Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nja, vad? Jag ser inte kopplingen till de fall jag nämnde.

Jag bedömer att jag kunde ha kört ner den här fjortisen utan att det skulle orsakat mer än skrubbsår. Sen är jag ju inte säker på vad dagens saft och bulle samhälle skulle tyckt om att jag orsakar skrubbsår det på en fjortis som försöker fly.
Och jag har blivit nerkörd av en fjortis, på en Puch Dakota. Han genade i vänstersväng runt en husknut drog i mitt styre med överdriven motstyrning som följd. Platt fall. Och jag som smög så försynt på RD350LCn.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Det har gått så långt med fusket i skolan att betygen inte visar kunskaperna.​

Men hur fan ska vi annars, utan att fuska, någonsin lyckas rädda upp de försämrade och pinsamma PISA-resultatet !? ;)

Sossar kommer skylla på SD & Moderater
SD & Moderater kommer skylla på Sossar

V kommer stå i något hörn och gorma om staten och kapitalet medan MP kommer skylla på att reduktionsplikten sänks...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det har gått så långt med fusket i skolan att betygen inte visar kunskaperna.​

View attachment 483996

Ändå lite förvånande att det är just handelshögskolan som tar det steget för även om det är en prestigeskola så är min bild att den skolan är svårare att komma in på än ut. Bara baserat på min uppfattning om hur mycket mina studentkompisar pluggade och någon enstaka anekdot från någon som dubblade.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Dom tutade.
Då slog han ihjäl en 78-årig tant och misshandlade hennes make. Allt medan han hade ett 9-årigt barn som satt och väntade i bilen.
Nu ska han bli svensk medborgare.

"Han dömdes till två års fängelse för att ha vållat Ingers död genom misshandel. Frågan om utvisning prövades inte ens i domstol.

Nu, drygt tio år senare, har mannen stött på patrull när han ansökt om svenskt medborgarskap. Men häpnadsväckande nog har det ingenting att göra med att han lättvindigt dödat en kvinna.

Det som ifrågasätts är hur han har hanterat sitt personnummer."

Äckligt och skrattretande på samma gång. Vad är det för vidriga människor som byggt detta?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dom tutade.
Då slog han ihjäl en 78-årig tant och misshandlade hennes make. Allt medan han hade ett 9-årigt barn som satt och väntade i bilen.
Nu ska han bli svensk medborgare.

"Han dömdes till två års fängelse för att ha vållat Ingers död genom misshandel. Frågan om utvisning prövades inte ens i domstol.

Nu, drygt tio år senare, har mannen stött på patrull när han ansökt om svenskt medborgarskap. Men häpnadsväckande nog har det ingenting att göra med att han lättvindigt dödat en kvinna.

Det som ifrågasätts är hur han har hanterat sitt personnummer."

Äckligt och skrattretande på samma gång. Vad är det för vidriga människor som byggt detta?

Tänk ändå att något sådant här kan publiceras i Expressen idag, det skulle ha varit totalt otänkbart för ett par år sedan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Alla känner vi väl någon "enabler". Någon som ideellt eller ffa genom sin yrkesroll aktivt bidrar till detta. Hur förhåller ni er mot dem?
Jag har, eller mer hade, sådana individer i bekantskapskretsen och jag kan ju inte hålla truten. Sånt kostar. Det finns sådana jag noga aktar mig för, eftersom jag inte kan hålla truten.
Vad som förvånar mig med dessa är deras lakoniska inställning till alla drabbade, som felkodade. Hyggliga människor, trevliga, välmenande men med denna förvridna rättsuppfattning.
Hur gör ni?

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Alla känner vi väl någon "enabler". Någon som ideellt eller ffa genom sin yrkesroll aktivt bidrar till detta. Hur förhåller ni er mot dem?
Jag har, eller mer hade, sådana individer i bekantskapskretsen och jag kan ju inte hålla truten. Sånt kostar. Det finns sådana jag noga aktar mig för, eftersom jag inte kan hålla truten.
Vad som förvånar mig med dessa är denras lakoniska inställning till alla drabbade, som felkodade. Hyggliga människor, trevliga, välmenande men med denna förvridna rättsuppfattning.
Hur gör ni?
Jag har också svårt att knipa igen... Får göra mitt bästa på jobbet tex, men annars brukar de få veta vad jag anser. Tur att jag var mest vettigt folk i omgivningen, även om några river jag är lite för brutalt ärlig

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag har också svårt att knipa igen... Får göra mitt bästa på jobbet tex, men annars brukar de få veta vad jag anser. Tur att jag var mest vettigt folk i omgivningen, även om några river jag är lite för brutalt ärlig
Det kommer straffa sig, men det här är verkligen inte tiden att "knipa igen".

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vad som förvånar mig med dessa är deras lakoniska inställning till alla drabbade, som felkodade. Hyggliga människor, trevliga, välmenande men med denna förvridna rättsuppfattning.
Hur gör ni?
Som du o passar det inte kan dom dra

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan det finnas något samband med att man slutat med böcker i skolan ?
1684227356120.png
1684227469194.png

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kan det finnas något samband med att man slutat med böcker i skolan ?
View attachment 484186
View attachment 484187

I detta fallet, nej. Hela tappet i låsförmåga upptas av barn som inte pratas svenska i hemmet.

Barn som enbart talar svenska hemma presterar lika högt som 2016. Barnen med andra hemspråk är sämre än någonsin.

(De fyra stolparna till vänster i diagrammet, 2016 resp. 2021)

Skärmavbild 2023-05-16 kl. 16.07.23.png

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
I detta fallet, nej. Hela tappet i låsförmåga upptas av barn som inte pratas svenska i hemmet.

Barn som enbart talar svenska hemma presterar lika högt som 2016. Barnen med andra hemspråk är sämre än någonsin.

(De fyra stolparna till vänster i diagrammet, 2016 resp. 2021)

View attachment 484201
Ett problem med en förklaring och lösning som frågeställaren inte kan acceptera med andra ord....igen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati