Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Absolut, konstigt nog verkar han också ha klienter som frivilligt valt honom.

Undrar vem som väljer ett sådant ombud.
Sökt på internet eller hittat annons i lokala reklambladet.
Eller rekommendation av vänner för lågt pris.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Skjutningarna ja, är inte Sverige fantastiskt, vi har väl rekordet för dessa dåd som land som inte är i formellt krig? Jag har blivit lite avtrubbat måste jag erkänna. Nu kräver jag bara lite mer stil, fler antal döda (oskyldiga ej inräknat), och kanske nån vadslagning i samband med var/när nästa dåd ska hända, och så dödssiffran på det.

Intressant är att man lyckas hålla nere indirekta skador på egendom och annat folk. Det var väl bara den där flickan i Hallunda för nåt år sen som fick en oavsiktlig kula. Totalt sett är det ändå en ganska effektiv självsanering.

.. vilket faktiskt får mig att undra ifall det kanske inte är just avsikten. Kan myndigheterna vara smartare än vad jag anat? Tänk om skjutningarna var poängen? Jag menar, vi gör ju inget för att hindra det som sker!?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skjutningarna ja, är inte Sverige fantastiskt, vi har väl rekordet för dessa dåd som land som inte är i formellt krig? Jag har blivit lite avtrubbat måste jag erkänna. Nu kräver jag bara lite mer stil, fler antal döda (oskyldiga ej inräknat), och kanske nån vadslagning i samband med var/när nästa dåd ska hända, och så dödssiffran på det.

Intressant är att man lyckas hålla nere indirekta skador på egendom och annat folk. Det var väl bara den där flickan i Hallunda för nåt år sen som fick en oavsiktlig kula. Totalt sett är det ändå en ganska effektiv självsanering.

.. vilket faktiskt får mig att undra ifall det kanske inte är just avsikten. Kan myndigheterna vara smartare än vad jag anat? Tänk om skjutningarna var poängen? Jag menar, vi gör ju inget för att hindra det som sker!?
Det är inte alls bra, dels kostar det jättemycket pengar att utreda, dels så tar det värdefulla resurser och andra brott och vård ligger på hög, det bygger otrygghet och förstör Sverigebilden (ytterligare).

Dessutom verkar fler skjutningar ge ännu fler skjutningar så det finns verkligen inget bra med att det skjuts.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ha! Två skjutna i Jordbro! En död! Alldeles nyss ;)

Tja, dom får ju ligga i om årets siffror ska stå sig...

Det vore ju synd om pappskallarna i regeringen skulle kunna utropa en "kraftig minskning" med bara 52 döda i slutet på året utan att ha gjort något.

Lirarna i Jordbro känns dock inte som dom vanliga rap-artisterna, dom är ju alldelens för gamla, så det verkar vara någon annan beef

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Tja, dom får ju ligga i om årets siffror ska stå sig...

Det vore ju synd om pappskallarna i regeringen skulle kunna utropa en "kraftig minskning" med bara 52 döda i slutet på året utan att ha gjort något.

Lirarna i Jordbro känns dock inte som dom vanliga rap-artisterna, dom är ju alldelens för gamla, så det verkar vara någon annan beef
62 dödsskjutna blev det 2022

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, sprängningarna är ju lite mer bekymmersamma, där riskerar ju tredje part att råka illa ut.

Om inte annat vaknar man, och det blir kallt i trapphuset.
Vet inte om det är roligare att hamna i en skjutning mitt på dagen, vilket förekommer.

Angående sprängningar är det ett mysterium att i princip ingen alls skadats, inklusive oerhört kraftfulla laddningar exempelvis Linköping eller Östermalm.

En kompis kompis fick glassplitter in i barnkammaren vid en sprängning, det är en oerhörd kränkning och borde rendera i utvisning av en hel klan.

Hur löser de sådant här i Israel? De har inga sprängningar eller skjutningar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De tar hand om problemet... Med våld. De har fått lära sig den hårda vägen var som händer om man är slapphänt med buset.
Det är också det absolut enda sättet att lösa det här också.
Tyvärr har inte ens vår blåbruna regering fattat det.
Hela grejen går att lösa på ett kvartal, max.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det är också det absolut enda sättet att lösa det här också.
Tyvärr har inte ens vår blåbruna regering fattat det.
Hela grejen går att lösa på ett kvartal, max.
Måste hålla sig till förslag som inte röstas ner av L o KD så det är tyvärr väldigt mycket balansgång

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Måste hålla sig till förslag som inte röstas ner av L o KD så det är tyvärr väldigt mycket balansgång
Absolut, det här kommer aldrig gå.
Även M är ju livrädda för att fatta beslut, varför lät M fyra våldtäkt eritreaner stanna?
Jag har sagt det förut, och jag kommer fortsätta säga det, vill man ha förändring är det bara SD som kan påverka samhället nu. Allt annat är fantasier.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har sagt det förut, och jag kommer fortsätta säga det, vill man ha förändring är det bara SD som kan påverka samhället nu. Allt annat är fantasier.

Fast dom satte sig ju frivilligt utanför och rullade tummarna och lät jönsarna styra cirkusen.
Vad skulle bli bättre av att rösta på SD igen?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Fast dom satte sig ju frivilligt utanför och rullade tummarna och lät jönsarna styra cirkusen.
Vad skulle bli bättre av att rösta på SD igen?
"Men vi sitter ju inte i regeringen. Skyll inte på oss, skyll på jönsarna som styr."

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA