Nu grundar jag inte min uppfattning på 68-vänstern eller Reinfeldt. Jag grundar min uppfattning på det FAKTUM att Polen och Ungern fått rättmätig kritik för att 1 inte följa EU-s gemensamma lagstiftning samt 2 ställa rättssystemet under politisk kontroll. Maktdelning är grundläggande princip i rättsstater, dit hör också oantastliga fri- och rättigheter och när demokratiska länder i EU börjar tumma på dessa skall övriga länder reagera och gärna betydligt hårdare än man gjort hittills.
Det grundläggande problemet är ett auktoritärt ledarskap som vill stärka sin egen maktställning på demokratins bekostnad.
Din argumentation utgör exempel på just den förblindning som blir följden av att man tror att invandringskritik är den överskuggande frågan i allting. Så är det förstås i den alternativa ryssfinansierade medievärlden men då bör man i alla fall fråga sig varför.
Och efter 24/2 2022 finns det inga ursäkter kvar för att inte förstå sambandet mellan Putin och altrightmedierna både i Europa och USA de sista decennierna. ”Fredsrörelsen”, ”miljörörelsen”, påverkan på energipolitiken, påverkan på presidentval i USA, påverkan i påskuppror och Paludans stolligheter samt mycket annat skit som Ryssland stått och står för på sociala medier och i verkligheten.
I Sverige exempelvis AfS, Chang Frick, SwebbTv osv osv. Glömt bort fuskidentiteten Putilov och hans affärer?
Ryssland är fiende. Reinfelt och andra politiker är inte fiender oavsett om de ”varit naiva” eller inte.
När det gäller Ryssland verkar många fortfarande vara ”naiva”. Helt oförståeligt.