Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror inte på arvssynd men det är bra konstigt att Tigran Feiler kan vara politisk kommentator. Eller det hade varit konstigt i alla andra västländer.

Plus att det här Bolsonaro tjafset, vad är det som gör att svensk media är så besatt av att granska och/eller smutskasta alla jordens högerledare? Sjukligt är vad det är.
Jag är för att man kan vara en egen person utan att ta ansvar för sina föräldrars gärningar. Till exempel tror jag det saknas intelligens hos personer som kallar Stina Wollter för "kommunistjävel" eftersom hennes pappa var konstig.

Borde inte svensk media reagera när anhängare till den förra ledningen i världens femte största stat attackerar deras kongress? Vilka nyheter ska då bevakas?
Vi exporterar för över 10 miljarder till Brasilien så de är inte en obetydlig handelspartner.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är för att man kan vara en egen person utan att ta ansvar för sina föräldrars gärningar. Till exempel tror jag det saknas intelligens hos personer som kallar Stina Wollter för "kommunistjävel" eftersom hennes pappa var konstig.

Borde inte svensk media reagera när anhängare till den förra ledningen i världens femte största stat attackerar deras kongress? Vilka nyheter ska då bevakas?
Vi exporterar för över 10 miljarder till Brasilien så de är inte en obetydlig handelspartner.

Jag tror att du är för det så länge det är folk som du sympatiserar med som har denna förmån.

Att Stina Wollter är välkommen i värmen är väldigt konstigt, så klart inte lika sjukt som att hennes pappa är det, men har hon tagit avstånd från honom? Inte vad jag sett.

Svensk media bör bevaka detta men proportionerna är generellt sett fel. Sedan har jag missat att den förra ledningen gjort det du beskriver, kan du länka?

Tack på förhand.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tigran Feiler har stt kommunismens misslyckande på närmare håll än alla andra.

Men så länge han får sin lön från SVT så kan han ju glassa runt som en halvgud i vänsterstyrda skitländer i latinamerika där folket svälter trots att landet sitter på olja....

"Argentina har en av Latinamerikas största ekonomier. Landet har stora naturtillgångar, förutom bördig jord finns olja, naturgas, koppar, guld och uran samt en rad andra mineraler. Jordbruket och livsmedelsindustrin svarar fortfarande för en stor del av exportinkomsterna. Industrialiseringen har kommit längre än i de flesta andra delar av Latinamerika. På senare år har tjänstenäringarna blivit allt viktigare. Det finns även en stor informell sektor. Sedan 2018 befinner sig ekonomin i en djup kris och Argentina har tvingats att ta stora lån från Internationella valutafonden (IMF) för att kunna hantera situationen. "

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Men så länge han får sin lön från SVT så kan han ju glassa runt som en halvgud i vänsterstyrda skitländer i latinamerika där folket svälter trots att landet sitter på olja....

"Argentina har en av Latinamerikas största ekonomier. Landet har stora naturtillgångar, förutom bördig jord finns olja, naturgas, koppar, guld och uran samt en rad andra mineraler. Jordbruket och livsmedelsindustrin svarar fortfarande för en stor del av exportinkomsterna. Industrialiseringen har kommit längre än i de flesta andra delar av Latinamerika. På senare år har tjänstenäringarna blivit allt viktigare. Det finns även en stor informell sektor. Sedan 2018 befinner sig ekonomin i en djup kris och Argentina har tvingats att ta stora lån från Internationella valutafonden (IMF) för att kunna hantera situationen. "
Han är vedervärdig, att en extremists unge kan glida rakt in på SVT och fortsätta vara extremist är så sjukt äckligt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

När jag var i Brasilien fick jag lära mig att Brasiliens BNP är större än de övriga sydamerikanska länderna sammanlagt .......BNP Miljoner US$
Argentina var faktiskt 2:a efter Brasilien som har ca 3 ggr större BNP än Argentina !
Sverige BNP enligt samma tabell BNP 511 000
9 Brasilien Brasilien1 798 622
21 Argentina Argentina544 735
49Peru195 299
40 Colombia Colombia282 357
42 Chile Chile247 025
44 Venezuela Venezuela236 443
60 Ecuador Ecuador97 802
76 Uruguay Uruguay52 420
92 Bolivia Bolivia34 053[
96 Paraguay Paraguay27 441
156 Surinam Surinam3 625[5]
157 Guyana Guyana3 437

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Jag tror att du är för det så länge det är folk som du sympatiserar med som har denna förmån.

Att Stina Wollter är välkommen i värmen är väldigt konstigt, så klart inte lika sjukt som att hennes pappa är det, men har hon tagit avstånd från honom? Inte vad jag sett.

Svensk media bör bevaka detta men proportionerna är generellt sett fel. Sedan har jag missat att den förra ledningen gjort det du beskriver, kan du länka?

Tack på förhand.
Jag dömer aldrig någon efter vem de har som föräldrar. Det är ju rena galenskapen att göra så. Det är knappast rimligt att någon ska ta avstånd från sina föräldrar för att få bedömas utifrån sina egna meriter.

Jag skrev inte att förra ledningen gjort något.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det verkar som att regeringen har tänkt att åter aktivera civilplicken igen..

Då kan man bli beordrad att inställa sig för tjänstgöring o avviker man faller väll något fängelse straff ut antar jag

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det verkar som att regeringen har tänkt att åter aktivera civilplicken igen..

Då kan man bli beordrad att inställa sig för tjänstgöring o avviker man faller väll något fängelse straff ut antar jag
Är du född 2005?

En civilplikt innebär oftast bara att man ska fortsätta att göra sitt jobb, fast under krisledning.

Det kommer (kanske) att övas under fingerade krisförhållanden en gång på varje arbetspats

Jag ser inget negativt med det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag dömer aldrig någon efter vem de har som föräldrar. Det är ju rena galenskapen att göra så. Det är knappast rimligt att någon ska ta avstånd från sina föräldrar för att få bedömas utifrån sina egna meriter.

Jag skrev inte att förra ledningen gjort något.
Det är rimligt att man ombeds kommentera en nära anhörigs extremism om man vill vara en publik person, det gäller både Hennes Majestät Drottningen och Tigran Feiler.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Det är rimligt att man ombeds kommentera en nära anhörigs extremism om man vill vara en publik person, det gäller både Hennes Majestät Drottningen och Tigran Feiler.
Nä. Man har inte ansvar för handlingar man inte kan påverka. Du är inte ansvarig för övergreppen dina föräldrar gjort mot dig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä. Man har inte ansvar för handlingar man inte kan påverka. Du är inte ansvarig för övergreppen dina föräldrar gjort mot dig.
Jag vet inte vem som är utsatt för övergrepp eller vad det hade haft med saken att göra men visa gärna när du någonsin tagit en ställning som styrker ditt påstådda konsekventa tänk.

Tänkte väl det.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Umm Fidah ska tydligen åtalas i Sverige nu. Numera under namnet Fatosh Ibrahim ?

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Umm Fidah ska tydligen åtalas i Sverige nu. Numera under namnet Fatosh Ibrahim ?
Vi har varit naiva

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Hmm. Heter hon verkligen Umm?
Umm Fidah kanske ett Nick.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping