Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så kom den, dagen då man höll med Annika Strandhäll
58ebbfa46f35117dff4df6bdf504a5aa.jpg

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nja, hålla med Strandhällskan där går en GRÄNS:lol Alltid något beskt i munnen när en sosse kommenterar elpris, stöd eller energipolitik överhuvudtaget. De hade god tid på sig att fixa det själva, men av det blev det ingenting.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Nja, hålla med Strandhällskan där går en GRÄNS:lol Alltid något beskt i munnen när en sosse kommenterar elpris, stöd eller energipolitik överhuvudtaget. De hade god tid på sig att fixa det själva, men av det blev det ingenting.
Precis!
Skitfånig Tweet av Annika. Men tyvärr helt enl förväntningarna, baserat på tidigare inlägg i debatten

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nja, hålla med Strandhällskan där går en GRÄNS Alltid något beskt i munnen när en sosse kommenterar elpris, stöd eller energipolitik överhuvudtaget. De hade god tid på sig att fixa det själva, men av det blev det ingenting.
Enig i det, men rätt i sak hon har.

Dansförbud? Hur vore det med en förnedrande gryningsräd hos varenda känd gangster? Dra ut dem nakna på gatan och låt dem stå i regnet framför grannarna en timme medan lägenheten rivs.

Nej, bullmannen fixar dansförbudet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Annika klagar alltså på att Moderaterna inte fixar gängskjutningar och elstöd?

Vilka har sett till att vi har gängskjutningar och behöver elstöd?

Jag är ganska säker på att ta bort kravet på danstillstånd var gjort en morgon innan fikat, det är liksom inget som kräver någon insats från någon.

Men det är klart det var väl pappa Tage som införde kravet, klart att Annika måste vara bitter då.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Annika klagar alltså på att Moderaterna inte fixar gängskjutningar och elstöd?

Vilka har sett till att vi har gängskjutningar och behöver elstöd?

Jag är ganska säker på att ta bort kravet på danstillstånd var gjort en morgon innan fikat, det är liksom inget som kräver någon insats från någon.

Men det är klart det var väl pappa Tage som införde kravet, klart att Annika måste vara bitter då.
Det är helt klart kass att Moderaterna marknadsför detta, det har hon rätt i.

Folk skiter i dansförbud, strandskydd och värnskatt. Ju snabbare fler än SD fattar detta och gör något åt det desto bättre.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är helt klart kass att Moderaterna marknadsför detta, det har hon rätt i.

Folk skiter i dansförbud, strandskydd och värnskatt. Ju snabbare fler än SD fattar detta och gör något åt det desto bättre.

Ja, det var nog ingen prio-fråga för någon utom möjligen för Sydney:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nej, hon är bara fånig och har sin egna S-agenda som vanligt. Bra att dansföbudet tas bort. Det är en kvarleva från förbudstiden och hör inte hemma i dagens samhälle.

Sen "glömmer" hon att nämna att samma justitieminister har tagit andra beslut(som det pratas tyst om i media) för att börja få ordning på gängproblemen. Något som Mogge inte klarade av på åtta år.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, hon är bara fånig och har sin egna S-agenda som vanligt. Bra att dansföbudet tas bort. Det är en kvarleva från förbudstiden och hör inte hemma i dagens samhälle.

Sen "glömmer" hon att nämna att samma justitieminister har tagit andra beslut(som det pratas tyst om i media) för att börja få ordning på gängproblemen. Något som Mogge inte klarade av på åtta år.
Det är bra men förtjänar exakt noll uppmärksamhet.

Vidare så är jag inte alls säker på att justitieministern gjort något av värde, vad skulle det vara?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Någon form av resurser frigörs av att danstillståndet slopas. Jag har aldrig ansökt om det så jag vet inte vilken myndighet som berörs.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Någon form av resurser frigörs av att danstillståndet slopas. Jag har aldrig ansökt om det så jag vet inte vilken myndighet som berörs.
Inte nödvändigtvis, vänta tills varenda pizzeria i förorten nu tolkar detta som: nattklubb, ja gärna!

"Vi såg det inte komma"

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Efter det våldsamma upploppet i Örebro delade Hani Bilal Madi, 20, ut blommor till utsatta polismän.

Han utsågs så sent som i november till ”Årets unga förebild” – och har tidigare fått en halv miljon kronor av Wallenbergsstiftelsen ”för att undersöka hur man kan förebygga kriminalitet”.

Nu sitter den kommunanställde Vivallaprofilen häktad misstänkt för att själv ha deltagit i upploppen och kastat sten mot polisen.

Delade ut blommor till poliser
Två dagar efter det våldsamma upploppet samlades ungdomar från den lokala ungdomsföreningen ”For The People” i parken för att städa upp. En av dem var ordföranden och Vivallaprofilen Hani Bilal Madi, som också överlämnade blommor till poliser som utsatts.

– Vi ville sprida kärlek och ge tillbaka till de boende i området, sa han efteråt till Expressen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Apropå elstöd så läste jag idag i GT (Expessen) Varför får alla elstöd utom vi ?
att (s) i somras skickade ut ett elstöd. Till vilka då ?
Jag har i varje fall inte märkt något.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Apropå elstöd så läste jag idag i GT (Expessen) Varför får alla elstöd utom vi ?
att (s) i somras skickade ut ett elstöd. Till vilka då ?
Jag har i varje fall inte märkt något.
Var väl bara fastighetsägare (kommer inte ihåg exakt) och inga pengar betalades ut - de gick till elbolagen som drog av från kommande räkningar

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Var väl bara fastighetsägare (kommer inte ihåg exakt) och inga pengar betalades ut - de gick till elbolagen som drog av från kommande räkningar
Vi fick avdrag på räkningar under sommaren. Totalt 6.000 som drogs av. Var väl för alla som förbrukar mer än 2.000kWh per månad.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning