Tja ingen är väll förvånad?
Finns det nyare statistik eller har man slutat dela upp det på senare år?
Hm, jag läste det som att själva statistiken är från 1997-2001?Det kan ju inte vara så jättegammal statistik om dom är födda 1997-2001, det innebär ju att dom idag är 21-25 år.
SMC har också upptäckt att "marknaden" inte fungerar i hela landet. Ja, den fungerar på det sättet att där det inte finns pengar att tjäna, som i norr, där finns det bara firmor som vill förlora pengar...Bestämde mig efter att senast åkt til Boden vilket blir 25 mil, betalat 699 kr och tagit ledigt en halv dag från jobbet att nu är det färdig besiktat, kommer att göra detta vid "lämpligt tillfälle". Om jag ska till en plats med en besiktningsstation och lyckas få en tid besiktar jag annars väntar jag till lämpligt tillfälle. 1500 kr i böter är billigt mot att besikta, det två hojarna som kräver besiktning kommer jag att försöka besikta men bilar och släp tar jag om jag passerar och kan få en tid annars får det helt enkelt vara.
Den mobila besiktningen i Norrbotten var väl bättre än ingen men den var ju också extremt tryck så man hade väldigt svårt att få tider.
Jag vet att jag kommer att bryta mot lagen med att köra obesiktat och har med det i kalkylen.
SMC har också upptäckt att "marknaden" inte fungerar i hela landet. Ja, den fungerar på det sättet att där det inte finns pengar att tjäna, som i norr, där finns det bara firmor som vill förlora pengar...
I en intervju med SVT Jämtland säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) att han överväger att återreglera besiktningsmarknaden för fordon sedan Bilprovningen lade ner sin mobila verksamhet. Gör inte branschen något snart så får jag vidta åtgärder, säger Eneroth.
View attachment 475188
Ministern överväger reglerad besiktning - Sveriges MotorCyklister
Medlemmar i norra Sverige har kontaktat SMC eftersom det inte finns besiktning för MC på många stationer. I en intervju med SVT Jämtland säger infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) att han överväger att återreglera besiktningsmarknaden för fordon sedan Bilprovningen lade ner sin mobila...www.svmc.se
Men några uppoffringar, förutom betala högre priser, måste man väl göra för att få fri företagsamhet!Jag ska besikta Trajan på fredag, blir Boden ca 24 mil för att besikta. Nu blir det kanske att fortsätta söderut så då gör det väl inget men 4 tim ledigt från jobbet krävs det för att besikta denna gång.
Men några uppoffringar, förutom betala högre priser, måste man väl göra för att få fri företagsamhet!
Nu är det lite lättare här nere men när jag skulle besiktiga banhojen fick jag leta lite. Nu var det tur att det fanns tid i E-tuna bara 7 mil bort och besiktningsmannen hade kört R1 tidigare.
Han justerade lyset eftersom det, naturligtvis, stod fel istället för att ge en etta som brukligt.
Så nu är det E-tuna som gäller i framtiden för mig, föga upplyftande för er som inte behöver köra 7 krokiga mil enkel väg.
Shit pomfritt, då vill man inte få några tvåorJag ska besikta Trajan på fredag, blir Boden ca 24 mil för att besikta. Nu blir det kanske att fortsätta söderut så då gör det väl inget men 4 tim ledigt från jobbet krävs det för att besikta denna gång.
Jag ska besikta Trajan på fredag, blir Boden ca 24 mil för att besikta. Nu blir det kanske att fortsätta söderut så då gör det väl inget men 4 tim ledigt från jobbet krävs det för att besikta denna gång.
Vet att det varit tal om det, frågade då jag besiktade bilen därför nåt år sen hur det blir då han som besiktade gått i pension. Fick intrycket av att dom som jobbade där var måttligt intresserade av MC trots att dom skulle få MC-kortet gratis av Opus.Kalix har utbildat en gubbe för MC-besiktning nu.
Vet att det varit tal om det, frågade då jag besiktade bilen därför nåt år sen hur det blir då han som besiktade gått i pension. Fick intrycket av att dom som jobbade där var måttligt intresserade av MC trots att dom skulle få MC-kortet gratis av Opus.
Är det nyligt detta har skett? Testade söka en tid på Kawan men får inga tider i Kalix. Allmänt hårt bokat eller har dom inte startat med MC igen?
När jag gick i nian 1979-1980 så var vi en annorlunda klass. Vi hade fler killar än tjejer i syslöjden, och fler tjejer än killar i träslöjden. Det var inte direkt vanligt på den tiden.Det är ju för att dom vuxna har förlegade könsstereotyper, om en kille lagar mat eller en tjej snickrar så måste dom ju så klart vara homos?
Det kanske kan vara bra att utbilda nästa generation till att det är okej att gilla att sy som kille och att spela fotboll som tjej och att det inte har med sexualitet att göra
När jag gick i nian 1979-1980 så var vi en annorlunda klass. Vi hade fler killar än tjejer i syslöjden, och fler tjejer än killar i träslöjden. Det var inte direkt vanligt på den tiden.
Var det inte "Landsbygdspartiet" som var drivande för att privatisera Bilprovningen?Nått jag inte begriper, tycker man att (s) gjort ett bra jobb de senaste 8 åren.
Varför ska man då rösta på (c) i september 2022 ? Det måste väl vara vettigare rösta på (s) !
View attachment 475210
Lööfs förvandling är fullbordad | Henrik Torehammar
ANALYS. Annie Lööfs förvandling från Löfvens käbbligaste motståndare till junior koalitionspartner åt Magdalena Andersson är fullbordad. Det tog åtta år.www.svd.se
Nu gnäller du bara, privatiseringen är bra! Dessutom har det blivit fler ställen att besiktiga på.Här är det dåligt med tider, jag skulle boka en ny tid till Trajan om två år redan nu om jag bara kunde. Sen är det ju trevligt att som förra året då jag i maj bokade en tid för KLR:en i augusti i Kalix att sen bli uppringd i juni att Opus inte kan besikta hojar i Kalix. Var ett jäkla sökande för att få en tid då men hittade tillslut en i Boden.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|