Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jaha, vad avsåg du att besvara med den där skärmdumpen?

Att dom HBTQ diplomerar skolor och organisationer som har en bra policy?

Det är ungefär lika betydelsfullt som att SMC skulle ge ett SMC diplom till städer och butiker som har bra MC parkeringar.
Det skulle visa på deras lobbying för att tvinga dagisbarn att lära sig om bögar, flator och trans. Du verkar också helt ha missat alla pridebögar som dömts för sexuella övergrepp mot barn.

Du verkar inte tro det. Jag ser det och min fyraåring pratar om det. Jag hoppas att skolan kan vara en plats där barn lär sig kunskaper och inte påtvingas politiskt styrda värderingar. Det kan vara föräldrarnas uppgift, inte statens.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det skulle visa på deras lobbying för att tvinga dagisbarn att lära sig om bögar, flator och trans. Du verkar också helt ha missat alla pridebögar som dömts för sexuella övergrepp mot barn.

Du verkar inte tro det. Jag ser det och min fyraåring pratar om det. Jag hoppas att skolan kan vara en plats där barn lär sig kunskaper och inte påtvingas politiskt styrda värderingar. Det kan vara föräldrarnas uppgift, inte statens.

Jag har inga barn i dagisåldern längre, men fortfarande, Pride tvingar inga dagis att prata om sådant.

Jag har missat alla pridebögar som dömts för sexuella övergrepp mot barn, utom han som jobbade för RFSL, men jag tror inte att det var barn i dess rätta mening, även om dom var under 18.

Däremot har jag inte missat Centerpartiets överrepresentation av pedofiler.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Översminkade transor som läser sagor för barn blir allt vanligare.

Kommer dom hem till dig och dina barn då eller?
Eller tvingas du åka och lämna dina barn på det lokala biblioteket för obligatorisk sagostund, med hot om vite om ni inte närvarar?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag har inga barn i dagisåldern längre, men fortfarande, Pride tvingar inga dagis att prata om sådant.

Jag har missat alla pridebögar som dömts för sexuella övergrepp mot barn, utom han som jobbade för RFSL, men jag tror inte att det var barn i dess rätta mening, även om dom var under 18.

Däremot har jag inte missat Centerpartiets överrepresentation av pedofiler.
Nu är du bara löjlig. Böglobbyn har påverkat politiker som inte sin tur tvingat skolorna att följa en homo/trans-läroplan. Efter det har lärarna varit de som fysiskt tvingat barnen lyssna.

Med din logik är det lärarnas fel. Jag hävdar att det är böglobbyns och politikernas fel.

Jag har inte heller missat Centerpartiets pedofiler men det hör inte till denna diskussionen.

Seså, fortsättt trolla nu.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu är du bara löjlig. Böglobbyn har påverkat politiker som inte sin tur tvingat skolorna att följa en homo/trans-läroplan. Efter det har lärarna varit de som fysiskt tvingat barnen lyssna.

Med din logik är det lärarnas fel. Jag hävdar att det är böglobbyns och politikernas fel.

Jag har inte heller missat Centerpartiets pedofiler men det hör inte till denna diskussionen.

Seså, fortsättt trolla nu.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nej, men alla barn tvingas inte att se på SVT's trans-sminkprogram heller.

Återigen, skolans läroplan har inget med Prideparader att göra, eller tvärtom för den delen.

Det är ju samma värdegrund(tm).
---------------------------------------------------------------------------------

Peronligen tycker jag att det gått lite väl långt. Sen om det är Pride, RFSL, RFSU eller någon annat specifik vetefan. Genomsyrar hela värdegrundsmaffian känns det som.
Låt barn vara barn.

På en annan del av klotet:
4-åring kommer ut som transgender - https://nypost.com/2022/08/08/4-year-old-announces-hes-a-boy-in-transgender-gender-reveal/

Lärare - https://nitter.net/libsoftiktok/status/1557096026619596800#m

Barnkalas - https://nitter.net/libsoftiktok/status/1556683785386790924#m

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Gjorde en snabb googling.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju samma värdegrund(tm).
---------------------------------------------------------------------------------

Peronligen tycker jag att det gått lite väl långt. Sen om det är Pride, RFSL, RFSU eller någon annat specifik vetefan. Genomsyrar hela värdegrundsmaffian känns det som.
Låt barn vara barn.

På en annan del av klotet:
4-åring kommer ut som transgender - https://nypost.com/2022/08/08/4-year-old-announces-hes-a-boy-in-transgender-gender-reveal/

Lärare - https://nitter.net/libsoftiktok/status/1557096026619596800#m

Barnkalas - https://nitter.net/libsoftiktok/status/1556683785386790924#m

Fast här avslutade du med en massa utländska länkar, från USA, där bögmaffian absolut INTE har infiltrerat skolorna, tvärtom, dom har inte ens heterosexuell sexualupplysning i skolorna för att Jesus-maffian har infiltrerat skolväsendet.

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Ja, Pride är ett politiskt jippo, men det skadar absolut ingen. (backat av alla etablerade politiska partier)
Ja, SVT har börjat visa personer av olika sexuell läggning, ingen blir bög av det.

Det var samma jävla tjafs på 70 talet när SVT visade TV serien Lödder som hade en bög med, eller när dom sände M*A*S*H som hade en transa med, eller när Ellen kom ut, eller när Magnus Uggla spelade bög i filmen G, eller när Twisted Sisters hade smink, eller Kiss, eller....

Jag såg allt det där och inte fan blev jag bög
Du missförstår fortfarande.

Hade det inte varit skattemdel eller politiska påtryckningar involverade, så hade jag tyckt precis som du. Folk kan hålla på med precis vad de vill så länge inte någon skadas av det.

Det är onödigt att dumma ner resonemanget till att alla som inte gillar ovanstående är homofoba eller tror man blir homosexuell av att titta på SVT. Men du kanske verkligen inte vill förstå hur någon som har en annan åsikt än du resonerar?

Personligen nöjer jag mig med att dela in det som skattemedel går till i tre högar, positivt, neutralt och negativt. För mig är statlig involvering i pride och mycket av det material jag sett på SVT något negativt. Eftersom jag är med och betalar för kalaset så uttrycker jag också mitt missnöje, då jag hellre hade sett att de satsningarna gick till annat.

Fast här avslutade du med en massa utländska länkar, från USA, där bögmaffian absolut INTE har infiltrerat skolorna, tvärtom, dom har inte ens heterosexuell sexualupplysning i skolorna för att Jesus-maffian har infiltrerat skolväsendet.
Kanske dags att du studerar hur USA utvecklats senaste årtiondet eller två. LibsOfTikTok är en bra start som ofta belyser just hur det ser ut inom skolväsendet. Det är en ny maffia på väg in.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja, Pride är ett politiskt jippo, men det skadar absolut ingen. (backat av alla etablerade politiska partier)
Ja, SVT har börjat visa personer av olika sexuell läggning, ingen blir bög av det.

Det var samma jävla tjafs på 70 talet när SVT visade TV serien Lödder som hade en bög med, eller när dom sände M*A*S*H som hade en transa med, eller när Ellen kom ut, eller när Magnus Uggla spelade bög i filmen G, eller när Twisted Sisters hade smink, eller Kiss, eller....

Jag såg allt det där och inte fan blev jag bög
Helt säker? Jag har inte ens hört talas om hälften av det du nämner, så något måste ju har dragit att se detta o reflektera?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Helt säker? Jag har inte ens hört talas om hälften av det du nämner, så något måste ju har dragit att se detta o reflektera?

Helt säker på att jag inte är gay, men min förra pojkvän var fan lite Sus...

Nej, men jag är helt säker på att det alltid har diskuterats om vad som visas på TV/ populärkulturen / musiken / TV-spelen skulle göra ungdomen Gay / Trans / Djävulsdyrkare och massmördare.....

Någonstans vid jazzens intåg skulle väl "Negermusiken" göra ungdomen dum och lat, Rock´n roll skulle göra dom kriminella och så vidare...

Noice skulle fördärva en hel generation, pojkar skulle börja använda Kajal och Mascara:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Helt säker på att jag inte är gay, men min förra pojkvän var fan lite Sus...

Nej, men jag är helt säker på att det alltid har diskuterats om vad som visas på TV/ populärkulturen / musiken / TV-spelen skulle göra ungdomen Gay / Trans / Djävulsdyrkare och massmördare.....

Någonstans vid jazzens intåg skulle väl "Negermusiken" göra ungdomen dum och lat, Rock´n roll skulle göra dom kriminella och så vidare...

Noice skulle fördärva en hel generation, pojkar skulle börja använda Kajal och Mascara:

Jag tror inte heller man blir bög av att se en bög i tv. Igen, Ingen har hävdat det.

Det handlar väl snarare om att dagisbarn, låg- och mellanstadiebarn inte behöver indoktrineras sånt av skolan eller statstelevisionen. Låt föräldrarna bestämma om de vill ge sin treåring queerskola eller kanske att göra sina flicka tryggare i sin flickroll. SVT kan jag i vart fall stänga av trots att jag tvingas betala för det. Skolan är obligatorisk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror inte heller man blir bög av att se en bög i tv. Igen, Ingen har hävdat det.

Det handlar väl snarare om att dagisbarn, låg- och mellanstadiebarn inte behöver indoktrineras sånt av skolan eller statstelevisionen. Låt föräldrarna bestämma om de vill ge sin treåring queerskola eller kanske att göra sina flicka tryggare i sin flickroll. SVT kan jag i vart fall stänga av trots att jag tvingas betala för det. Skolan är obligatorisk.

Jag håller med, men jag tror inte att indoktrineringen är så farlig som görs gällande.
Skolor ska inte indoktrinera politiskt, religiöst eller sexuellt.
Däremot kan och ska man prata om olika politiska partier, religioner och sexuella läggningar på ett sakligt sätt i skolorna.

Jag växte upp i en skola som indoktrinerade religiöst och politiskt, men jag klarade mig igenom det ganska bra tycker jag.
Jag kommer inte ens ihåg psalmerna vi tvingades sjunga.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
På förekommen anledning. En fråga kring läroplanen då.
Ingen ska i skolan utsättas för diskriminering som har samband med kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, ålder eller funktionsnedsättning eller för annan kränkande behandling.

Barn i grundskolan har alltså en sexuell läggning? År det följden och kontentan av det som står?
Och vilket 8-årigt barn har en könsidentitet och vet öht ens vad könsöverskridande identitet är?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin