Sverige idag..

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Så jävla vidrigt.

Nästan ännu vidrigare. Detta och många andra fall hade kunnat undvikas
Ja men förnekelsen och godhetsknarkandet är massivt i Sverige.
Dom som kommer hit utifrån, gör bara som dom är vana, såklart.
Är man van (tyvärr) med krig, förtryck mm, aldrig upplevt demokrati, och att man kan behandla kvinnor som skräp…vad kommer resutlatet bli i Sverige?
Bara att titta på BRÅ’s statistik.

Och att analfabeter som knappt kan läsa, ska kunna bidra till samhället…?

Grattis till alla oss som betalar skatt som ska bekosta allt detta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är man van (tyvärr) med krig, förtryck mm, aldrig upplevt demokrati, och att man kan behandla kvinnor som skräp…vad kommer resutlatet bli i Sverige?

Grattis också till alla som inte betalar skatt men också bekostar detta, både med sämre möjligheter och mindre medel.

Hur mycket bättre kunde social välfärd hade vi kunnat ha utan experimentet?

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848

Att vara analfabet innebär per definition att man INTE kan varken läsa eller skriva alls.
Så kan man knappt läsa så är man något annat men inte analfabet. Lite som det där med gravid, endera så är det så eller så är det inte det.
Med det sagt så håller jag, på det hela taget med om resten.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
menade analfabeter som försökt få utbildning i Sverige…men var otydlig, sorry
Godhetsknarkande svenskar tror att de kommer få superkompetens och bidra.
Men har man inga släktingar och landsmän som kan något, eller tradition att utbilda sig, blir det pannkaka.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
"Han arbetade som polis i 27 år, och var bland annat kommunpolis i stadsdelen Vivalla i Örebro. Nu pekar Fredrik Malm ut flera risker med det omdiskuterade politiska förslaget om visitationszoner.
– Jag tror att det blir mer stigmatiserande och mer utpekande, säger han."

- Ja ska vi inte peka ut kriminellt slödder?
Det är väl rimligen just själva idén med visitationer och aktivt riktade insatser mot de grupperingar som orsakar all skit i landet.

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
"Han arbetade som polis i 27 år, och var bland annat kommunpolis i stadsdelen Vivalla i Örebro. Nu pekar Fredrik Malm ut flera risker med det omdiskuterade politiska förslaget om visitationszoner.
– Jag tror att det blir mer stigmatiserande och mer utpekande, säger han."

- Ja ska vi inte peka ut kriminellt slödder?
Det är väl rimligen just själva idén med visitationer och aktivt riktade insatser mot de grupperingar som orsakar all skit i landet.
Det är ju knappast så att de syndare som skjuter omkring sig ser ut ha höra hemma på en tub Kalles Kaviar?
Men det blir väl mindre utpekande om man visiterar ett kvota av blonda och blåögda och gamla tanter med rollator, eller?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju knappast så att de syndare som skjuter omkring sig ser ut ha höra hemma på en tub Kalles Kaviar?
Men det blir väl mindre utpekande om man visiterar ett kvota av blonda och blåögda och gamla tanter med rollator, eller?

Det där har jag råkat ut för (för länge sedan).

Polisen ville göra en "slumpvis" drogkoll på en känd kille, jag stod en bit bort i ett helt annat ärende så dom gjorde en slumpvis koll på mig också.

Han hade fickorna fulla och fick åka med dom, jag hade ingenting och fick en ursäkt av polisen som lite lojt hade klappat runt på mina fickor och lyst mig i ögonen...

Samma sak med alkotester, får polisen höra att nu åker Gunnar från svartträskbyn in till systemet för att fylla på, då smäller dom upp en blåskontroll och testar två bilar före och två bilar efter Gunnar så att han inte ska känna sig utpekad...

Då blir dessutom statistiken bra, 20% rattfyllerister på svartträskbyvägen, där måste vi ha kontroller oftare...

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
- Det kunde ju vara en idé för att stävja etnicitetsförnekarnas protester, kanske.
Det blir till att trixa med statistiken då sannolikheten för att gamla tanter smugglar Makarovs och CZor är låg till usel, om de nu inte för att stärka pensionen, börjat göra just det förstås.
Nåväl, det skulle nog bli problematiskt/intressant att redovisa då man inte får notera folks etnicitet, hmm då kan man kanske med lite insinuerande språk och ordval får allmänheten att tro att det trots allt är tanterna som är på gång, trots allt och inte de mest sannolika personerna som ser obekväma ut på både skidor och skridskor.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om nu inte polisen får föra register på etnicitet så är det väl bara att hävda att man har kollat minst 98% som ser ut som killen på kaviartuben... i Rinkeby...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vilket fint sällskap Sverige befinner sig i ! Grekland, Cypern och Rumänien.
Citat
Regeringen tillsätter en särskild utredare som ska lämna förslag på hur e-legitimation kan utfärdas på högsta tillitsnivå (säkerhet) enligt EU-förordningen Eidas.
Där är en fyra högsta nivå. Dagens godkända e-legitimationer för privatpersoner som används mest – Bank-id och Freja e-id – ligger på nivå tre i Eidas-systemet.
Båda är privata aktörer. Bank-id ägs av storbankerna. Freja är börsnoterat.
Inom EU är det bara fyra länder som hittills inte håller sig med e-leg på högsta säkerhetsnivån: Grekland, Cypern, Rumänien och Sverige.
slut citat
från

Hur ser det ut i andra EU-länder.
Tex Danmark ? Hur grejar t.ex. Danskarna "Nivå Fyra".

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det blir till att trixa med statistiken då sannolikheten för att gamla tanter smugglar Makarovs och CZor är låg till usel, om de nu inte för att stärka pensionen, börjat göra just det förstås.
Nåväl, det skulle nog bli problematiskt/intressant att redovisa då man inte får notera folks etnicitet, hmm då kan man kanske med lite insinuerande språk och ordval får allmänheten att tro att det trots allt är tanterna som är på gång, trots allt och inte de mest sannolika personerna som ser obekväma ut på både skidor och skridskor.
Hört talas om gröna gummor? ?

Nåväl, hör jag hovslag tänker jag häst. Inte zebra. Har aldrig stött på en zebra om man så säger.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Positiva nyheter, vi äter inte dåligt i Sverige !
Det behövs 61 länders maträtter för att slå de svenska maträtterna 2022 enligt Tasteatlas !

PS Norge är värre, det behövs 94 länders maträtter för att slå tex norsk Feskekage (?). DS

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Citat:
Vi använder oss av väldigt breda penseldrag när det kommer till relationsbrott, säger polisens presstalesperson Fredrik Svedemyr.
slut Citat

Jag tolkar detta som att allt annat hade kunnat falla under hets mot folkgrupp ?
Och det vill polisen undvika att bli åtalade för.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Att vara analfabet innebär per definition att man INTE kan varken läsa eller skriva alls.
Så kan man knappt läsa så är man något annat men inte analfabet. Lite som det där med gravid, endera så är det så eller så är det inte det.
Med det sagt så håller jag, på det hela taget med om resten.
Med tanke på vad du skriver här så är du inte analfabet , RymdBörje.
Men antag att du kommer till ett litet samhälle i Långbortistan där man talar och skriver Långtbortistanska.
Och använder tecken dvs inte det Latinska alfabetet som här i Sverige.
Kan du då läsa och skriva ? Är du då en analfabet ?

Och vad ska man kalla en 50-årig anhöriginvandrare från Långtbortistan som kan läsa och skriva Långtbortistanska på den nivå man kan i Sverige efter 3-årsskolgång.
Hur bra tror du hen är på att läsa och skriva svenska ?

I Lokalblaskan " GöteborgDirekt" papperstidningen nr 51 2022 klagar hyresgästföreningen över att Familjebostäder inte betalar för tolk till hyresgäster som inte förstår svenska.
"Familjebostäder utestänger och diskriminerar hyresgäster" skriver Catherine Holt från
Hyresgästföreningen Norra Göteborg. Familjebostäder är ett kommunalt bostadsbolag.

Och fastslår att Citat:
information till hyresgästerna behöver översättas till fler språk, då många hyresgäster på Siriusgatan och på Rymdtorget inte kan ta till sig informationen på svenska.
slut citat
Beroende på att dom i praktiken är Analfabeter med en svensk tidning framför sig ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Citat:
Vi använder oss av väldigt breda penseldrag när det kommer till relationsbrott, säger polisens presstalesperson Fredrik Svedemyr.
slut Citat

Jag tolkar detta som att allt annat hade kunnat falla under hets mot folkgrupp ?
Och det vill polisen undvika att bli åtalade för.

Haha ja, ny eufemi.

Alla vet väl ändå.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Med tanke på vad du skriver här så är du inte analfabet , RymdBörje.
Men antag att du kommer till ett litet samhälle i Långbortistan där man talar och skriver Långtbortistanska.
Och använder tecken dvs inte det Latinska alfabetet som här i Sverige.
Kan du då läsa och skriva ? Är du då en analfabet ?

Och vad ska man kalla en 50-årig anhöriginvandrare från Långtbortistan som kan läsa och skriva Långtbortistanska på den nivå man kan i Sverige efter 3-årsskolgång.
Hur bra tror du hen är på att läsa och skriva svenska ?

I Lokalblaskan " GöteborgDirekt" papperstidningen nr 51 2022 klagar hyresgästföreningen över att Familjebostäder inte betalar för tolk till hyresgäster som inte förstår svenska.
"Familjebostäder utestänger och diskriminerar hyresgäster" skriver Catherine Holt från
Hyresgästföreningen Norra Göteborg. Familjebostäder är ett kommunalt bostadsbolag.

Och fastslår att Citat:
information till hyresgästerna behöver översättas till fler språk, då många hyresgäster på Siriusgatan och på Rymdtorget inte kan ta till sig informationen på svenska.
slut citat
Beroende på att dom i praktiken är Analfabeter med en svensk tidning framför sig ?
Finns det något som hindrar hyresgästerna eller hyresgästföreningen att anlita tolk de i eget intresse betalar för, alternativt mata in infon i ett översättningsprogram? Bibblan kan säkert fixa.
Naturligtvis kan de göra det men det är ju jobbigt att bli av med ännu ett svepskäl som befriar från all form av personligt ansvar. Ett minimum, kan man tycka.

sportbilsentusi

Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Finns det något som hindrar hyresgästerna eller hyresgästföreningen att anlita tolk de i eget intresse betalar för, alternativt mata in infon i ett översättningsprogram? Bibblan kan säkert fixa.
Naturligtvis kan de göra det men det är ju jobbigt att bli av med ännu ett svepskäl som befriar från all form av personligt ansvar. Ett minimum, kan man tycka.
Medhåll
Personligt ansvar!
Jag o min familj bodde 5år i södra Frankrike och jag löste det själv. Ett jäkla meck med alla byrokratpapper men allt går - OM MAN VILL !!!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC