Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Noice skulle fördärva en hel generation, pojkar skulle börja använda Kajal och Mascara:
Jaså det är deras fel... Och du menar att man förstod redan då vart det skulle leda?
Noice skulle fördärva en hel generation, pojkar skulle börja använda Kajal och Mascara:
Håller med. Dock med undantaget att man inte behöver ta upp sexualitet och könsidentitet med småbarn. Man kan väl vänta med sånt tills de i vart fall börjar bli könsmogna?Jag håller med, men jag tror inte att indoktrineringen är så farlig som görs gällande.
Skolor ska inte indoktrinera politiskt, religiöst eller sexuellt.
Däremot kan och ska man prata om olika politiska partier, religioner och sexuella läggningar på ett sakligt sätt i skolorna.
Jag växte upp i en skola som indoktrinerade religiöst och politiskt, men jag klarade mig igenom det ganska bra tycker jag.
Jag kommer inte ens ihåg psalmerna vi tvingades sjunga.
Näe, dom var bedårande barn av SIN tid, nu ere nån annans fel...Jaså det är deras fel... Och du menar att man förstod redan då vart det skulle leda?
Håller med. Dock med undantaget att man inte behöver ta upp sexualitet och könsidentitet med småbarn. Man kan väl vänta med sånt tills de i vart fall börjar bli könsmogna?
På förekommen anledning. En fråga kring läroplanen då.
Läroplan (Lgr22) för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet
Vi arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö.www.skolverket.se
Barn i grundskolan har alltså en sexuell läggning? År det följden och kontentan av det som står?
Och vilket 8-årigt barn har en könsidentitet och vet öht ens vad könsöverskridande identitet är?
Det låter som en kulturell fråga snarare än en läroplansfråga. Man kan väl från statens sida låta barn vara barn och inte blanda in sånt. Vill en pojke gå i klänning och fråga chans på andra pojkar så är det föräldrarnas uppgift att uppmuntra det eller försöka ändra beteendet.Det där kan vara en farlig väg.
I Filippinerna finns det många så kallada bayots, och det kan vara väldigt unga barn som redan definierar sig som bögar.
Det intressanta är att dom vuxna är väldigt snabba att döma väldigt små barn till att vara bayots eller tomboys, bara för att den lilla pojken eller flicka inte är tillräckligt tydlig i sin könsroll.
Jag tror att det ofta blir en självuppfyllande profetia, så att barnen tidigt väljer att anamma den könsroll de vuxna ger barnet trots att barnet inte ens förstått att man kan göra nåt annat än att kissa med de dom fått tilldelat mellan benen.
Är det dit vi ska gå i Sverige också?
På förekommen anledning. En fråga kring läroplanen då.
Läroplan (Lgr22) för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet
Vi arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö.www.skolverket.se
Barn i grundskolan har alltså en sexuell läggning? År det följden och kontentan av det som står?
Och vilket 8-årigt barn har en könsidentitet och vet öht ens vad könsöverskridande identitet är?
Det låter som en kulturell fråga snarare än en läroplansfråga. Man kan väl från statens sida låta barn vara barn och inte blanda in sånt. Vill en pojke gå i klänning och fråga chans på andra pojkar så är det föräldrarnas uppgift att uppmuntra det eller försöka ändra beteendet.
Det där kan vara en farlig väg.
Det intressanta är att dom vuxna är väldigt snabba att döma väldigt små barn till att vara bayots eller tomboys, bara för att den lilla pojken eller flicka inte är tillräckligt tydlig i sin könsroll.
Är det dit vi ska gå i Sverige också?
Grundskolan är alltså den obligatoriska skolan, dvs vanligen till ungefär sexton års ålder.
Åtminstone på min tid var det ganska vanligt att man redan INNAN 16-årsdagen hade någorlunda koll på vad man gillade och inte.
Det är ju för att dom vuxna har förlegade könsstereotyper, om en kille lagar mat eller en tjej snickrar så måste dom ju så klart vara homos?
Det kanske kan vara bra att utbilda nästa generation till att det är okej att gilla att sy som kille och att spela fotboll som tjej och att det inte har med sexualitet att göra
Jag är däremot mer förfärad när min nioåring kommer hem och förklarar att man själv får välja om man vill vara kille eller tjej.
Dom kanske tog upp det på förekommen anledning?
Min klass fick S.A.N.T (Sniffning, Alkohol, Narkotika, Tobak) med betoning på Tobak när vi var nio år gamla.
På förekommen anledning.
Där är jag enig med dig.Så långt är jag med dig, men bara för att en kille gillar att laga mat så är han ju inte en kvinna, även om han dessutom är bög, och vill se ut som en kvinna så är han fortfarande en man.
Det hjälper inte ens att han knaprar piller så att han får bröst, han är fortfarande en man, inte ens om kirurgen klipper snoppen och bygger om den till en vagina så slutar han att vara en man. Han är fortfarande en man även om han fått en vagina. Han saknar ju fortfarande äggledare och han har en X- och en Y-kromosom.
Och han ska respekteras för den han är men han är fortfarande en man och inte en kvinna.
Kruxet är att RFSL när det grundades hade ett antal medlemmar som var positiva till sex med barn. Men när RFSL märkte att det inte gick hem fick RFSL lägga det på hyllan tillsvidare. Puck 3:a ?Vad fan har han emot pride?
Sexualisering av barn? Har jag aldrig hört setts förespråkas i dom kretsarna.
Däremot Centerpartister.... Huga
Jag har suttit på förskolans föräldramöte och nödgats fråga varför det ens skall pratas könsroller och sexuell identitet RESPEKTIVE dito läggning.
Sexualiseringen av barn och pride är fruktansvärt, det har absolut ingenting med självklara saker som gay rättigheter att göra längre. Det är vulgärt jävla vänsterpolitisk populistisk smörja.
nuff said.
Är långt ifrån säkert att du får ärliga svar heller. Man ses ju som god och tolerant om man låter sina barn indoktrineras i att man själv väljer sitt kön.Ja, då tar jag erat ord för det eftersom ni är flera samstämmiga, trots att ingen i min omgivning som har barn har rapporterat något liknande från deras förskolor, men det kanske är regionalt till viss del också.
(mina barnbarn är för små för förskolor/skolor än)
Jag känner IOFS ett lesbiskt par med barn, det kanske har förklarats något på deras förskola varför en del barn har två mammor, jag ska fråga när jag träffar dom
Tro mig, jag känner gott om folk som inte skräder orden, och som skiter fullstänfigt i att framstå som god och tolerant.Är långt ifrån säkert att du får ärliga svar heller. Man ses ju som god och tolerant om man låter sina barn indoktrineras i att man själv väljer sitt kön.
Denna missriktade (själv)godheten är tyvärr bokstavligt talat livsfarlig. Att uppmuntra någon med könsdysfori är som att sätta en pistol i handen på en självmordbenägen. Könsdysfori är en av de absolut farligaste sjukdomarna när det kommer till suicidrisk och de som uppmuntras och får könskorrigerande behandling ökar risken för suicid markant.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|