Sverige idag..

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vi har inte rätten att ge upp som Kasselstrand säger i videon.
Har inte set videon ännu men även jag tror det är kört.
Det finns för många som röstar som går på det som sprids, "Putin-priser" på el tex.
De har glömt att elen var svindyr innan kriget, pga nedlagda kärnkraftsverk.
"men de sa ju att det berodde på Putin på TV"

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vad fan pysslar SVT med?....

Ett problem är ju att de producerar sådan här skit
Ett annat är att INGEN ifrågasätter det hela utan skiten sänds ut och sedan är de överraskade på att de får kritik

Ultra-homogena åsiktskorridors-älskande vänster-idioter likt Aftonbladet.
eller "opartiska och neutrala" som de själva kallar sig.

Sparka, släck ner, riv upp och plöj salt i jorden.

Kul att vi alla tvingas finansiera dom också...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Ett annat är att INGEN ifrågasätter det hela utan skiten sänds ut och sedan är de överraskade på att de får kritik

Kolla svaret från miljömuppen.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02

"Magdalena Andersson (S) gjorde sitt utspel i en Di-intervju i tisdags och talade då om att ett sätt att bryta den negativa utvecklingen i utsatta områden är att företagen drar sitt strå till stacken genom att anställa inhemska arbetslösa."

"Medan utländsk arbetskraft är driven och inställd på att arbeta, så finns inte samma mentalitet bland många svenskar i utsatta områden, enligt företagarnas företrädare."

Praktiskt att från politiskt håll importera massa människor utan förmåga, utbildning eller arbetsvilja och sen försöka sig på att föra över ansvaret på privat sektor.

Hyckleriet når dessutom nya höjder med tanke på att Andersson själv haft illegal utländsk arbetskraft som städare.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo

"Magdalena Andersson (S) gjorde sitt utspel i en Di-intervju i tisdags och talade då om att ett sätt att bryta den negativa utvecklingen i utsatta områden är att företagen drar sitt strå till stacken genom att anställa inhemska arbetslösa."

"Medan utländsk arbetskraft är driven och inställd på att arbeta, så finns inte samma mentalitet bland många svenskar i utsatta områden, enligt företagarnas företrädare."

Praktiskt att från politiskt håll importera massa människor utan förmåga, utbildning eller arbetsvilja och sen försöka sig på att föra över ansvaret på privat sektor.

Hyckleriet når dessutom nya höjder med tanke på att Andersson själv haft illegal utländsk arbetskraft som städare.
De utlänningarna ska jobba i hemlandet. "Driven att arbeta" Ja, vid sidan om kriminalitet ja!

Varför flyttar inte haggan till tex Tjärna Ängar själv?

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo

Läs AfS partiprogram. Vi lägger ner SVT, liksom många andra onödiga myndigheter bla Migrationsverket

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Vad kan dom göra med 0.02% röser i valet?
Jag ser tre möjliga alternativ:
1. Rösta på åttaklövern och få samma utveckling som vi haft de senaste 40 åren. Detta fungerar bevisligen inte eftersom vi ändå sitter här och gnäller.

Då återstår följande
2. Rösta på partier som ligger under spärren men siktar på en annan utveckling.
3. Inte rösta alls i förhoppning om att icke-röstare ska nå kritisk massa för systemförändring.

(Givetvis är revolution en möjlig väg att gå också, men det känns en bit bort.)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag ser tre möjliga alternativ:
1. Rösta på åttaklövern och få samma utveckling som vi haft de senaste 40 åren. Detta fungerar bevisligen inte eftersom vi ändå sitter här och gnäller.

Då återstår följande
2. Rösta på partier som ligger under spärren men siktar på en annan utveckling.
3. Inte rösta alls i förhoppning om att icke-röstare ska nå kritisk massa för systemförändring.

(Givetvis är revolution en möjlig väg att gå också, men det känns en bit bort.)

Jag ser två möjliga utgångar:

Folk som är rörliga mellan parteierna lägger sina röster på små skitpartier som aldrig kommer in, och alltså blir deras röster värdelösa, samt att dom etablerade partiernas kärnväljare blir kvar vid sitt parti, alltså ingen förändring.

Eller så lägger folk som är rörliga sina röster på det parti som kommer att komma in som ligger närmast deras åsikter för att få till någon förändring NU och på sikt kan dom då gå över till att rösta på sitt lilla skitparti på ytterkanten så att dom kommer in.

Vänsterblocket hade länge en massa små utbrytargrupper med flera småpartier, men dom lärde sig så småning om att rösta på det etablerade vänsterblocket och sedan tjafsa emellan valen

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj

Folk som är rörliga mellan parteierna lägger sina röster på små skitpartier som aldrig kommer in, och alltså blir deras röster värdelösa, samt att dom etablerade partiernas kärnväljare blir kvar vid sitt parti, alltså ingen förändring.

Eller så lägger folk som är rörliga sina röster på det parti som kommer att komma in som ligger närmast deras åsikter för att få till någon förändring NU och på sikt kan dom då gå över till att rösta på sitt lilla skitparti på ytterkanten så att dom kommer in.

Vänsterblocket hade länge en massa små utbrytargrupper med flera småpartier, men dom lärde sig så småning om att rösta på det etablerade vänsterblocket och sedan tjafsa emellan valen
2006 resonerade även jag som du. Men jag har allt mindre tilltro till sittande partier och jag tror inte längre på att välja det minst dåliga sittande är effektivt, jag tror det är direkt kontraproduktivt.

Problemet med att lägga sina åsikter på ett parti som ligger närmst är att samtliga sittande partier glider mot mitten. I min mening är det en röst för att visa att partierna som sitter duger finfint och att deras mittenväg är den väg även man vill gå.

Tror du att de partier som är över spärren kan bygga en koalition som tar Sverige i en bättre riktning ska du givetvis rösta för det. Men jag tror inte på det själv.

För egen del räcker det att se hur V gått från antiglobalism till globalism under samma period som SD gått från anti-Israel till pro-Israel. Miljöpartiet verkar för miljöfientliga lösningar, Liberalerna är på ett auktoritärt spår, Bondepartiet centern har inte längre ett intresse för de lokala bönderna utan urbana stadsbor. Moderaterna har aldrig berört "öppna era hjärtan Reinfeldt" påverkan på näringsliv & skattetryck och Sossarna orkar jag inte ens gå in på. Med tanke på hur svenska kyrkan ser ut är KD inte ett alternativ.

Även om något av dessa partier erbjuder en politik som ligger nämre min än något av de andra, så är det fortfarande ett gäng högst opålitliga nickedockor som premierar karriär och internationella stormöten framför representativ demokrati.

Det är inget jag kan rösta på med gott samvete, varken moraliskt eller intellektuellt.

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo

Alternativ för Sverige är inte det du beskriver det som. AfS står för samma åtgärder och politik som 2018, vi har inte backat en millimeter i våra och de enda viktiga frågorna tex EU och Återvandringen.
Ynkryggarna i SD har svängt i varenda fråga, EU, Swexit, Nato, Återvandring,

Vad blir nästa, att välkomna Pride?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alternativ för Sverige är inte det du beskriver det som. AfS står för samma åtgärder och politik som 2018, vi har inte backat en millimeter i våra och de enda viktiga frågorna tex EU och Återvandringen.
Ynkryggarna i SD har svängt i varenda fråga, EU, Swexit, Nato, Återvandring,

Vad blir nästa, att välkomna Pride?

Inte mig emot, dom ville väl till och med arrangera ett Pridetåg i någon förort? ?
Häruppe har kommunisterna kidnappat Pridetåget och går med gamla Sovjet fanor, så det vore kul med lite mer mångfald (politiskt) i mångfaldståget.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Inte mig emot, dom ville väl till och med arrangera ett Pridetåg i någon förort? ?
Häruppe har kommunisterna kidnappat Pridetåget och går med gamla Sovjet fanor, så det vore kul med lite mer mångfald (politiskt) i mångfaldståget.
Vilka kommunister, tveksam till att det är gamla kpml'r numera Kommunistiska Partiet?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin