Sverige idag..

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Om man skall resonera som vänster studenterna så bör dom ju inte äta utländsk mat inte resa osv osv. Det är ju så jävla korkat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man skall resonera som vänster studenterna så bör dom ju inte äta utländsk mat inte resa osv osv. Det är ju så jävla korkat.

Nämen precis, det blir falukorv (kanske, den sägs vara tysk) och folkmusik, och bara Ingemar Bergman filmer.

Inte fan kan vi äta Tofu och dricka Sojamjölks-latte heller.
Det blir lite magert för veganerna på vintern som bara får äta sparade rovor....

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Inte fan kan vi äta Tofu och dricka Sojamjölks-latte heller.
.. ja jag är allergisk mot soja och tofu, det mesta gröna och "nyttiga" helt enkelt. Jag funkar bäst på nötkött, fläsk, ägg och fisk, stekt i animaliskt fett eller vanligt smör. Ibland fuskar jag med lite lök för smakens skull. Sedan i vintras kör jag carnivore-dieten och mår superbra jämfört med tidigare då jag år grönsaker och sallader. Det fick jag exem av, spänd mage, och mådde generellt dåligt. Tänk att det tog 30+ år för mig att komma fram till det.

Dom där studenterna är det synd om, det är inte deras fel att dom blir dumma i huvet utan det kommer från skolans ledning samt i sorgligaste fall hemmifrån. Med lite tur dör denna dekadens ut av sig själv i neuroautonoma och psykosomatiskt påkallade sjukdomar. Dvs dom ängslar sig själva till döds, det är så deras mentalitet fungerar. För när det inte finns något att gnälla på längre så vänder dom sig mot sig själva, precis som ett dysfunktionellt immunförsvar vid reumatism eller inflammatoriska tarmsjukdomar.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är det inte så att när en person blir kränkt av ex den utklädda mexikanskt liknande vita personen åt mexikanerna som inte blir kränkta av denna vita man i mexikansk kostym.

Har inte då vänster människorna ett kolonistiskt tanke sätt som ser ned på mexikanerna och anser att dessa mexikanska människor inte har förstånd nog att förstå att dom bör vara kränkta.

Det är ju definitivt ett sätt att tillfoga sig själv ett högre värde o intelligens än den i vänster personen seende låg intelligenta och möjligen helt oförmögna mexikanaren som inte blir kränkt utan ler o skrattar som en lycklig o glad fåne.

????

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Är det inte så att när en person blir kränkt av ex den utklädda mexikanskt liknande vita personen åt mexikanerna som inte blir kränkta av denna vita man i mexikansk kostym.

Har inte då vänster människorna ett kolonistiskt tanke sätt som ser ned på mexikanerna och anser att dessa mexikanska människor inte har förstånd nog att förstå att dom bör vara kränkta.

Det är ju definitivt ett sätt att tillfoga sig själv ett högre värde o intelligens än den i vänster personen seende låg intelligenta och möjligen helt oförmögna mexikanaren som inte blir kränkt utan ler o skrattar som en lycklig o glad fåne.

????
Då måste du förutsätta att dom tänker och det inte bara är en ryggmärgsreflex.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Polisen i England har tydligen vaknat efter dessa aresteringar av folk som skrivit något Sk kränkande på nätet.

Stephen Watson, chefskonstapel i Manchester, säger att polisen har varit övernitiska när det gäller triviala gräl på nätet och att deras tid kan spenderas på viktigare saker.

Watson erkänner att polisen har varit övernitiska när det gäller även legitima debatter som man stämplat som hatincidenter på bekostnad av att ta itu med vanliga brott.

– Jag tror att balansen har kommit någonstans ur spel, säger Watson som förra veckan avslöjade hur hans ”back to basics”-inställning till brottsbekämpning har förvandlat hans misslyckade kår till den mest förbättrade i Storbritannien.

– Vi har engagerat oss i saker som helt enkelt inte är en polisfråga, vi har slösat bort vår tid och vi har fått folk att ifrågasätta om, ärligt talat, vi vet vad vi gör.

Han tillade att det finns exempel på hur man under vissa omständigheter helt har missförstått.

Nya riktlinjer

Han välkomnar reviderade riktlinjer från College of Policing, det nationella standardiseringsorganet, som ett steg i rätt riktning. Dessa har föreskrivit att poliser inte längre ska utreda legitim debatt eller behandla triviala onlinegräl som hatincidenter.

Riktlinjerna stipulerar att personer som bidrar till politisk och social debatt inte får ”stigmatiseras bara för att någon är kränkt”.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
TV4 måste också vara vänster som inte förstår fördelen med fri företagssamhet! :rofl
Bestämde mig efter att senast åkt til Boden vilket blir 25 mil, betalat 699 kr och tagit ledigt en halv dag från jobbet att nu är det färdig besiktat, kommer att göra detta vid "lämpligt tillfälle". Om jag ska till en plats med en besiktningsstation och lyckas få en tid besiktar jag annars väntar jag till lämpligt tillfälle. 1500 kr i böter är billigt mot att besikta, det två hojarna som kräver besiktning kommer jag att försöka besikta men bilar och släp tar jag om jag passerar och kan få en tid annars får det helt enkelt vara.

Den mobila besiktningen i Norrbotten var väl bättre än ingen men den var ju också extremt tryck så man hade väldigt svårt att få tider.

Jag vet att jag kommer att bryta mot lagen med att köra obesiktat och har med det i kalkylen.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Bestämde mig efter att senast åkt til Boden vilket blir 25 mil, betalat 699 kr och tagit ledigt en halv dag från jobbet att nu är det färdig besiktat, kommer att göra detta vid "lämpligt tillfälle". Om jag ska till en plats med en besiktningsstation och lyckas få en tid besiktar jag annars väntar jag till lämpligt tillfälle. 1500 kr i böter är billigt mot att besikta, det två hojarna som kräver besiktning kommer jag att försöka besikta men bilar och släp tar jag om jag passerar och kan få en tid annars får det helt enkelt vara.

Den mobila besiktningen i Norrbotten var väl bättre än ingen men den var ju också extremt tryck så man hade väldigt svårt att få tider.

Jag vet att jag kommer att bryta mot lagen med att köra obesiktat och har med det i kalkylen.

Förstår hur du tänker och tror att många tänker lika som du.
Men det största problemet med att göra så är att om något händer så lär försäkringen inte gälla. Hittar försäkringsbolaget någon chans att neka så lär dom säga att bilen hade körförbud och då gäller inte försäkringen. Speciellt om man har en helförsäkring och det är vagnskada

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Besikta kan man ju göra närsomhelst, även om man inte bokat tid.
När besiktningen gått ut på min reservbil så hittade jag inga tider förrän 1,5 månad senare. Istället åkte jag och ställde mej vid första bästa station direkt de öppnade på morgonen och sa "säg till mej så fort någon annan inte dykt upp på sin tid". Därefter fällde jag sätet bakåt och slumrade 45 sköna minuter tills de knackade på rutan.

Stressfritt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Förstår hur du tänker och tror att många tänker lika som du.
Men det största problemet med att göra så är att om något händer så lär försäkringen inte gälla. Hittar försäkringsbolaget någon chans att neka så lär dom säga att bilen hade körförbud och då gäller inte försäkringen. Speciellt om man har en helförsäkring och det är vagnskada
Det är därför man åker i bilar som kostar max en tammer, då ställer man dom i diket o Innom ett par dagar så är dom återvunna av någon icke skattande ny svensk med en bil transport. Dom får ju iallafall här nere ca 6000 för en skrotbil komplett idag.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nått för Sverige ! Slopa SVT-skatten och låt SVT finasiera sig med abonnemang eller lösnummer som vilken tidning som helst (nä nu blev deþ fel) tidningar lever ju på "partistöd förr/pressstöd idag".
1659786006515.png

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Är det möjligt eller det fake sen det stod på msn/omni? Har någon gjort en arkeologisk utgrävning och hittat Dublinförordningen? Tanken att någon på migverket plötsligt skulle finna den användbar kan väl inte ha andra orsaker?

Valde mellan denna tråd och rysslandstråden men det var ett så praktfullt myndighetssvenskt skolboksexempel.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Nu byter vi ämne, eller rättare sagt pratar om det enda och viktiga. Vakna innan det är försent! Som fd Polisen i klippet sa: -Hade alla i Sverige LYSSNAT på Gustav Kasselstrand hade vi varit majoritet!

Snälla, korka upp en öl och lyssna på Konungen vid 2:33 timme

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
TV4 måste också vara vänster som inte förstår fördelen med fri företagssamhet! :rofl
Både tv4 och SVT styrs av samma vänsterliberala korrupta elit. Varenda nyhet är vinklad. Det är därför man MÅSTE titta på Alternativmedia, tex RIKS, Perspektiv mfl

Samma sak med hela lärarkåren i sverige. Hjärntvättad och hjärntvättande 68-vänster.
Var är det idag, 7 olika kön eller inget kön?

Nu är inte RIKS min absoluta favorit, men ni förstår.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...