Blir till att preppa inför vintern. Nu har ju vårt lägenhetshus fjärrvärme men om elen försvinner hjälper ju inte det.
Vad kan man förvänta sig för temperaturer i en hundra år gammal kåk med tjocka väggar om elen försvinner i en vecka? Utomhustemp?
jag vet inte säkert, men ett fjärrvärmenät borde ju ha reservkraft kan man tycka, om inte annat bör dom väl se över att skaffa det nu då?
Frågan är om huset har något elverk till cirkultionspumpen, men det borde ju räcka med ett litet
Efter två-tre dygn har du nog under nollan inne om det är vinter, men långt innan dess har grannarna tagit in kolgrillen och rökförgiftat hela huset, så du behöver inte frysa...
Jag har ved och vedkamin, mat kan jag ställa ut i lådor vintertid om det ska hållas fryst och matlagningsmöjligheter finns det gott om.
För kylen kan man ställa ut flaskor med vatten som får frysa och sedan använder man dom som kylklampar i kylskåpet
Ett elverk har jag också om jag skulle få för mig att ladda laptopen, mobilen och titta på TV
Annars är jag av åsikten att så mycket som möjligt ska gå att ladda från 12V så det har jag ju också möjlighet till