Du frågade "när" som jag minns det.Jag fattade inte vad du menade med att frågan va felställd?
Frågan kunde varit "om".
Du frågade "när" som jag minns det.Jag fattade inte vad du menade med att frågan va felställd?
Ja du har rätt. Det skulle varit om.Du frågade "när" som jag minns det.
Frågan kunde varit "om".
Ta inte sjukvårdens kompetens/skyttarnas förmåga som ett bevis för att det är mindre våldsamheter i juni. Det är sossigt ?Ändå lite lugnt i juni, konstigt.
Någon skrev att kniv-våldet ökar ännu mer än skjutvapen men får mindre uppmärksamhet, kan säkert stämma.
Då vet vi var det slutar, när dom är döda allihop.De skjuter tillbaka, och deras föräldrar tycker det är bra.
Jag tolkar det helt enkelt som en strategi från sveriges sida, möjligtvis socialt experiment. Logiken i förfarandet tyder ju på systematisk självutrotning. Det visar hur vissa sorters människor inte kan resonera, utan löser sina konflikter med våld.när ska sverige vakna?
Skjutvapenvåldet har minskat på flera orter, tror det var Biskopsgården där det har minskat med 90% och uppklarningsprocenten gått från 10% till 80% på fem år. Men sådant står ju inte i tidningarna.
Knivvåldet, ja det finns ju hela tiden men skrivs väldigt lite om. Såvida inte det är som häromdagen när en galning mördade en kvinna i Visby 10 meter från där jag drack kaffe någon timme tidigare…
Däremot finns det ju en annan attityd i samhället nu mot dessa galningar, det är fler som vittnar, polisen klarar upp mer osv osv. Det kommer att ta tid men det verkar ändå som om skutan svängt.
Man undrar hade det kunna hända i nåt annat jämförbart land, tex Danmark?I går, torsdagen den 7 juli, omringades en polispatrull i Uddevalla av ett gäng som lyckades frita en person som polisen just hade gripit. Men Lars Eckerdal, chef för polisen i Fyrbodal, menar att händelsen inte är ett tecken på att polisen har tappat kontrollen.
Det var runt 14-tiden i torsdags som polispatrull grep en person som de misstänkte för brott. Då omringade ett gäng på sex–åtta personer omringade poliserna och lyckades frita den gripne. Istället grep polisen en annan person som hade droger i en väska, men den fritagne är fortfarande på fri fot.
– Det är väldigt ovanligt att det här sker men det händer då och då, när man känner att man har ett numerärt överläge att man försöker ta loss någon som vi har gripit. Nu lyckades de, sa Lars Eckerdal.
Poliserna som överfölls ska inte ha fått några allvarliga skador men ska vara omtumlade.
Polisen ska nu utvärdera situationen för att försöka förebygga att det händer igen. Lars Eckerdal frågar sig om gripanden kan göras ”mer dolt” eller om polisen kan komma från platsen snabbare.
– Vi måste jobba med ett taktiskt upplägg som gör att man inte väcker så mycket reaktioner på plats, sa han.
”Inte tappat kontrollen”
Trots händelsen hävdar Eckerdal dock att polisen inte tappat kontrollen. Händelsen inträffade inte i ett ”särskilt utsatt” område, sa Eckerdal och fortsatte.
– Vi rör oss i de områden där vi vill och gör ingripanden där vi måste. Jag tror att de allra flesta som sitter i min position skulle svara på samma sätt.
Polisen jobbar vidare med utredningarna där även attacken mot polisen nu också ingår som en av brottsrubriceringarna.
Ja så är det. Det är gäng mot gäng, eller Klan mot Klan.Då vet vi var det slutar, när dom är döda allihop.
Men förhoppningsvis kommer självsaneringen att funka i längden, tror du inte? Åtminstonne när det inte längre är "trendigt" att gå med i dom där gängen. Dvs så länge pojkarna inte har någon direkt dödslängtan.Det är gäng mot gäng, eller Klan mot Klan.
Tyvärr fyller det på underifrån med nya killar hela tiden.
Det är deras enda karriärväg och de ser alla pengar/makt/brudar/bilar som de FÅ i toppen har.Men förhoppningsvis kommer självsaneringen att funka i längden, tror du inte? Åtminstonne när det inte längre är "trendigt" att gå med i dom där gängen. Dvs så länge pojkarna inte har någon direkt dödslängtan.
Blir till att preppa inför vintern. Nu har ju vårt lägenhetshus fjärrvärme men om elen försvinner hjälper ju inte det.Svenska staten går ut med tipps inför vintern hur vi skall klara oss. I sann socialdemokratisk anda sker detta i tystnad men offentligt så ingen kan säga att informationen inte finns.
I ditt fall en gasol värmare för inomhusbruk. Det finns moderna med fläkt o fullständig förbränning.Blir till att preppa inför vintern. Nu har ju vårt lägenhetshus fjärrvärme men om elen försvinner hjälper ju inte det.
Vad kan man förvänta sig för temperaturer i en hundra år gammal kåk med tjocka väggar om elen försvinner i en vecka? Utomhustemp?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|