Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lyssnar på P1 dokumentär om gangstermord och liknande.
P1 gör bra dokumentärer utan spänningsmusik, det är bra.
Men hur klarar man att producera så mycket radio utan att någon gång ställa frågan: varför är detta Sveriges problem?

Föraktet för ursprungsbefolkningen är graverande.

Ställer man den frågan har man gjort sitt sista program inom SR/SVT.
Man kanske inte måste knalla till arbetsförmedlingen, men man hamnar som "researcher" i någon skrubb, eller eller något annat ickeoffentligt jobb

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ställer man den frågan har man gjort sitt sista program inom SR/SVT.
Man kanske inte måste knalla till arbetsförmedlingen, men man hamnar som "researcher" i någon skrubb, eller eller något annat ickeoffentligt jobb
Ja det finns väl flera vittnesmål och exempel på den saken, Jörgen Huitfeldt är väl det mest balanserade och sakliga.

Jag förstår inte att någon står ut med public service. Det är dessutom som att bädda för en kraftig slagsida åt annat håll. Men det vet vi ju hur det låter när någon bara försöker justera lite på marginalen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
SSU har gjort sin valanalys Citat:
Lärdomen för SSU är tydlig, om inte Socialdemokratin tar ledartröjan över samhällsutvecklingen när vi väl har makten, är det svårt att förklara varför vi förtjänar att fortsätta regera. Nästa gång Socialdemokraterna innehar regeringsmakten måste vi regera som om det vore den sista chansen vi får.
slut citat
Lätt säga för SSU. Verkligheten är att utan (c), (mp) och (v) så regerar (s) inte alls.
Och så blir det som det blir.
Alternativet är en (s) + (sd) regering, (s) politikerpartiet, får slå sig i slang med (sd) arbetarpartiet
(s) 107 mandat, (sd) 73 mandat, tillsammans 180 mandat, "oppositionen" får 169 mandat.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SSU har gjort sin valanalys Citat:
Lärdomen för SSU är tydlig, om inte Socialdemokratin tar ledartröjan över samhällsutvecklingen när vi väl har makten, är det svårt att förklara varför vi förtjänar att fortsätta regera. Nästa gång Socialdemokraterna innehar regeringsmakten måste vi regera som om det vore den sista chansen vi får.
slut citat
Ja det är lätt säga för SSU.
Men verkligheten är att utan (c), (mp) och (v) så regerar in (s) alls i dagsläget.
Och så blir det som det blir.
Alternativet är en (s) + (sd) regering, (s) politikerpartiet, får slå sig i slang med arbetarpartiet.
Ja exakt, på S låter det hela tiden som om de var alternativet till Tidö. Skitprat. Alternativen var Tidö eller MP/C, S ställer ju i huvudsak upp på Tidö.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är alltid "någon annans fel" - oavsett parti.
Eget ansvar...nej det behövs inte. Är ju "andra" som gjort fel.
Man skäms över våra beslutsfattare,
Möjligt men de som orsakat de stora samhällsproblem vi just nu står inför är lätt identifierbara.
Regeringen Persson, Reinfeldt och Löfvén/Andersson.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
SD lovade sänka bensinpriset, hur gick det med det? Jag röstade på dom framför allt angående bensinpriset, även hårdade straff och snabbare utvisningar, men också för att jag bäst kan identifiera mig med folktypen och känner viss gemenskap. Och då är jag inte särskillt social av mig.

Men vad hände med bensinpriset? Det står fortfarande 19 kr/litern. Det är för DYRT. Det ska stå 12-14 kr, sen är jag nöjd.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man måste ge dom lite tid, det viktiga är att inriktningen ändras!
Den tiden använder de ju bara till att hitta på nya skatter och pålagor, som nu med 1 rekordhöjning och därtill en ny skatt på el, som ska höjas om några månader.
De försöker inte ens uppfylla vad de gick till val på, tvärtom.
Vi har fått mer av samma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fan vet om inte Reinfeldt var värst i det gänget men det kan säkert diskuteras till tidens ände
Helt klart, speciellt eftersom han gjorde det dolt och med en mobbares attityd när det kom fram.
Ytterst få borgerliga väljare ställer upp på det kaos han skapat, medan liberaler/ vänstern välkomnar det, så sveket är dubbelt.
Att Märta Stenevi är crazy är liksom inget att uppröras över.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SD lovade sänka bensinpriset, hur gick det med det? Jag röstade på dom framför allt angående bensinpriset, även hårdade straff och snabbare utvisningar, men också för att jag bäst kan identifiera mig med folktypen och känner viss gemenskap. Och då är jag inte särskillt social av mig.

Men vad hände med bensinpriset? Det står fortfarande 19 kr/litern. Det är för DYRT. Det ska stå 12-14 kr, sen är jag nöjd.
De svek det, och som väljare skall du påtala det och kräva kompensation i form av kraftigare reformer på migration tex.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, aldrig varit och är inte. Röstat på dem länge.

Ahh, OK, jag hade för mig att någon på forumet stod med på deras lista någonstans.

Nåväl, opinionsundersökningarna visar att dom har 3 år på sig att infria sina löften annars åker dom ut.
Jag säger inte att dom måste infria alla löften helt innan dess, men dom måste vara på god väg i alla fall

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ahh, OK, jag hade för mig att någon på forumet stod med på deras lista någonstans.

Nåväl, opinionsundersökningarna visar att dom har 3 år på sig att infria sina löften annars åker dom ut.
Jag säger inte att dom måste infria alla löften helt innan dess, men dom måste vara på god väg i alla fall
Enig, samtidigt kommer ingen annan vara mer trovärdig i deras frågor.

S eller M tåget har gått.

Widar Andersson klockren som vanligt:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ibalnd är det skönt bo i Sverige när man hör hur det är hos grannen ! ? !
View attachment 479627
Osäker på om det syns i artikeln, jag har inte betalat för husis, och tänker inte göra det heller.

Men de har iaf fått för sig att finansiera detta genom att tokbeskatta nettovinst (som jag förstår det, har väl inte vunnit laga kraft) hos energibolag (30%).
Allt på grund av att det gått en vansinnig massa inflation i energibranchen.

De jävla dårarna.

Det krävs ju knappast ett universalgeni för att räkna ut att bolagen kommer att höja priserna ytterligare för att bibehålla sin vinst och flytta över skatten på konsument.

:dummer

Bra sätt att stämma inflationen, era hjältar.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA