Sverige idag..

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag håller med, men jag tror inte att indoktrineringen är så farlig som görs gällande.
Skolor ska inte indoktrinera politiskt, religiöst eller sexuellt.
Däremot kan och ska man prata om olika politiska partier, religioner och sexuella läggningar på ett sakligt sätt i skolorna.

Jag växte upp i en skola som indoktrinerade religiöst och politiskt, men jag klarade mig igenom det ganska bra tycker jag.
Jag kommer inte ens ihåg psalmerna vi tvingades sjunga.
Håller med. Dock med undantaget att man inte behöver ta upp sexualitet och könsidentitet med småbarn. Man kan väl vänta med sånt tills de i vart fall börjar bli könsmogna?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
På förekommen anledning. En fråga kring läroplanen då.

Barn i grundskolan har alltså en sexuell läggning? År det följden och kontentan av det som står?
Och vilket 8-årigt barn har en könsidentitet och vet öht ens vad könsöverskridande identitet är?

Det där kan vara en farlig väg.

I Filippinerna finns det många så kallada bayots, och det kan vara väldigt unga barn som redan definierar sig som bögar.
Det intressanta är att dom vuxna är väldigt snabba att döma väldigt små barn till att vara bayots eller tomboys, bara för att den lilla pojken eller flicka inte är tillräckligt tydlig i sin könsroll.
Jag tror att det ofta blir en självuppfyllande profetia, så att barnen tidigt väljer att anamma den könsroll de vuxna ger barnet trots att barnet inte ens förstått att man kan göra nåt annat än att kissa med de dom fått tilldelat mellan benen.

Är det dit vi ska gå i Sverige också?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

I Filippinerna finns det många så kallada bayots, och det kan vara väldigt unga barn som redan definierar sig som bögar.
Det intressanta är att dom vuxna är väldigt snabba att döma väldigt små barn till att vara bayots eller tomboys, bara för att den lilla pojken eller flicka inte är tillräckligt tydlig i sin könsroll.
Jag tror att det ofta blir en självuppfyllande profetia, så att barnen tidigt väljer att anamma den könsroll de vuxna ger barnet trots att barnet inte ens förstått att man kan göra nåt annat än att kissa med de dom fått tilldelat mellan benen.

Det låter som en kulturell fråga snarare än en läroplansfråga. Man kan väl från statens sida låta barn vara barn och inte blanda in sånt. Vill en pojke gå i klänning och fråga chans på andra pojkar så är det föräldrarnas uppgift att uppmuntra det eller försöka ändra beteendet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
På förekommen anledning. En fråga kring läroplanen då.

Barn i grundskolan har alltså en sexuell läggning? År det följden och kontentan av det som står?
Och vilket 8-årigt barn har en könsidentitet och vet öht ens vad könsöverskridande identitet är?

Grundskolan är alltså den obligatoriska skolan, dvs vanligen till ungefär sexton års ålder.

Åtminstone på min tid var det ganska vanligt att man redan INNAN 16-årsdagen hade någorlunda koll på vad man gillade och inte.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det låter som en kulturell fråga snarare än en läroplansfråga. Man kan väl från statens sida låta barn vara barn och inte blanda in sånt. Vill en pojke gå i klänning och fråga chans på andra pojkar så är det föräldrarnas uppgift att uppmuntra det eller försöka ändra beteendet.

Ja, det är absolut kulturellt där, eller brist på insikt och förståelse för vad dom riskerar att göra med sina barn. Jag har själv påpekat saken när de vuxna roat sig på exsvågerns unges bekostnad. Och sedan jag förklarat att dom riskerar att göra pojken bög så slutade dom ganska omedelbart.

Men här i Sverige har vi det inte i kulturen men istället lyfter alltså bildade människor in det i läroplanen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det är ju för att dom vuxna har förlegade könsstereotyper, om en kille lagar mat eller en tjej snickrar så måste dom ju så klart vara homos?

Det kanske kan vara bra att utbilda nästa generation till att det är okej att gilla att sy som kille och att spela fotboll som tjej och att det inte har med sexualitet att göra

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Grundskolan är alltså den obligatoriska skolan, dvs vanligen till ungefär sexton års ålder.

Åtminstone på min tid var det ganska vanligt att man redan INNAN 16-årsdagen hade någorlunda koll på vad man gillade och inte.

När man är 16 går man väl ändå i nian, eller ibland rent av gymnasiet. Menar du att det är först i nians läroplan det ingår? Där har jag inga problem med att det ingår.

Jag är däremot mer förfärad när min nioåring kommer hem och förklarar att man själv får välja om man vill vara kille eller tjej. Jag har alltid varit tydlig med henne att det finns inga killekar eller tjejlekar etc man själv får välja vad man vill leka. Men jag ska inte behöva diskutera och förklara åt en nioåring att tjej är man om man är född med snippa och pojke om man är född med snopp.

Att det finns tjejer som gillar tjejer, att det finns pojkar som vill vara tjejer etc och att man ska respektera även dom det vet hon och hon känner såna men nåt jäkla sanns och förnuft måste det ändå vara. En man kan vara transsexuell, eller bög, och lite av varje men han är fortfarande biologiskt en man oavsett vad han vill vara.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ju för att dom vuxna har förlegade könsstereotyper, om en kille lagar mat eller en tjej snickrar så måste dom ju så klart vara homos?

Det kanske kan vara bra att utbilda nästa generation till att det är okej att gilla att sy som kille och att spela fotboll som tjej och att det inte har med sexualitet att göra

Så långt är jag med dig, men bara för att en kille gillar att laga mat så är han ju inte en kvinna, även om han dessutom är bög, och vill se ut som en kvinna så är han fortfarande en man.
Det hjälper inte ens att han knaprar piller så att han får bröst, han är fortfarande en man, inte ens om kirurgen klipper snoppen och bygger om den till en vagina så slutar han att vara en man. Han är fortfarande en man även om han fått en vagina. Han saknar ju fortfarande äggledare och han har en X- och en Y-kromosom.

Och han ska respekteras för den han är men han är fortfarande en man och inte en kvinna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är däremot mer förfärad när min nioåring kommer hem och förklarar att man själv får välja om man vill vara kille eller tjej.

Dom kanske tog upp det på förekommen anledning?

Min klass fick S.A.N.T (Sniffning, Alkohol, Narkotika, Tobak) med betoning på Tobak när vi var nio år gamla.

På förekommen anledning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dom kanske tog upp det på förekommen anledning?

Min klass fick S.A.N.T (Sniffning, Alkohol, Narkotika, Tobak) med betoning på Tobak när vi var nio år gamla.

På förekommen anledning.

På en eventuellt förekommen anledning så borde man förklarat att det är okej att bryta könsstereotyperna men man ska inte lura någon att man kan byta kön för det kan man inte.

Bara en idiot tror att hans R1 blir en motogp-hoj om han byter ut tillräckligt mycket delar på hojen men det blir den naturligtvis aldrig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så långt är jag med dig, men bara för att en kille gillar att laga mat så är han ju inte en kvinna, även om han dessutom är bög, och vill se ut som en kvinna så är han fortfarande en man.
Där är jag enig med dig.

Det hjälper inte ens att han knaprar piller så att han får bröst, han är fortfarande en man, inte ens om kirurgen klipper snoppen och bygger om den till en vagina så slutar han att vara en man. Han är fortfarande en man även om han fått en vagina. Han saknar ju fortfarande äggledare och han har en X- och en Y-kromosom.

Och han ska respekteras för den han är men han är fortfarande en man och inte en kvinna.

Där är jag trots att jag känner transpersoner också ening med dig, men vill dom bli kallade "Hon" sedan dom har fått bröst och eventuellt klippt schlongen så försöker jag göra det.
För att dom vill det, och för att det kostar mig inget att göra det.

Skulle jag ligga med en trans-kvinna (med eller utan dingelidong)?
Nej, men ÅAS liger jag inte med 99.9999999999% av dom människor jag möter heller, så det känns inte som ett problem.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sexualitet och translobbyn är i min bok två skilda världar.
Att folk får älska, och älska med, vilket kön dom vill är för mig en självklarhet.
Att pedofili skulle vara mer frekvent bland pride-deltagare än tex centerpartister vill jag isf ha bevis på...

Men det trans-lobbyn håller på med, även i Sverige, är ett helt annat odjur.
Att det på senare tid har blivit rena epidemin av, framförallt hos unga flickor, könsdyfori är nog inte bara pga att "man är född i fel kropp".
Trans-lobbyn ligger på hårt för att tex förklara för unga flickor som gillar flickor att de egentligen är pojkar.

Vill man veta mer om detta ämne kan man googla Abigail Shrier.
Hon har varit gäst både "till vänster och höger" så bara att välja kanal. ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad fan har han emot pride?
Sexualisering av barn? Har jag aldrig hört setts förespråkas i dom kretsarna.

Däremot Centerpartister.... Huga
Kruxet är att RFSL när det grundades hade ett antal medlemmar som var positiva till sex med barn. Men när RFSL märkte att det inte gick hem fick RFSL lägga det på hyllan tillsvidare. Puck 3:a ?

Det som sagt bara att söka på webben.
Att RFSL idag talar tyst om sin historia är en anpassning till Sverige idag.

Inte konstigare än att beslutet att starta SIFR 1921 och starten av SIFR 1922 så vitt jag vet inte uppmärksammats i media trots att det faktiskt ju varit / är 100-årsjubileum.
Tveksam om det överhuvudtaget finns en skylt vid Dekanhuset i Uppsala med en kort redogörelse för bakgrund , bildande och verksamhet hos SIFR.
Rätt kul att läsa om Dekanhuset här. Citat.Efter katedralskolans flytt till sina nuvarande lokaler 1869 användes huset först som folkskoleseminarium fram till 1916, och 1936–2005 bland annat av teologiska fakulteten. Det har under denna period byggt som flera gånger. 1946 års ombyggnad innebar att fakultetens professor fick tjänsterum i huset. 1983 års ombyggnad medförde att fakultetens bibliotek kunde samordnas till gemensamma lokaler i huset.[3].
Inte ett knäpp om SIFR.
Det kommer bara med som en mening på slutet av artikeln...
Under 1920- och 1930-talen fanns Statens institut för rasbiologi i huset.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har suttit på förskolans föräldramöte och nödgats fråga varför det ens skall pratas könsroller och sexuell identitet RESPEKTIVE dito läggning.

Sexualiseringen av barn och pride är fruktansvärt, det har absolut ingenting med självklara saker som gay rättigheter att göra längre. Det är vulgärt jävla vänsterpolitisk populistisk smörja.

nuff said.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har suttit på förskolans föräldramöte och nödgats fråga varför det ens skall pratas könsroller och sexuell identitet RESPEKTIVE dito läggning.

Sexualiseringen av barn och pride är fruktansvärt, det har absolut ingenting med självklara saker som gay rättigheter att göra längre. Det är vulgärt jävla vänsterpolitisk populistisk smörja.

nuff said.

Ja, då tar jag erat ord för det eftersom ni är flera samstämmiga, trots att ingen i min omgivning som har barn har rapporterat något liknande från deras förskolor, men det kanske är regionalt till viss del också.

(mina barnbarn är för små för förskolor/skolor än)

Jag känner IOFS ett lesbiskt par med barn, det kanske har förklarats något på deras förskola varför en del barn har två mammor, jag ska fråga när jag träffar dom

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ja, då tar jag erat ord för det eftersom ni är flera samstämmiga, trots att ingen i min omgivning som har barn har rapporterat något liknande från deras förskolor, men det kanske är regionalt till viss del också.

(mina barnbarn är för små för förskolor/skolor än)

Jag känner IOFS ett lesbiskt par med barn, det kanske har förklarats något på deras förskola varför en del barn har två mammor, jag ska fråga när jag träffar dom
Är långt ifrån säkert att du får ärliga svar heller. Man ses ju som god och tolerant om man låter sina barn indoktrineras i att man själv väljer sitt kön.

Denna missriktade (själv)godheten är tyvärr bokstavligt talat livsfarlig. Att uppmuntra någon med könsdysfori är som att sätta en pistol i handen på en självmordbenägen. Könsdysfori är en av de absolut farligaste sjukdomarna när det kommer till suicidrisk och de som uppmuntras och får könskorrigerande behandling ökar risken för suicid markant. Det som behövs och som faktiskt hjälper dessa sjuka människor är att någon talar om för dem att det inte är normalt och hjälper personen till psykiatrin. Alldeles för många har redan tagit sina liv.

Sanningen är att det är ganska enkelt att se att det handlar om vanföreställningar. En man känner sig som kvinna fast denne bevisligen aldrig varit kvinna och kan omöjligt veta att det är det denne vill vara. Man talar inte om för en schizo att det är normalt att tro att någon bor i TVn eller säga till en anorektisk att det är normalt att väga 35kg.

Tolerans är rent generellt bra men överdriven tolerans i godhetens tecken när man talar om psykiska sjukdomar är helt galet. Alla som ägnar sig åt det borde ta och läsa på om könsdysfori. Hade folk varit pålästa hade många liv kunnat räddas.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är långt ifrån säkert att du får ärliga svar heller. Man ses ju som god och tolerant om man låter sina barn indoktrineras i att man själv väljer sitt kön.
Tro mig, jag känner gott om folk som inte skräder orden, och som skiter fullstänfigt i att framstå som god och tolerant.

Denna missriktade (själv)godheten är tyvärr bokstavligt talat livsfarlig. Att uppmuntra någon med könsdysfori är som att sätta en pistol i handen på en självmordbenägen. Könsdysfori är en av de absolut farligaste sjukdomarna när det kommer till suicidrisk och de som uppmuntras och får könskorrigerande behandling ökar risken för suicid markant.

Suecidrisken bland dom som inte får könskorrigerande behandling fast dom vill det är också skyhög, så "damned if you do, damned if you don't"

Jag har sett dokumentären på SVT, och vi har varit lite för hjälpsamma ibland, det håller jag med om.
Men det är ju det vi har psykologsamtalen till, om inte psykologerna är totalt värdelösa på sitt jobb så borde inte andelen som genomgår korrigeringar i onödan vara speciellt stor.
Då borde det framkomma att dom skulle kunna leva lyckliga som bög istället för att försöka bygga om sig. (tänker på han/hon i dokumentären som sa det rakt ut)

Jag minns inte om det var i den dokumentären en trans kvinna sa "Tidigare när jag var feminin bög så kunde jag dejta homosexuella män, nu är jag för kvinnlig för dom, och inte nog kvinnlig för straighta män, så nu vill ingen dejta mig"

Framförallt ska man inte könskorrigera för unga personer, även om det är enklast att göra om man börjar innan puberteten.
Man kan få bra resultat på vuxna också, men det tar längre tid och blir kostsammare.

Men jag tror att vad många av dom behöver är syntetiska lyckohormoner och ett miljöombyte, och tid att fundera.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin