Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Puh. Nu har jag läst. Kan verkligen rekommendera denna bok till barnens sagostund.
"Efter lunchen är det vila i kuddrummet. Mohammed sätter på ett sagoband med Pippi Långstrump och lägger sig ned för att vila med barnen. Adina får ligga på hans arm.

Några barn pillar på sina snoppar eller snippor när de vilar. De tycker att det känns mysigt.
När vilan är slut och barnen ska leka går Mohammed ut ur rummet för att ta sig en kopp
kaffe."
Såg det. Var gör man av (den annars självförtärande) vreden?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Kollegan berättade om ett snöfall på Hallandsåsen vid midnatt, trodde själv inte att snön skulle ta sig såhär långt söderut.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Otroligt ! Det finns till och med Ryssar som hatar Sveriges Miljöparti !​

Jag trodde man i Ryssland hade andra utmaningar att ta itu med ......
1682596155725.png
från gp.se, resten bakom betalvägg .....

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Puh. Nu har jag läst. Kan verkligen rekommendera denna bok till barnens sagostund.
"Efter lunchen är det vila i kuddrummet. Mohammed sätter på ett sagoband med Pippi Långstrump och lägger sig ned för att vila med barnen. Adina får ligga på hans arm.

Några barn pillar på sina snoppar eller snippor när de vilar. De tycker att det känns mysigt.
När vilan är slut och barnen ska leka går Mohammed ut ur rummet för att ta sig en kopp
kaffe."
Kära rfsu. Tänk om, tänk rätt. Sitt ner och skäms!

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Otroligt ! Det finns till och med Ryssar som hatar Sveriges Miljöparti !​

Jag trodde man i Ryssland hade andra utmaningar att ta itu med ......
View attachment 483503
från gp.se, resten bakom betalvägg .....
Snacka om att Bolund har noll koll.
För det kan väl inte bero på deras politik (som förstör för Sverige), att MP inte är omtyckta???

Praktiskt att skylla på Ryssland, istället för att ta eget ansvar.
Pinsamt!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanske stått om situationen i Göteborg här redan
"Den tystade staden: "Vet du vem jag är? Jag kan få folk att försvinna"
Jag har sett det själv. Åker man utan ha giltig biljett med spårvagn och buss i Göteborg och kontrollanterna kommer på en kostar det, jag tror 1500 kr.
Åker sent på kvällen med buss 17 från Hildedalsgatan's hållplats in mot centrum. Det kommer om bord kontrollanter.
Jag har biljett men en ung man där jag kan gissa att förfäderna finns i Östafrika har inte biljett. Kontrollanten frågar (det är 6 ungdomar) är det någon av er som har biljett. Alla skakar på huvudet. "Ja då får ni gå av på nästa hållplats" och dom går snällt av och kan ta nästa buss ....
Apropå biljettkontroller, vet inte om det är en slump, men veckan efter vi fick rödgrön majoritet i Stockholm så började man köra kontrollen innanför spärrarna på de som går in i tunnelbanan. Det är så sjukt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Apropå biljettkontroller, vet inte om det är en slump, men veckan efter vi fick rödgrön majoritet i Stockholm så började man köra kontrollen innanför spärrarna på de som går in i tunnelbanan. Det är så sjukt.
Ursäkta frågan, men jag har körkort så jag åker inte tunneltåg. Vad är det som är konstigt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ursäkta frågan, men jag har körkort så jag åker inte tunneltåg. Vad är det som är konstigt?
Tack för informationen om ditt körkort.

Förut gjorde man kontroll på de som vill gå ut eftersom de som då tagit sig in utan biljett kunde bötfällas.

Nu står man synlig vid ingången och scannar alla som just dragit sitt giltiga kort så man fångar noll men får säkert fin statistisk.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Förut gjorde man kontroll på de som vill gå ut eftersom de som då tagit sig in utan biljett kunde bötfällas.

Nu står man synlig vid ingången och scannar alla som just dragit sitt giltiga kort så man fångar noll men får säkert fin statistisk.
100% av alla med giltig biljett, hade giltig biljett!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Aha,
Då förstår jag. Låter som en oerhört korkad ändring.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Brottsprevention. Plankarna skiter i att planka, de går inte in förbi spärrarna när kontrollanten står där - är väl tanken.

Lite som när polisen går ut i lokalblaskan och meddelar om att det är dags för trafikvecka eller att det utefter vägarna skyltas om kommande fartkameror.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

När jag läser detta förstår jag att "tjyvåkarna" är de rödgrönas väljare.
Och varför gängbrottsligheten med sprängningar och skjutningar exploderar i Sverige.
Ca 50 % av våra politiker har jobbet tack vare buset !

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1

Detta kanske anses som fel i Sverige idag och polisen är misstänkt för tjänstefel. Vad tycker ni?
Jag kan ibland tycka att risken är större för allvarlig olycka än brottet i sig men samtidigt tycker jag ändå detta ingripande är ok. Jag tycker att risken ska läggas på personen som begår brottet och inte polisen i detta fall. Det finns många busar i mitt område som kör på gångvägar vårdslöst, förmodligen stulna fordon, sysslar med flera typer av brott och allt de behöver göra för att komma undan är att vägra stanna?
De lär sig snabbt att polisen inte får jaga dem ifall de kör ännu mer vårdslöst. De kan ge en känsla av att stå över polisen totalt och därmed kan man pyssla med brott och även avancera.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Detta kanske anses som fel i Sverige idag och polisen är misstänkt för tjänstefel. Vad tycker ni?
Jag kan ibland tycka att risken är större för allvarlig olycka än brottet i sig men samtidigt tycker jag ändå detta ingripande är ok. Jag tycker att risken ska läggas på personen som begår brottet och inte polisen i detta fall. Det finns många busar i mitt område som kör på gångvägar vårdslöst, förmodligen stulna fordon, sysslar med flera typer av brott och allt de behöver göra för att komma undan är att vägra stanna?
De lär sig snabbt att polisen inte får jaga dem ifall de kör ännu mer vårdslöst. De kan ge en känsla av att stå över polisen totalt och därmed kan man pyssla med brott och även avancera.

Nog för att man rejsat med polisbilar som ung mopedist men med en moppe mot en MC känns lite väl optimistiskt. Han har ju ingen fördel någonstans, allt han kan göra med vespan kan polisen göra bättre med sin hoj.
Rejsar man så får man ju skylla sig själv ifall man kraschar så länge man inte blir brutalt överkörd.

Detsamma säger jag om den gamla historien där en polisman körde ihjäl sig i jakt på en smitare, det var han själv som valde sin egen risknivå.

Jag tycker polisen var snäll, han kunde ha kört ner mopedisten vid ett flertal tillfällen där farten var ganska begränsad utan att det hade blivit mer än skrapsår.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Polisen ska jaga dom som inte stannar.

I England släppte man det lite för långt, alla kriminella började använda trimmad moped för att komma undan, vilket ledde till att vanliga ungdomar på moped inte heller stannade för polisen och Polisen tvingades ändra reglerna rejält.

Nu kör dom över mopeder med polisbil om det behövs för att få stopp på dom.
Det finns en del bra filmer på youtube.

Det har lett till att vanliga undomar som äger sin moped själv stannar på polismans tecken, och det kriminella tjuvpacket och knark-kurirerna på stulna mopeder blir överkörda.

Ett ganska bra resultat tycker jag

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När jag läser detta förstår jag att "tjyvåkarna" är de rödgrönas väljare.
Och varför gängbrottsligheten med sprängningar och skjutningar exploderar i Sverige.
Ca 50 % av våra politiker har jobbet tack vare buset !
Det är klart att det är precis på det sättet.

Bifogat

• 20230501_123644.jpg
    20230501_123644.jpg
    2 MB · Visningar: 19

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Kanske stått om situationen i Göteborg här redan
"Den tystade staden: "Vet du vem jag är? Jag kan få folk att försvinna"
Jag har sett det själv. Åker man utan ha giltig biljett med spårvagn och buss i Göteborg och kontrollanterna kommer på en kostar det, jag tror 1500 kr.
Åker sent på kvällen med buss 17 från Hildedalsgatan's hållplats in mot centrum. Det kommer om bord kontrollanter.
Jag har biljett men en ung man där jag kan gissa att förfäderna finns i Östafrika har inte biljett. Kontrollanten frågar (det är 6 ungdomar) är det någon av er som har biljett. Alla skakar på huvudet. "Ja då får ni gå av på nästa hållplats" och dom går snällt av och kan ta nästa buss ....
Så är det. Barn under 18 år kan inte bötfällas. Faktum är att den enda risken är att de får kliva av nästa hållplats.

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det är för att brott har inte blivit begått förrän du är innanför spärren...

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tycker snarare Växlingsbranschen ÄR i kris. Varför flyga sedlar från "Långtbortistan" till Sverige/Finland för att sedan resenären ska flyga med sedlarna tillbaka till "Långtbortistan" ?
Mycket enklare stoppa kortet i lokala "uttagsmaskinen" på flygplatsen vid ankomsten till "Långtbortistan" och ta ut lite lokala sedlar. Tycker jag.
1683182079629.png

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...