Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Spelar det någon roll att fråga då?
Hur många föräldrar vet ens vad som händer på dagis, vilken etik och moral och vilka värderingar och normer som förs från dagis/fröknar till barnen?
Hämta/lämna, javisst. Men det som sker däremellan?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Spelar det någon roll att fråga då?
Hur många föräldrar vet ens vad som händer på dagis, vilken etik och moral och vilka värderingar och normer som förs från dagis/fröknar till barnen?
Hämta/lämna, javisst. Men det som sker däremellan?

Jadu. Om det hade varit så att etik, moral, värderingar och normer hade förts över från förskolepersonal till barnen då hade vi ju sedan länge haft ett annat samhälle, eller hur?

Man behöver inte heller oroa sig det minsta för att ens barn skall bli homosexuella för att de går på dagis. Möjligen får ungarna en lite mer tolerant miljö än hemmet under några timmar varje dag och det tror jag att väldigt få egentligen har problem med.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jadu. Om det hade varit så att etik, moral, värderingar och normer hade förts över från förskolepersonal till barnen då hade vi ju sedan länge haft ett annat samhälle, eller hur?

Man behöver inte heller oroa sig det minsta för att ens barn skall bli homosexuella för att de går på dagis. Möjligen får ungarna en lite mer tolerant miljö än hemmet under några timmar varje dag och det tror jag att väldigt få egentligen har problem med.
Ska du också börja hävda att folk hävdar att barn blir homo av dagis? Igen igen igen, ingen har hävdat det.

Om du ser det som tolerant att man lär ut till småbarn att två män kan avla barn eller att kön är något subjektivt så blandar du ihop tolerans med att lära ut rena felaktigheter.

Dagis och skola ska acceptera alla men indoktrinera inga.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Förs inte moral, etik, värderingar och normer över från vuxna till barn? Förskolepersonalen består väl av vuxna?
Annat samhällle? Fattar inte. Vi får väl det vi får.

Hur många av dygnets vakna timmar tenderar barn att vara på dagis då?
07-16 eller 17 typ? Sängdags 22?
6-7 timmar med fostran av andra än föräldrarna och 5-6 timmar med fostran av föräldrarna. Vardagar.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Förs inte moral, etik, värderingar och normer över från vuxna till barn? Förskolepersonalen består väl av vuxna?

6-7 timmar med fostran av andra än föräldrarna och 5-6 timmar med fostran av föräldrarna. Vardagar.
Sängdags 22 är dessutom sent för ett förskolebarn. Min fyraåring lägger sig 19 och går i dagis 0700-1630. Så jag har 2,5 tim med honom och en halvtimme-timme på morgonen. Det givet att han inte somnar direkt efter dagis.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sängdags 22 är dessutom sent för ett förskolebarn. Min fyraåring lägger sig 19 och går i dagis 0700-1630. Så jag har 2,5 tim med honom och en halvtimme-timme på morgonen. Det givet att han inte somnar direkt efter dagis.
Jäklar. Ja jag chansade på tiderna, har inga egna knoddar.
Värre än vad jag trodde då.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Bråkig man försökte kissa på motorcyklar

Bög?

Polisen larmades efter lunch till Götene med anledning av en berusad man som kastade sten på en fastighet och mot bilar.
Mannen ska enligt polisen ha krossat nästan samtliga fönster på fastigheten.
Mannen ska sen ha börjat bråka med några motorcyklister på platsen.
Bland annat ska mannen ha försökt kissa på förarnas motorcyklar.
"Mannen söker bråk med alla på platsen och sparkar på allt han kommer åt" skriver polisen på sin hemsida.
Strax efter klockan ett hade polisen läget under kontroll.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Gissningslek med zoda. Återkom när du tänkt.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tro mig, jag känner gott om folk som inte skräder orden, och som skiter fullstänfigt i att framstå som god och tolerant.

Suecidrisken bland dom som inte får könskorrigerande behandling fast dom vill det är också skyhög, så "damned if you do, damned if you don't"

Jag har sett dokumentären på SVT, och vi har varit lite för hjälpsamma ibland, det håller jag med om.
Men det är ju det vi har psykologsamtalen till, om inte psykologerna är totalt värdelösa på sitt jobb så borde inte andelen som genomgår korrigeringar i onödan vara speciellt stor.
Då borde det framkomma att dom skulle kunna leva lyckliga som bög istället för att försöka bygga om sig. (tänker på han/hon i dokumentären som sa det rakt ut)

Jag minns inte om det var i den dokumentären en trans kvinna sa "Tidigare när jag var feminin bög så kunde jag dejta homosexuella män, nu är jag för kvinnlig för dom, och inte nog kvinnlig för straighta män, så nu vill ingen dejta mig"

Framförallt ska man inte könskorrigera för unga personer, även om det är enklast att göra om man börjar innan puberteten.
Man kan få bra resultat på vuxna också, men det tar längre tid och blir kostsammare.

Men jag tror att vad många av dom behöver är syntetiska lyckohormoner och ett miljöombyte, och tid att fundera.
Att du tar din information från Svt säger ju allt.
Jag menar vad det än gäller.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att du tar din information från Svt säger ju allt.
Jag menar vad det än gäller.

Jag tar väldigt lite information från SVT, men dom är såvitt jag vet dom enda som gjort en dokumentär som kritiserar transvården i Sverige.

Kan du rekomendera någon annan källa?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jaså Eskilstuna sticker ut !
1660474995421.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
View attachment 475096
Som om det hade något med Eskilstuna att göra. Det är hela Sverige som dignar under massinvandringens ohanterliga tyngd.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
View attachment 475096
En sosse som framför SD-idéer är inte pålitlig - hon vill fiska röster på högersidan, men när hon väl blivit invald så åker förslaget ner i papperskorgen. Inte unikt för sossar iofs, de flesta politiker lockar med förslag som sedan "inte kan genomföras", "måste utredas", eller till sist läggs ner eller urvattnas till en tummetott

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En sosse som framför SD-idéer är inte pålitlig - hon vill fiska röster på högersidan, men när hon väl blivit invald så åker förslaget ner i papperskorgen. Inte unikt för sossar iofs, de flesta politiker lockar med förslag som sedan "inte kan genomföras", "måste utredas", eller till sist läggs ner eller urvattnas till en tummetott
Det vet jag inte, det är väl en sossegrej?
Alliansen genomförde väl allt de lovade?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Borgerliga kommuner är ofta välskötta och har glada medborgare, ser inte att just detta skall stänka på dem.
Nja, vad ska man säga..... bor själv i en kommun där s+m har regerat ihop under flera perioder. Låter trevligt, men särskilt välskött är det inte.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Eskilstuna? Är det inte där Mälaren runt börjar?. Bör man byta ut ryggskyddet mot skottsäker väst i år ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eskilstuna? Är det inte där Mälaren runt börjar?. Bör man byta ut ryggskyddet mot skottsäker väst i år ?

Nja, det är väl att ta i, om du inte kör omkring med en fejkad gucci-magväska och ser ut som du tänker sälja knark...

Jag tror fortfarande att det är i dom kretsarna man skjuter på varandra, och jag skulle inte tro att Mälaren runt går förbi dom vanliga försäljningsställena, så risken för förlupna kulor är låg.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras