Sverige idag..

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
SD lovade sänka bensinpriset, hur gick det med det? Jag röstade på dom framför allt angående bensinpriset, även hårdade straff och snabbare utvisningar, men också för att jag bäst kan identifiera mig med folktypen och känner viss gemenskap. Och då är jag inte särskillt social av mig.

Men vad hände med bensinpriset? Det står fortfarande 19 kr/litern. Det är för DYRT. Det ska stå 12-14 kr, sen är jag nöjd.
Är säkert pga Eu de inte får sänka men sen om Eu beslutar nåt som pristak på el då är det plötsligt svårt och följa Eu

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Är säkert pga Eu de inte får sänka men sen om Eu beslutar nåt som pristak på el då är det plötsligt svårt och följa Eu
Jag vill veta vilket avtal vi skrivit på som gör att vi i Sverige måste ha Europas högsta el och bränslepriser. Och jag vill veta vem som skrivit på det/röstat för det. Jag lovar att aldrig mer rösta på det/de partiet.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag vill veta vilket avtal vi skrivit på som gör att vi i Sverige måste ha Europas högsta el och bränslepriser. Och jag vill veta vem som skrivit på det/röstat för det. Jag lovar att aldrig mer rösta på det/de partiet.
Vi har noll att säga till om i EU. Vi ”måste” vara med för att inte riskera exporten. Samtidigt är vi en kassako för EU. 10/27 länder bidrar positivt till EUs budget. Vi betalar tredje mest per capita.

Trots att vi bidrar så mycket mer än de flesta är vårt inflytande noll pga liten befolkning. Självklart vill övriga medlemmar sänka Sveriges komkurrenskraft mot sin egen.

EU behöver enligt mig förändras i grunden. Ja till fri handel och hyfsat öppna gränser. Nej till det mesta andra.

edit: bild
B09431EA-9422-49F0-AE0B-C6C021F45F60.png

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Vi har noll att säga till om i EU. Vi ”måste” vara med för att inte riskera exporten. Samtidigt är vi en kassako för EU. 10/27 länder bidrar positivt till EUs budget. Vi betalar tredje mest per capita.

Trots att vi bidrar så mycket mer än de flesta är vårt inflytande noll pga liten befolkning. Självklart vill övriga medlemmar sänka Sveriges komkurrenskraft mot sin egen.

EU behöver enligt mig förändras i grunden. Ja till fri handel och hyfsat öppna gränser. Nej till det mesta andra.

edit: bild
View attachment 479700
GB tyckte att dom blev överkörda lite för ofta och klev av. Verkar ju inte gå jättebra, men man tycker samtidigt att resten av EU borde ta sig en funderare på vad som gick fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rågsved mm, nu nya gränser är passerade. Fjortonåringar med automatvapen.
Fint sätt avsluta året på.

Det här landet är så oerhört sjukt och förlorat.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Förra året blev det tydligen 63 dödsskjutningar, frågan är hur det blir i år.
Befarar att det kan bli ännu fler nu när de kriminella dyker ner i åldrarna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förra året blev det tydligen 63 dödsskjutningar, frågan är hur det blir i år.
Befarar att det kan bli ännu fler nu när de kriminella dyker ner i åldrarna.
Svårt att veta vad man ska önska, går det ner lite somnar alla om.
Bästa på lång sikt svårt att veta.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur länge innan fyrverkerier förbjuds helt? :va
Förhoppningsvis händer det inte. Jag gillar fyrverkerier när de är väl utformade. När någon här i krokarna började om strax före ett i natt var jag inte lika imponerad. Det gick ytterligare en timme innan hunden slutade skaka.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
SVT försöker tuffa till sig lite, de har nog läst Tidöavtalet.

Bra!
Han har fått flera chanser att bemöta frågorna men väljer att undvika all form av oberoende granskning.
Därför helt rätt att gå ut med namn o bild.

Jäkla kräk att lura äldre!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Googlat men hittar inget, vad har hänt där?
Här är lite. Mycket verkar ha försvunnit eller allt Värnamo nyheter skrev lagts bakom betalvägg.
Innan kunde man läsa om advokatens cyniska plundring. Finns lite på flashback.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här är lite. Mycket verkar ha försvunnit eller allt Värnamo nyheter skrev lagts bakom betalvägg.
Innan kunde man läsa om advokatens cyniska plundring. Finns lite på flashback.

Min lokaltidning gör likadant, lägger allt bakom betalvägg.

Tidningsbranchen håller på att dö och dom tror att dom anpassar sig till den nya digitala åldern genom att lägga allt bakom betalvägg.

I själva verket så får dom inga nya läsare, det är den gamla generationen som antingen fortfarande har papperstidning och får digitalt på köpet eller har gått över till surfplatta som läser lokaltidningen på nätet (mina föräldrars generation typ)

Ingen i min ålder eller yngre som jag känner betalar för lokaltidningen på nätet.
Förut kunde jag gå in någon gång och läsa gratisartiklarna, men nu har dom inga sådana, inte ens sån't som borde räknas som viktig information till allmänheten läggs ut gratis längre.

Förhoppningsvis dör dom snart och ersätts av något annat.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Min lokaltidning gör likadant, lägger allt bakom betalvägg.

Tidningsbranchen håller på att dö och dom tror att dom anpassar sig till den nya digitala åldern genom att lägga allt bakom betalvägg.

I själva verket så får dom inga nya läsare, det är den gamla generationen som antingen fortfarande har papperstidning och får digitalt på köpet eller har gått över till surfplatta som läser lokaltidningen på nätet (mina föräldrars generation typ)

Ingen i min ålder eller yngre som jag känner betalar för lokaltidningen på nätet.
Förut kunde jag gå in någon gång och läsa gratisartiklarna, men nu har dom inga sådana, inte ens sån't som borde räknas som viktig information till allmänheten läggs ut gratis längre.

Förhoppningsvis dör dom snart och ersätts av något annat.
De får fortsätta att, som så många andra, mjölka pensionärer så länge det går.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning