Sverige idag..

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Det är väl läge att politikerna ger polisen och ev. andra aktörer mandat att ta tillbaka våldsmonopolet. Det verkar liksom ha tappats bort...
Franska polisen säger ju rent ut att nu knäcker vi några skallar, ingen saknar ju en meningslös person som inget tillför. Som en klanstyrd gäng medlem röstande på mp.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är väl läge att politikerna ger polisen och ev. andra aktörer mandat att ta tillbaka våldsmonopolet. Det verkar liksom ha tappats bort...
Problemet är det ju deras folk (röster i kommun, region, riksdagsval) som kommer råka illa ut !
Och med den dyrbara standarden i svensk kriminalvård är ju kostnaden A och O, det får inte kosta !

Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Från lilla Malå.

Mannen i 25-årsåldern ringde själv 112 och berättade att han blivit knivhuggen.

– Jag är inte redo att dö, säger han till larmoperatören.

Ambulanspersonalen väntade utanför i 20 minuter innan de gick in, men då var det för sent.

Fyra personer i samma familjekonstellation har nu åtalats för mord – och har i förhör uppgett att de har ett hämndmotiv.
Och varför väntade dom i 20min?
Vågade dom inte gå utan poliseskort eller ville, alt kunde, dom inte av andra skäl?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det framgår i denna.
Ok det förklarar situationen.
Det som ingen vågar tala om... är troligen att mannen och familjen som var inblandad, hade en historia som gjorde att de inte gick in. Myndigheterna kan göra en snabbslagning i sina register och kan då se en hel del.

Normalt går de in direkt med tanke på de skador mannen rapporterade och vad han säger i övrigt.
Och inte väntar de på poliseskort i vanliga fall.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det som ingen vågar tala om... är troligen att mannen och familjen som var inblandad, hade en historia som gjorde att de inte gick in. Myndigheterna kan göra en snabbslagning i sina register och kan då se en hel del.

Normalt går de in direkt med tanke på de skador mannen rapporterade och vad han säger i övrigt.

Jag kollade flashback, dom säger missbrukare men inte a-lagare så bostaden var säkert känd dom nämner dock ingenting om andra våldsbrott. Men våld och missbrukare är ju och andra sidan sällan långt ifrån varandra.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi
Samma hände för några år # sedan här i Majorna. En man blir skjuten vid en fylle(?)fest. Ambulans tillkallas, övriga vid festen intygar att skytten har gått därifrån men ambulanspersonalen går inte in förrän också polisen kommit till platsen.
Säker arbetsmiljö osv. .....
# 20 år ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi:hihi
Samma hände för några år sedan här i Majorna. En man blir skjuten vid en fylle(?)fest. Ambulans tillkallas, övriga vid festen intygar att skytten har gått därifrån men ambulanspersonalen går inte in förrän också polisen kommit till platsen.
Säker arbetsmiljö osv. .....

Kanske inte konstigt som det fungerar idag med aggressiv pöbel som tycker sig ska bestämma vad sjukvårdaren ska göra och inte.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag TROR att Ambulansen inte får gå in förän polisen har varit där och säkrat brottsplatsen.
(jag känner lite ambulanspersonal men har inte frågat dom)
Men sedan kanske man inte törs heller när man inte vet om gärningsmannen står i garderoben i hallen.

Alldelens oavsett så är det ju en stor tragedi för ambulanspersonalen som var där och inte kunde gå in och hjälpa, dom mår nog inte så bra idag.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Räkna är inte vår starkaste sida efter världens bästa skola enligt Carl Bildt.​

View attachment 485684

Kan inte de där våtmarksaktivisterna ge sig på de förbannade industritrålarna som suger Östersjön torr på fisk? Jag skulle inte gråta om alla dessa fiskdammsugare försvann från våra hav.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
SVT: Invandrartäta områden värst drabbade av klimatkrisen
Publicerad 2023-06-19

Så kallade utsatta områden med ”socioekonomiska utmaningar” är i snitt en till två grader varmare på ytan än andra områden. Det hävdar statstelevisionen i en kartläggning.

Med hjälp av satellitdata ska SVT ha kartlagt de platser där sommardagarnas yttemperaturer varit som högst och hur temperaturen skiljer sig inom Sveriges städer.

Vidare hävdar man att mediantemperaturen under juni, juli och augusti visar att den högsta mediantemperaturen i de flesta områdestyper är 27 grader medan den är högre i områden med så kallade socioekonomiska utmaningar.
Screenshot_20230620_200734.jpg

Faksimil SVT

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Publicerad 2023-06-19

Så kallade utsatta områden med ”socioekonomiska utmaningar” är i snitt en till två grader varmare på ytan än andra områden. Det hävdar statstelevisionen i en kartläggning.

Med hjälp av satellitdata ska SVT ha kartlagt de platser där sommardagarnas yttemperaturer varit som högst och hur temperaturen skiljer sig inom Sveriges städer.

Vidare hävdar man att mediantemperaturen under juni, juli och augusti visar att den högsta mediantemperaturen i de flesta områdestyper är 27 grader medan den är högre i områden med så kallade socioekonomiska utmaningar.
View attachment 485707

Faksimil SV

Några verkar i alla fall vara intellektuellt utmanade

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Publicerad 2023-06-19

View attachment 485707

Faksimil SVT
Bränner de så jävla mycket bilar alltså? Eller är det engångsgrillarna?

SVT lägg ner er själva nu. Det här är så låg nivå så det blir komiskt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen