Tro mig, jag känner gott om folk som inte skräder orden, och som skiter fullstänfigt i att framstå som god och tolerant.
Suecidrisken bland dom som inte får könskorrigerande behandling fast dom vill det är också skyhög, så "damned if you do, damned if you don't"
Jag har sett dokumentären på SVT, och vi har varit lite för hjälpsamma ibland, det håller jag med om.
Men det är ju det vi har psykologsamtalen till, om inte psykologerna är totalt värdelösa på sitt jobb så borde inte andelen som genomgår korrigeringar i onödan vara speciellt stor.
Då borde det framkomma att dom skulle kunna leva lyckliga som bög istället för att försöka bygga om sig. (tänker på han/hon i dokumentären som sa det rakt ut)
Jag minns inte om det var i den dokumentären en trans kvinna sa "Tidigare när jag var feminin bög så kunde jag dejta homosexuella män, nu är jag för kvinnlig för dom, och inte nog kvinnlig för straighta män, så nu vill ingen dejta mig"
Framförallt ska man inte könskorrigera för unga personer, även om det är enklast att göra om man börjar innan puberteten.
Man kan få bra resultat på vuxna också, men det tar längre tid och blir kostsammare.
Men jag tror att vad många av dom behöver är syntetiska lyckohormoner och ett miljöombyte, och tid att fundera.