Sverige idag..

Ja, det som är anmärkningsvärt är att samhället förändrats så till denna grad. Inte att de faktiskt är där och vallar, vad det nu behövs för, aldrig förstått.

Vallning är jättebra, dels kommer dom ihåg saker dom har glömt, dels klappar en del personer igenom och erkänner när dom kommer tillbaka till en brottsplats.




Och sedan anledningen jag skrev förra gången...
 
Vallning är jättebra, dels kommer dom ihåg saker dom har glömt, dels klappar en del personer igenom och erkänner när dom kommer tillbaka till en brottsplats.




Och sedan anledningen jag skrev förra gången...
Är det frivilligt att bli vallad?
 
Jag tror faktiskt inte det, däremot är det ju frivilligt att säga något.
Ofta registrerar man ju hur personen uppför sig när han vallas på platsen, om han tittar på något speciellt osv.
Du verkar vara lite av en expert på detta område ????
 
Jag tror faktiskt inte det, däremot är det ju frivilligt att säga något.
Ofta registrerar man ju hur personen uppför sig när han vallas på platsen, om han tittar på något speciellt osv.
Men har det hänt att någon som motsatt sig vallning blivit tvingad till platsen? Jag har inte svaret men är nyfiken.
 
Tack för svaret. Din syn på migration skiljer sig markant från Vs, så det kanske inte har varit en viktig fråga för dig.

Vad var det med Vänsterpartiet som var så lite dåligt att du tyckte det uppväger deras odemokratiska historia och värderingar till den grad att du kunde lösa ett medlemskap?
Visst är migration en viktig fråga, men det är inte den enda viktiga frågan.

Det jag gillade hos partiet var den reformism som tog fart på 90-talet. Man ville göra upp med det gamla och staka ut en ny väg för en modern demokratisk och rättvis vänster.
Tyvärr kom det i mitten av 00-talet in en ny åskådning bland de globala vänsterrörelserna; identitetspolitiken.
Denna har blivit allt mer dominerande inom Vänsterpartiet sedan dess och har alltförundan i princip helt tystat reformister och progressiva.
 
Jag erkänner, jag öppnade en aftonbladetartikel. Domstolarna faller. Nämndemännen är skraja. Gäng söker upp folk i matsal, i hem, hotar anhöriga etc och mm.

Hur känner ni? Empatin flödar, eller?

Frågar bara vad de trodde deras ömkliga undfallenhet skulle leda till? Klarar de göra kopplingen att det är deras beteende och dömande som är orsaken?

Gränser ska dras tidigt, resolut och inte ruckas på. Särskilt för gränsöverskridande som söker denna gräns. Allt annat är dömt att misslyckas.

Vilket mörker!
 
Kommunala skolor borde avskaffas!
 
Visst är migration en viktig fråga, men det är inte den enda viktiga frågan.

Det jag gillade hos partiet var den reformism som tog fart på 90-talet. Man ville göra upp med det gamla och staka ut en ny väg för en modern demokratisk och rättvis vänster.
Tyvärr kom det i mitten av 00-talet in en ny åskådning bland de globala vänsterrörelserna; identitetspolitiken.
Denna har blivit allt mer dominerande inom Vänsterpartiet sedan dess och har alltförundan i princip helt tystat reformister och progressiva.
Obegripligt vad du skriver men tack för ett vettigt svar ändå. ??
 
Försämringarna i det svenska pensionssystemet, som inleddes med de stora pensionsreformerna på 1990-talet, ökar nu ytterligare. På onsdagen fattade riksdagen beslut om en höjning av alla pensionsåldrar.

Riktmärket är att den gängse pensionsåldern successivt ska höjas, nu till 66 år, nästa år till 67 år och 2026 till 68 år. Om underfinansieringen av pensionssystemet fortsätter att eskalera kan åldersnivåerna komma att höjas ytterligare. Man klargör att någon bortre gräns inte finns utan att höjningarna med viss automatik ska ske utifrån statistik om förväntad medellivslängd.

Och till största delen beror detta på att vi importerar valboskap till sossarna som ej till fört pensionssystemet något i livet men antas ha förvärvas arbetat i sitt land o då ha rätt till full pension.

Sant att drygt 11% av arbetsgivar avgiften går rakt in i statens svarta hål istället för att fylla på pensions fonderna. En statlig godkänd stöld av våra löner pengar eller dold skatt om ni hellre vill kalla det så.
 
Höjning av pensionsåldern är inte en försämring” utan en produkt av att vi blir både äldre och friskare samt att vi börjar jobba senare. Pensionen måste betalas inom pensionssystemet.

Inbetalning*antal år ger summan, summan/antal levnadsår efter pension ger hur hög pensionen blir. Ju senare man tar pension desto högre blir den.

Kom ihåg nu hur det gycklades om Greklands låga pensionsålder när landet i princip gick i konkurs för något decennium sedan.

Politikerna har i stort att se till att systemen förblir långsiktigt hållbara. Vill man ha högre pensioner, betala in mer och/eller ta ut den under kortare tid.

Här finns det all anledning för LO-förbunden att (likt tjänstemannaförbunden gjort under lång tid) fördela mer av löneutrymme till tjänstepensionsavtal eftersom deras pensionsavtal fortfarande är väsentligt sämre än tjänstemannaavtalen. Eller spara själv på individnivå någon eller några hundringar i månaden vilket över tid blir pengar det med.

Också att tänka på är att svartjobb kanske ger pengar i handen men ingenting på pensionskontot.
En bekant har nyss gått i pension efter 50 års arbete (började vid 16 års ålder). Har jobbat med allt möjligt, oftast kört anläggningsmaskiner åt olika entreprenadföretag. Fått en del av lönen som ”fri diesel” och liknande vilket har känts bra då och han har tjänat rätt bra allt sammantaget särskilt som han aldrig behövt betala sitt eget bränsle.

Nu har han dryga 10.000/mån i pension och är i princip tvungen att dryga ut med småjobb enligt ovan som han iofs gillar - än så länge. Men tänk om han istället för diesel fått 5000/mån mer i skattepliktig lön hela yrkeslivet? Bara det hade gett 210.000 mer i pensionsinbetalningar vilket gett ungefär en tusenlapp i månaden i pension resten av livet. Arbetsgivarna tjänade som vanligt mest på dealen.

7% av lönen går till pension, lägg till ev tjänstepensionsavtal och eget sparande.
 
Höjning av pensionsåldern är inte en försämring” utan en produkt av att vi blir både äldre och friskare samt att vi börjar jobba senare. Pensionen måste betalas inom pensionssystemet.

Inbetalning*antal år ger summan, summan/antal levnadsår efter pension ger hur hög pensionen blir. Ju senare man tar pension desto högre blir den.

Kom ihåg nu hur det gycklades om Greklands låga pensionsålder när landet i princip gick i konkurs för något decennium sedan.

Politikerna har i stort att se till att systemen förblir långsiktigt hållbara. Vill man ha högre pensioner, betala in mer och/eller ta ut den under kortare tid.

Här finns det all anledning för LO-förbunden att (likt tjänstemannaförbunden gjort under lång tid) fördela mer av löneutrymme till tjänstepensionsavtal eftersom deras pensionsavtal fortfarande är väsentligt sämre än tjänstemannaavtalen. Eller spara själv på individnivå någon eller några hundringar i månaden vilket över tid blir pengar det med.

Också att tänka på är att svartjobb kanske ger pengar i handen men ingenting på pensionskontot.
En bekant har nyss gått i pension efter 50 års arbete (började vid 16 års ålder). Har jobbat med allt möjligt, oftast kört anläggningsmaskiner åt olika entreprenadföretag. Fått en del av lönen som ”fri diesel” och liknande vilket har känts bra då och han har tjänat rätt bra allt sammantaget särskilt som han aldrig behövt betala sitt eget bränsle.

Nu har han dryga 10.000/mån i pension och är i princip tvungen att dryga ut med småjobb enligt ovan som han iofs gillar - än så länge. Men tänk om han istället för diesel fått 5000/mån mer i skattepliktig lön hela yrkeslivet? Bara det hade gett 210.000 mer i pensionsinbetalningar vilket gett ungefär en tusenlapp i månaden i pension resten av livet. Arbetsgivarna tjänade som vanligt mest på dealen.

7% av lönen går till pension, lägg till ev tjänstepensionsavtal och eget sparande.
Inte direkt så vårt pensionssystem funkar va? Dina inbetalningar är rent fiktiva och din prognos likaså.

Pensionssystemet lever ur hand i mun.
Ju fler tärande och ju förre närande vi har ger det faktiska. Att vi behöver jobba längre är för att för många inte gör det.
 
Försämringarna i det svenska pensionssystemet, som inleddes med de stora pensionsreformerna på 1990-talet, ökar nu ytterligare. På onsdagen fattade riksdagen beslut om en höjning av alla pensionsåldrar.

Riktmärket är att den gängse pensionsåldern successivt ska höjas, nu till 66 år, nästa år till 67 år och 2026 till 68 år. Om underfinansieringen av pensionssystemet fortsätter att eskalera kan åldersnivåerna komma att höjas ytterligare. Man klargör att någon bortre gräns inte finns utan att höjningarna med viss automatik ska ske utifrån statistik om förväntad medellivslängd.

Och till största delen beror detta på att vi importerar valboskap till sossarna som ej till fört pensionssystemet något i livet men antas ha förvärvas arbetat i sitt land o då ha rätt till full pension.
Det är vad jag kallar öppen provokation.

Hur kan de få klubba igenom detta utan att först ha "städat". Svinn, bedrägeri, förryckta beatämmelser om utifrån kommandes rätt att tillgodoräkna sig 40 års icke styrkt förvärvsarbete. Undlåtenhet att som utbetalande part förvissa sig om huruvida dessa pensionärer ens uppehåller sig i landet, vem som kvitterar ut osv. Det här öppnar för ännu mer åldersfusk och kreativitet med id-handlingar, multipla identiteter mm, etc osv, fast i andra änden av livscykeln. Alternativt för den riktigt kreative:
Barnbidrag och efterlevandeskydd - CSN plus heminredningslån, försörjningsstöd och bostadsbidrag - pension och ÄFS medan personen med flera fiktiva identiteter bara gör sporadiska besök i landet för att hålla karusellen i obruten rotation.

De är inte inte i första hand politiker som exekverar detta, de är medbrottslingar.

Men ve den svenske fattigpensionär, eller den som pga låglöneyrke i långt förvärvsliv har låg pension, får någon enstaka krona för mycket i bostadstillägg. Har då personen följt hederlig gammal moral och avstått konsumtionsutrymme under sin yrkesverksamma tid, betalat sina lån, skulder och därtill begått dödssynden att spara ihop ett trygghetskapital...giljotinering.

Ett land med ett styre som gör så mot sina minsta, mest maktlösa invånare är räddningslöst förlorat.

Paradoxen är obegriplig när samma förfördelade människor enträget fortsätter rösta för sina egna försämringar. Produkten av mer än ett sekels perverterad indoktrinering.

Inte utan att medkännandet får sig en törn...
 
GRATTIS STOCKHOLMARE!


Skärmavbild 2023-06-01 kl. 13.21.57.png


"Den stora moskén som är under uppbyggnad i Skärholmen i södra Stockholm har nära anknytning till den islamistiska rörelsen Milli Görüs. På moskéns hemsida står det att majoriteten av alla muslimer vill ha sharialagar. Skattebetalarna bidrar till projektet med drygt 13 miljoner,"

"Det västfientliga budskapet går igen på Skärholmens moskés hemsida. Där argumenterar man för att västerländsk livsstil är oförenlig med islam. Västvärlden anklagas för att sätta låga begär och njutningslystnad över allt annat."

Den här artikeln kom till efter tips från Medborgerlig samlings granskningsgrupp.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top