"Men vi sitter ju inte i regeringen. Skyll inte på oss, skyll på jönsarna som styr."
Precis...
"Men vi sitter ju inte i regeringen. Skyll inte på oss, skyll på jönsarna som styr."
Nja, frivilligt vet jag inte. Hur menar du då?Fast dom satte sig ju frivilligt utanför och rullade tummarna och lät jönsarna styra cirkusen.
Vad skulle bli bättre av att rösta på SD igen?
Nja, frivilligt vet jag inte. Hur menar du då?
Ju större de blir desto mer påverkar de, inte svårare än så. Känns som Moderaterna försöker göra dem salongsfähiga också, om de inte skämmer ut sig nu och kanske har lite nytt blod till 2026 så ser jag det som väldigt troligt att de sitter i regering. Inshallah.
Det är klart att de precis börjat. Uffe var dock tydlig med att allt skulle ske så raskt och med bestämda steg. Antingen jobbar de inte särskilt raskt eller så jobbar de järnet men är värdelösa på att kommunicera vilka steg som görs. Jag får känslan av att ingenting händer.Gubbs, ge dom lite tid. Går inte att vänta skutan på nolltid.
Gubbs, ge dom lite tid. Går inte att vänta skutan på nolltid.
Jag är inte så säker men vi får väl se.Får dom ingenting gjort nu så tror jag dom kommer att bli ett stödparti till M i nästa valet.
Dom har fått sin chans av väljarna.
Man bör komma ihåg att en regering inte bara fattar beslut hur som helst. Det behöver förberedas ordentligt också så att det sker i enlighet med lagstiftning, har beretts på rätt sätt, har möjlighet att gå igenom riksdagen osv. När det exempelvis handlar om lagändringar skall det ut på remiss som också behöver förberedas, man behöver kolla att det håller juridiskt osv. Allt detta tar sin tid i ett demokratiskt samhälle.
Håller delvis med men de kunde jobba på kommunikationen parallellt, tex efter en historiskt våldsam jul och nyår kunde de ha en presskonferens och berätta vad de gör, när de gör det och vad det kommer få för effekt.Man bör komma ihåg att en regering inte bara fattar beslut hur som helst. Det behöver förberedas ordentligt också så att det sker i enlighet med lagstiftning, har beretts på rätt sätt, har möjlighet att gå igenom riksdagen osv. När det exempelvis handlar om lagändringar skall det ut på remiss som också behöver förberedas, man behöver kolla att det håller juridiskt osv. Allt detta tar sin tid i ett demokratiskt samhälle.
Ja, eller iaf helt klart underskattat eller varit delvis omedvetna om vilka hinder som fanns att genomföra det som utlovats. Detta kan man kritisera dem för.Det är väl snarare vår regering som hade glömt bort den saken medan de var i opposition.
Naiva eller bara oärliga?
Det har sitt pris att ha WEFglobalister vid makten. Deras lojalitet är inte riktad mot folkets bekymmer och löftena är bara en lejdare för att nå position där de kan genomföra sitt. Noll incitament att minska det pengaregn som flödar in till staten nu. Självklart är det plättlätt att justera moms och skatt samt lämna tillbaka en del av övervinsterna. Inte så att det hade gett sämre intäkter än tidigare men som jag tidigare sagt; "En intäkt staten vant sig vid, behåller den."Ja, eller iaf helt klart underskattat eller varit delvis omedvetna om vilka hinder som fanns att genomföra det som utlovats. Detta kan man kritisera dem för.
Ja, de hade helt klart kunnat göra mer när det gäller att använda kommunikationen som politiskt verktyg, iaf i jämförelse med vad vi vant oss vid från tidigare regeringar, men det är också en fråga som kan ses ur fler perspektiv.Håller delvis med men de kunde jobba på kommunikationen parallellt, tex efter en historiskt våldsam jul och nyår kunde de ha en presskonferens och berätta vad de gör, när de gör det och vad det kommer få för effekt.
Vidare kunde de kommentera enskilda rättsfall tex de nyligen uppmärksammade med eritreaner och ett annat med en syrier.
Om man inte kan lösa det man är satt till att göra så är det minsta man kan kräva att folk förklarar sig och kommunicerar.
Jag skriver gärna under på att WEF:s agenda och inflytande kan kritiseras samt att vi bör minska omfånget på staten liksom skattetrycket rejält, men som du argumenterar (och nu får du ursäkta mig om jag låter lite hård) får du det bara att låta som konspirationsteoretisk och populistisk smörja som inte går att ta på allvar och bara framstår som löjeväckande.Det har sitt pris att ha WEFglobalister vid makten. Deras lojalitet är inte riktad mot folkets bekymmer och löftena är bara en lejdare för att nå position där de kan genomföra sitt. Noll incitament att minska det pengaregn som flödar in till staten nu. Självklart är det plättlätt att justera moms och skatt samt lämna tillbaka en del av övervinsterna. Inte så att det hade gett sämre intäkter än tidigare men som jag tidigare sagt; "En intäkt staten vant sig vid, behåller den."
Andra länder i EU kan, det är således ren BS.
Hade denna eller tidigare regering, som svurit trohet till WEF, haft för avsikt att underlätta för sitt folk hade det redan varit gjort. Sluta hoppas på något som aldrig kommer. De sålde ut oss.
Håller delvis med men de kunde jobba på kommunikationen parallellt, tex efter en historiskt våldsam jul och nyår kunde de ha en presskonferens och berätta vad de gör, när de gör det och vad det kommer få för effekt.
Vidare kunde de kommentera enskilda rättsfall tex de nyligen uppmärksammade med eritreaner och ett annat med en syrier.
Om man inte kan lösa det man är satt till att göra så är det minsta man kan kräva att folk förklarar sig och kommunicerar.
Inte min uppgift att säga hur det ska göras men regeringen kan föreslå och riksdagen besluta om sänkning/borttagande av skatt och moms lika lätt som de regelmässigt höjer dessa pålagor. Jag påpekar igen att momsen är införd som en tillfällig pålaga och kan därmed lika lätt tas bort.Jag skriver gärna under på att WEF:s agenda och inflytande kan kritiseras samt att vi bör minska omfånget på staten liksom skattetrycket rejält, men som du argumenterar (och nu får du ursäkta mig om jag låter lite hård) får du det bara att låta som konspirationsteoretisk och populistisk smörja som inte går att ta på allvar och bara framstår som löjeväckande.
I all välmening; kom med konkret och underbyggd kritik mot WEF istället. Kom med konkreta och realistiska förslag på hur man kan minska skatten som är möjliga att genomföra.
Bättre kan du allt
Ok, du får förstås tycka som du gör, men utan mer konkretisering och saklighet än så har jag svårt att svara på något bra sätt, så du får hålla tillgodo med det svar jag skrev tidigare.Inte min uppgift att säga hur det ska göras men regeringen kan föreslå och riksdagen besluta om sänkning/borttagande av skatt och moms lika lätt som de regelmässigt höjer dessa pålagor. Jag påpekar igen att momsen är införd som en tillfällig pålaga och kan därmed lika lätt tas bort.
Behöver de hjälp med hur dessa åtgärder ska göras är det bara att följa exemplen från kunnigare länder.
Kristersson uttalade väl senast igår att han kommer att förbehållslöst administrera alla pålagor gällande reduktionsplikten. Vem tror att han i någon fråga agerar för landets intressen? Som sagt, en ny Magdalena A med kraftigare vader.
Jag kan tycka det är trevligt med ditt välartikulerade språk och ditt resonerande sätt. Med det sagt bryr jag mig föga om tillmälen eller slentranmässiga påståenden om konspirationer etc. Vi vet var konspirationerna frodas och det är inte främst bland gemene man.
Vill man prata WEF bör man först själv kolla på vad de är för något. På frukten känner man trädet, som bekant.
Att med tautologi beskriva något som finare än det är, för att vinna gillande, orkar jag inte med pekfingret på ett mobiltangentbord. Kvoten som ägnar sig åt sådant är mer än välfylld.
Vi behöver inte leta efter sätt att ursäkta regeringen för alla tillkortakommanden. Tvärtom, faktiskt, tvärtom.Ok, du får förstås tycka som du gör, men utan mer konkretisering och saklighet än så har jag svårt att svara på något bra sätt, så du får hålla tillgodo med det svar jag skrev tidigare.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|