Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, vi är fredsskadade, ja vi har långa beslutsvägar och ja, vi tillsätter utredningar om allt.

Men nu är vi i ett unikt läge, vi behöver inte utreda om det finns något hot och vad det i såna fall är.
Vi behöver inte djuputreda vilka vapen som fungerar och hur, det kan vi se/fråga Ukraina om. (patriot har visat sig fungera bra, med dom robotar Ukraina har fått, även mot Kinzhal)

Vi kan helt enkelt låta försvaret skriva önskelista och sedan snabbklubba det som ska köpas in, tills desss får vi Bydéna med det som finns, och förhoppningsvis har vi snart NATO att låna utrustning av tills vi har hunnit få leveranserna.

Dom allra mest fredsskadade politikerna skyfflas undan just nu
Största problemet verkar var bristen på soldater. Av döma av alla annonsering.
Och med de fina villkor (löner / pensioner / försäkringar / osv ) som "Försvaret" erbjuder, se tex på behandlingen av JAS-piloterna så förvånar det mig inte.
Men vi borde väl kunna sätta upp en Kamel kavalleribataljon.
Men dom kör kanske hellre BMW ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Största problemet verkar var bristen på soldater. Av döma av alla annonsering.
Och med de fina villkor (löner / pensioner / försäkringar / osv ) som "Försvaret" erbjuder, se tex på behandlingen av JAS-piloterna så förvånar det mig inte.
Men vi borde väl kunna sätta upp en Kamel kavalleribataljon.
Men dom kör kanske hellre BMW ?

Ja, det är en "utmaning" om man ska prata politikerspråk...

Färdigutbildade duktiga soldater lämnar firman för en civil anställning för att få upp lönen OCH få en planerbar arbetstid (ofta i samband med att dom bildar familj och ska lägga det pusslet)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, det är en "utmaning" om man ska prata politikerspråk...

Färdigutbildade duktiga soldater lämnar firman för en civil anställning för att få upp lönen OCH få en planerbar arbetstid (ofta i samband med att dom bildar familj och ska lägga det pusslet)
Och detta att
"Färdigutbildade duktiga soldater lämnar firman för en civil anställning
för att få upp lönen OCH få en planerbar arbetstid"
skulle faktiskt kunna vara fixat av dolt och försiktigt arbetande Mullvadar i Sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har aldrig riktigt "sympatiserat" med V, även om jag röstat på dem och varit med i partiet. Det har inte att göra med att jag tyckt de var bra, utan minst dåliga.

Min inställning till migration är och har alltid varit generellt att jag är ganska välkomnande mot människor som visar lämplighet, och vice versa.
Jag tycker de flesta partier har/haft en ganska naiv inställning till migration, (även SD, men av andra orsaker) till stor del driven av politisk polarisering.

SD har jag aldrig sympatiserar med, och deras migrationspolitik är bara en av anledningarna.
Tack för svaret. Din syn på migration skiljer sig markant från Vs, så det kanske inte har varit en viktig fråga för dig.

Vad var det med Vänsterpartiet som var så lite dåligt att du tyckte det uppväger deras odemokratiska historia och värderingar till den grad att du kunde lösa ett medlemskap?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Mer regel än undantag nu att det landar på över tusenlappen när man handlar mat nu. Några dricka, lite kvarg, fryst fisk, senap och lite annat smått... 1100 spänn! Och en rejäl veckohandling ska vi inte prata om. Tanka bilen går ju aldrig på under ett lakan heller. Och det här är ordnat av våra möghjärnor till politiker. Värre klåpare får man leta efter.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mer regel än undantag nu att det landar på över tusenlappen när man handlar mat nu. Några dricka, lite kvarg, fryst fisk, senap och lite annat smått... 1100 spänn! Och en rejäl veckohandling ska vi inte prata om. Tanka bilen går ju aldrig på under ett lakan heller. Och det här är ordnat av våra möghjärnor till politiker. Värre klåpare får man leta efter.
När bristen kommer lär vi längta tillbaka hit...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dieseln är ju billig igen

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Ingen tar ansvar och själv säga nej själv till byta kön, för svårt !​

Vems ide var det ?​

1684572193198.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vems ide var det ?​

View attachment 484393

USA visar vägen tillbaka till common sense.

"Könsbekräftande". För övrigt redan inlagt i Google ordbok.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

USA visar vägen tillbaka till common sense.

"Könsbekräftande". För övrigt redan inlagt i Google ordbok.
Citat: "Även könsbekräftande vård för minderåriga med könsdyfori förbjuds"
Men det är egentligen bara ett steg på vägen. Tror lagen är ändrad i Sverige också .....
Men var ska gränsen gå 18 år , 30 år, när slutar könsdysfori att växla gubbe, gumma, gubbe ...

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09

Vems ide var det ?​

View attachment 484393
Och såklart är det ALLTID någon ANNANS ansvar.
Samhället (vi skattebetalare) ska i vanlig ordning pröjsa för all skit !!!
Grattis till oss som jobbar o strävar.

Mikael insåg efter sitt könsbyte att det var odiagnostiserad autism som fått honom att må dåligt och kämpa med sin identitet. Ellen förstod efter sju år på testosteron och en operation där brösten togs bort att hon inte alls var en man utan en kvinna som bara inte passade in i mallen.
– Jag känner mig som en försökskanin. Mina bröst är borta, min röst är förändrad för alltid och jag har skäggväxt. Ingen vill ta ansvar för att det blev såhär för mig, säger Ellen Koskiniemi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Citat: "Även könsbekräftande vård för minderåriga med könsdyfori förbjuds"
Men det är egentligen bara ett steg på vägen. Tror lagen är ändrad i Sverige också .....
Men var ska gränsen gå 18 år , 30 år, när slutar könsdysfori att växla gubbe, gumma, gubbe ...
Det är väl fritt fram med könsstympning i Sverige så länge det är av anti-transfobi?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Knappast politikernas fel. Det är alla jävlar som lånar till varenda sak som driver inflation.

När jag köpte Astran till tösen var ju första frågan hur vill du lägga upp avbetalning.
Bank överföring med full betalning Nu.

O då reagerar säljaren med men men men????? Det är ingen som betalar kontant idag.

Jag gör det.

Polsk skatta diesel är billigare än svensk
Norsk diesel är billigare än svensk
Finsk röd diesel är laglig i Sverige att köra bil på.

Köper själv ca 170+ liter diesel i månaden ca 3500 spänn inte så dyrt.

Allt handlar om planering.

Coop billigt kaffe denna veckan 29, 90 halvkilot.

Fläsk file 59,90 kg Coop osv osv

Planering.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Knappast politikernas fel. Det är alla jävlar som lånar till varenda sak som driver inflation.

När jag köpte Astran till tösen var ju första frågan hur vill du lägga upp avbetalning.

O då reagerar säljaren med men men men????? Det är ingen som betalar kontant idag.

Jag gör det.

Polsk skatta diesel är billigare än svensk
Norsk diesel är billigare än svensk
Finsk röd diesel är laglig i Sverige att köra bil på.

Köper själv ca 170+ liter diesel i månaden ca 3500 spänn inte så dyrt.

Allt handlar om planering.

Coop billigt kaffe denna veckan 29, 90 halvkilot.

Fläsk file 59,90 kg Coop osv osv

Planering.

Finsk röd diesel är inte lagligt att köra på men det är riskfritt för när det var som mest populärt blev det stopp för svenska poliserna att kontrollera. Det är ju hälsovådligt att hålla på och slabba med bränsle. Det var väl polisfacket som ordnade det.

Däremot är det lagligt att importera röddieseln för privat bruk för den är ju laglig att värma huset med, tanka båten, elda i traktorn eller nåt annat som inte framförs på vägen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Menar du att priser som justeras efter utbud/efterfrågan är inflation? Eller krediterna som skapas iom låntagandet?

Tycker det är viktigt att hålla reda på begreppen.
Inflation orsakas av minskat penningvärde till följd av fler antal penningar. Vi får då en prisökning till följd av denna pengaförstörelse, det är denna prisökning som är den egentliga inflationen.

Vi skjuter oss själva i foten om vi skuldbelägger oss själva för inflationen, som att det skulle vara folket som styr ratten som gör att pengar minskar i värde. Tvärtom så är inflation helt politiskt skapad. Dom har ansvaret för att det ser ut som det gör, inte du eller jag.

Samma sak när jag köpte senaste bilen för några år sedan.
-Menar du att du tar hela köpet med kort nu direkt? Sa säljaren.
-Javisst det stämmer. Sa jag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker nog att politikerna bär större skuld än fårket. När räntorna blivit allt lägre och det har funnits en dold inflation som inte synts i den kpi-portföllj som de styrande använt för att lura folket att inflationen är låg. Ja då har det ju varit de mest rationella som konsumerat i förskott.
Nu är realräntan -7% och om den närmaste framtiden ser likadan ut så ska man ju låna maximalt och köpa så mycket som möjligt idag för imorgon är det 10% dyrare om inte riskbanken får ner inflationen.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept