Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blir detta vintern då kassaskåpet blir den vanligaste platsen som människor förvarar veden i?
Idag ringer gode vännen vid höga kusten jag hälsade på i somras, (så jag äntligen fick se dessa vyer). Han har köpt sig en scirocco till och ska hämta den här i södern.
"Vill du ha ett trailerlass torr norrlandsbjörk när jag ändå kör?" (Ca 100 mil).

Vad säger man annat än "ja" och "tack"?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Idag ringer gode vännen vid höga kusten jag hälsade på i somras, (så jag äntligen fick se dessa vyer). Han har köpt sig en scirocco till och ska hämta den här i södern.
"Vill du ha ett trailerlass torr norrlandsbjörk när jag ändå kör?" (Ca 100 mil).

Vad säger man annat än "ja" och "tack"?

Det är fan en kompis det...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inte den sortens jämställdhet.

Såhär skriver vår egen myndighet Energimyndigheten i saken.
Gäller att ha rätt fokus.
Citat: I den här rapporten sammanställs aktuell forskning i skärningspunkten jämställdhet och energi. slut citat
Inte konstigt att elkraftsituationen är som den är.

Raderad medlem 51742

Guest
Såg debatten mellan Hultqvist och Åkesson i kvällens aktuellt, apropå dagens presskonferens.

Alltså, vilken sjukt obehaglig person försvarsminister Hultqvist är. Hur kan någon vettig människa INTE se igenom det vidriga som S håller på med just nu? Fullkomligt sinnessjukt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Såg debatten mellan Hultqvist och Åkesson i kvällens aktuellt, apropå dagens presskonferens.

Alltså, vilken sjukt obehaglig person försvarsminister Hultqvist är. Hur kan någon vettig människa INTE se igenom det vidriga som S håller på med just nu? Fullkomligt sinnessjukt.
Fick samma känsla. Rent vidrig människa. Blir man sån av att vara med i sossarna eller drar sossarna till sig vidriga människor?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick samma känsla. Rent vidrig människa. Blir man sån av att vara med i sossarna eller drar sossarna till sig vidriga människor?
Måste väl vara så att det är något man har med sig sedan tidigare, antingen har man på förhand förvärvat egenskapen eller så är man född med den. För inte fan kan det vara någon vettig människa som frivilligt sällar sig till och står ut med sossar tillräckligt länge för att låta sig indoktrineras? :va

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Ygeman kör samma genomruttna stil. Visst, Hultqvists stil var bland det vidrigaste jag sett men det här är inte långt efter.

Raderad medlem 51742

Guest

Ygeman kör samma genomruttna stil. Visst, Hultqvists stil var bland det vidrigaste jag sett men det här är inte långt efter.
Fy fan, jag har inte haft speciellt höga tankar om S tidigare, men detta är långt under den värdighet jag till och med förväntade mig av dem. Ynkliga jävla maktgalna stolpskott!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Måste väl vara så att det är något man har med sig sedan tidigare, antingen har man på förhand förvärvat egenskapen eller så är man född med den. För inte fan kan det vara någon vettig människa som frivilligt sällar sig till och står ut med sossar tillräckligt länge för att låta sig indoktrineras? :va
Det krävs inte ett litet mått av naturbegåvning för att vara yrkespolitiker, oavsett partifärg.
Första saken är väl en mer eller mindre total avsaknad av någonting som ens påminner om moralisk kompass. Lägg därtill en kompromissvilja-man vill ju behålla jobbet och ha makt-som vanliga människor inte har eller skulle palla med. Kompromissandet är också det i sig en förutsättning för kappvändandet/åsiktbytandet utan att ens för en sekund verka komma ihåg/låtsas om att man igår förfäktade en diametralt motstående uppfattning.

Det förutsättes helt enkelt vissa personliga kvaliteter som de allra flesta vanliga människor tack och lov saknar. Och hade man några av dem så skulle nog omgivningen tycka att man minst sagt var lite lätt "märklig" och eller obehaglig att ha att göra med.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kvinnor, 18-29 år, sen 30-49 år, sen 50-64 år, sen 65-XX år
Kolla in stapeln för Vänsterpartiet (och Miljöpartiet).

De går väldigt snett p.g.a. känslosås istället för kontakt med verkligheten, brist på förmåga till konsekvensanalys och för att de hämtar livserfarenhet utifrån Twilight och Harry Potter.

Men ju äldre de blir och desto mer verklighet de kommer i kontakt med, desto lägre stöd för Vänsterpartiet, så det finns hopp trots allt :)

V_18-29.jpegV_30-49.jpegV_50-64.jpegV_65-99.jpeg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är som det gamla axiomet att man är konservativ först när man har någon egendom att bevara.

Eller som det så träffande heter: Den som inte är röd när man är ung har inget hjärta. Den som inte är blå när man är lite äldre har ingen hjärna.

Oavsett hur man ser på politiska åsikters rätt eller fel så skall man komma ihåg att de kan grunda sig på väldigt många orsaker; från fast grundad övertygelse till det man såg nyss på TV. Det senare alltmer vanligt i dagsopinionens och de sociala mediernas tidevarv.

Och: Omdömet och konsekvenstänkandet hos främst unga män vet vi ju sedan tidigare att det inte är fullt utvecklat förrän uppåt 30-årsåldern så det faktumet bör nog vägas in när man gör sina analyser.

Skämt åsido: Politik handlar inte om rätt och fel utan om demokrati och värderingar.

Raderad medlem 51742

Guest
Bilderna visar ju för övrigt vad som är borgerlighetens, och i synnerhet moderaternas, problem. När de fick makten förra gången med alliansregeringen byggde det på att man förändrade sin politik så att man blev lätt-sossar. När man går till val nu bygger ekvationen helt på att man regerar ihop med ett parti (SD) som till stor del lockar gamla sosseväljare som vill ha det som det var förr i sossesverige. Skulle man inte lyckas med det kan det hända att enda chansen för M att regera till slut är att göra det ihop med S och därmed förvandlas till sossar.

M kan aldrig bli ett stort parti som samtidigt är borgerligt om de (ofta med viss grund) uppfattas som ett intresseparti för de rika.

Tror det behövs en ny slags borgerlighet och frihetlig sida i politiken som tilltalar vanligt folk. Som kan göra det trovärdigt och attraktivt med en frihetlig linje, där människor på riktigt uppfattar att de kan bygga sig ett gott, tryggt och framför allt fritt liv utan en gigantisk stat och enorma skatter, trots att de inte är födda med silversked i mun. Och där vanligt folk kan identifiera sig med och känna sig representerade av dess företrädare. Annars kommer vi fortsättningsvis bara se olika nyanser av socialdemokrati, om än med andra etiketter.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

"Bröt sig in i villa och sköt pappa i benet framför barnen i Västerås – 17-åringar döms till sluten ungdomsvård

Två 17-åringar som brutalt sköt en pappa inför hans barn under ett rånförsök på Skälby i Västerås i april döms till sluten ungdomsvård i ett år och tre månader respektive ett år och sex månader."

1 år och 6 månader för att beväpnad med pistol, bryta sig in i en villa OCH skjuta en människa i benet framför barn...
Farsan kommer ju för fan fortfarande gå på rehab för sitt ben när den lilla jävla snorungen är utsläppt och går runt fri i samhället bland alla oss andra medborgare...

Och hur jävla traumatiserade lär inte farsans barn vara?

"På måndagen föll så domen för det synnerligen råa brottet. Den ena pojken döms till sluten ungdomsvård i ett år och sex månader för försök till grovt rån och grovt vapenbrott. Den andre döms till sluten ungdomsvård för försök till grovt rån i ett år och tre månader"

Svenskt rättsväsende är återigen ett sånt jävla skämt och kränkande mot brottsoffer.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Tips till våra politiker.

Och ett annat inte lika viktigt tips verkar det som - att förstå,
1662406844377.png

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Men du får inte rösta om du är under 18 år för då är du inte tillräckligt mogen, saknar konsekvenstänk om framtiden och är allmänt oansvarig.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jahaja, vad jag misstänkt, längre straff ger mindre juristjobb, usch så kan vi inte ha det !

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka