Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Byråkratin försvarar sig så gott den kan mot nedläggning.​

1684277610658.png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag såg @Wunder tryckt "gilla" på denna, WTF? ?

Ja, men alla gillar väl vinst, och det är väl bra att den kommer, även om det blir lite längre fram.

Eller också gillades ironin med det uttalandet.
Jag har nog inte hört någon använda det uttalandet oironiskt på flera år...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, men alla gillar väl vinst, och det är väl bra att den kommer, även om det blir lite längre fram.

Eller också gillades ironin med det uttalandet.
Jag har nog inte hört någon använda det uttalandet oironiskt på flera år...
Wunder har i sina unga dagar uttryckt en annan politisk åskådning, resten får han nog förklara själv.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du är (återigen) välkommen att leta fram något inlägg där jag lovordar en generös och kravlös migrationspolitik.
Nja, det var nog aldrig dina ord, men jag kan sannolikt leta upp ett där du sympatiserar med V, och det är väl samma sak?

Men jag välkomnar dig till oss sverigedemokrater som alltid haft rätt, precis som man kommer säga om oss om tjugo år i andra frågor, välkommen, här mobbar vi inte!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nja, det var nog aldrig dina ord, men jag kan sannolikt leta upp ett där du sympatiserar med V, och det är väl samma sak?

Men jag välkomnar dig till oss sverigedemokrater som alltid haft rätt, precis som man kommer säga om oss om tjugo år i andra frågor, välkommen, här mobbar vi inte!
Har aldrig riktigt "sympatiserat" med V, även om jag röstat på dem och varit med i partiet. Det har inte att göra med att jag tyckt de var bra, utan minst dåliga.

Min inställning till migration är och har alltid varit generellt att jag är ganska välkomnande mot människor som visar lämplighet, och vice versa.
Jag tycker de flesta partier har/haft en ganska naiv inställning till migration, (även SD, men av andra orsaker) till stor del driven av politisk polarisering.

SD har jag aldrig sympatiserar med, och deras migrationspolitik är bara en av anledningarna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det nått som inte mår bättre av att utredas än att genomföras i Sverige ?
View attachment 484289

Ja, vi är fredsskadade, ja vi har långa beslutsvägar och ja, vi tillsätter utredningar om allt.

Men nu är vi i ett unikt läge, vi behöver inte utreda om det finns något hot och vad det i såna fall är.
Vi behöver inte djuputreda vilka vapen som fungerar och hur, det kan vi se/fråga Ukraina om. (patriot har visat sig fungera bra, med dom robotar Ukraina har fått, även mot Kinzhal)

Vi kan helt enkelt låta försvaret skriva önskelista och sedan snabbklubba det som ska köpas in, tills desss får vi Bydéna med det som finns, och förhoppningsvis har vi snart NATO att låna utrustning av tills vi har hunnit få leveranserna.

Dom allra mest fredsskadade politikerna skyfflas undan just nu

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...