Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Tycker snarare Växlingsbranschen ÄR i kris. Varför flyga sedlar från "Långtbortistan" till Sverige/Finland för att sedan resenären ska flyga med sedlarna tillbaka till "Långtbortistan" ?
Mycket enklare stoppa kortet i lokala "uttagsmaskinen" på flygplatsen vid ankomsten till "Långtbortistan" och ta ut lite lokala sedlar. Tycker jag.
View attachment 483729
Pandemin drabbade valutaväxlingen – därför har det blivit klart dyrare att köpa utländsk valuta
Ska du ut på resa i sommar? Då kommer du att upptäcka att det är ovanligt dyrt att växla pengar. Det är ett kvitto på…www.hbl.fi
Artikeln är låst så det är svårt veta vad dom syftar på, det är ju inte gratis växlingskurs på kortet heller. Men svenska pengar har ju varit dyra att växla ganska många år i långtbortistan. Jag får ju Euro av vissa kunder och för dom får jag betydligt fördelaktigare kurs än SEK. Även NOK har dålig kurs.
Att sätta in pengar på svensk bank är ju omöjligt idag. Så att få kontanter till kortet är i princip inget alternativ. Inte ens Forex tar ju emot kontanter längre.
Jag är förvånad över att inte fler svenskar överger storbankerna för vad spelar det för roll om banken har ett kontor i din stad när dom ändå vägrar hantera kontanter?
För digitala pengar behövs ju inget lokalt kontor så då kan man ju lika gärna använda mail eller telefon till en nishbank.