne och knuffa ned henne i gruvhålet.

– Hon har haft tur. Det var ju lite snö i botten på hålet som hon kan ha landat på som kan ha dämpat fallet. Men det är ändå en hög höjd. Det brukar inte sluta så väl när man faller från 20 meter, säger Lars Johansson, styrkeledare vid räddningstjänsten i Avesta, till kvällstidningen.

Kvinnan firades upp ur gruvschaktet med hjälp av helikopter. Det är ännu inte klarlagt hur länge kvinnan var fast i gruvhålet innan hon räddades.

Tidigare dömd
Mohamad Amini är tidigare dömd för brott. Han är två gånger dömd för olovlig körning och en gång för ringa narkotikabrott. Varje gång har påföljden stannat vid böter.

Vid den olovliga körningen 2021 uppgav mannen att han har ett afghanskt körkort.

Amini dömdes för brott första gången 2019. Det var i samband med det han fick sitt samordningsnummer, eftersom han innan dess var identitetslös.

– Det var polisen som rekvirerade samordningsnumret 2019, berättar handläggaren på Skatteverket för Samnytt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De som inte tycker som mig, de skall landsförvisas och sättas i utländska koncentrationsläger. Men de som kastar sten på polisen och avskaffar vår yttrandefrihet, de ska vi vara rädda om.

/Mäkinen

Förfärlig människosyn, man tror inte det är sant. Det går fort nu
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
De som inte tycker som mig, de skall landsförvisas och sättas i utländska koncentrationsläger. Men de som kastar sten på polisen och avskaffar vår yttrandefrihet, de ska vi vara rädda om.

/Mäkinen

Förfärlig människosyn, man tror inte det är sant. Det går fort nu
Jag har varken påstått något om koncentrationsläger eller att vi ska vara rädda om stenkastare. Jag tycker att vi bör lösa problemet med brottslingar som kastar sten eller vevar med metallrör. Jag tycker inte att varken Ted Ekeroth eller stenkastarnas familj ska belastas för det anhöriga gjort.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Anledningen att jag föreslog att en svensk meningsmotståndare skall utvisas till Sibirien är att det är så fin natur där. Jag kunde lika bra föreslagit Auschwitz som är känt för sin goda mat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur många stenkastare arresterades?

Jag undrar för igår arresterade polisen demonstranter som jag tyckte såg ganska fredliga ut.
Jag tycker annars polisen verkar rätt misslyckade även rörande klimatterrorn i Stockholm.

Kanske om polisen fick göra en lista på vilka områden de klarar av?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När jag har slut på alla argument så upprepar jag gamla lögner om järnrör, härskartekniker har jag ju lärt mig av Ygeman och jag tar aldrig reda på fakta själv.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vore inte den enklaste och smidigaste lösningen att få stenkastarna och klimataktivisterna att bli förbannade på varandra istället?

:banana
Nästa gång det är dags för klimataktioner så gå ut och säg att du under aktionerna ska bränna koranen som protest mot all olja som pumpas upp i mellersta östern.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kan det vara så att man valt ordet "pappa" för att man vill väcka någon sorts känslor här hos läsarna? Vilka känslor kan det tänkas vara isf?

Det är synd om stackarn, vad ska hända med barnen? Jag är också pappa, jag känner igen mig i honom.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan det vara så att man valt ordet "pappa" för att man vill väcka någon sorts känslor här hos läsarna? Vilka känslor kan det tänkas vara isf?

Det är synd om stackarn, vad ska hända med barnen? Jag är också pappa, jag känner igen mig i honom.
Nitter.net ligger tyvärr nere
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Elle-galan portar Ebba Busch p.g.a. en intervju (lördagsintervjun, SR) men galan leds av Kakan "orka tycka synd om mördade poliser" "ACAB" Hermansson...

Inte bara deras värdegrund som glappar heller, deras mångfald är t.o.m. sämre än Aftonbladets redaktioner (om man nu ska bry sig om det, men de påtalar ju gärna vikten av rätt värdegrund och mångfald/mångkultur... och Virtanen var säkert också en duktig feminist på pappret...)

Skärmavbild 2022-04-30 kl. 15.35.23.pngSkärmavbild 2022-04-30 kl. 15.35.29.pngSkärmavbild 2022-04-30 kl. 15.35.35.png
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top