Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett tips i all välmening. Läs och svara på vad folk skriver istället för att gissa vad du utifrån förutfattade meningar tror att de kommer skriva så underlättas diskussionen.
Här kommer också ett tips i all välmening: du skriver intressant och genomtänkt men du tenderar att dra iväg på det som blueridge kanske lite onödigt raljant kallar en Wall of text. Om man inte har 47 minuter tillgängligt att skriva ned ett lämpligt svar till en del av dessa inlägg så dör ju diskussionen, därför kan det vara klokt att anpassa sin debattstil till övriga medresenärer. Jag har ju också svarat dig med någon oneliner någon gång på dessa "tre a4 långa om man skrev ut dem inlägg" och då blev det lite strävt också vad jag minns.

Så mitt tips är att du försöker kondensera en del av dina som sagt mycket kloka inlägg.

/Klubben för välmening

Raderad medlem 51742

Guest
Här kommer också ett tips i all välmening: du skriver intressant och genomtänkt men du tenderar att dra iväg på det som blueridge kanske lite onödigt raljant kallar en Wall of text. Om man inte har 47 minuter tillgängligt att skriva ned ett lämpligt svar till en del av dessa inlägg så dör ju diskussionen, därför kan det vara klokt att anpassa sin debattstil till övriga medresenärer. Jag har ju också svarat dig med någon oneliner någon gång på dessa "tre a4 långa om man skrev ut dem inlägg" och då blev det lite strävt också vad jag minns.

Så mitt tips är att du försöker kondensera en del av dina som sagt mycket kloka inlägg.

/Klubben för välmening
Du kommer slippa mina inlägg fortsättningsvis.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du kommer slippa mina inlägg fortsättningsvis.
Det var tråkigt att höra, jag tycker du skriver bra men långt ibland. Men om man inte gillar att få någon som helst feedback så kanske kommunikation inte är så bra hobby heller, jag är säker på att du kan fatta rätt beslut.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
På nått sätt känns det som det här landet håller på och ta livet av sig självt, jag tänker på inlägget om de två rymlingarna #13223 och t.ex. det här

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det där låter lite tunt, tycker inte han gjort annat än försökt rensa i en åsiktmegafon, det gör man förstås inte ostraffat så det blev ståhej. Kan du inte utveckla de här Turkiet och Ukraina bitarna lite? Vad är det som hänt, varför, vad tycker olika sidor om saken osv.

Det är helt uppenbart att yttrandefriheten stärkts i och med Elon Musk, huruvida den blev fulländad vet jag inte, det kan så klart finnas kvarvarande eller nya brister. Det var verkligen två steg fram i alla fall.
Inför valet i Turkiet fick Twitter veta att Erdoğan skulle få plattformen stängd i landet om inte vissa konton stängdes. Det rimliga hade varit att stänga båda sidor eller ingen alls.

I våras släpptes källkoden för Twitter och då framkom det att inlägg som nämner "Ukraine crisis" graderades ner i popularitet så att de inte lyfts fram som intressanta.
Indiens ledare fick Twitter att blockera inlägg om en BBC-dokumentär om Narendra Modi.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fantastiskt. Provade Nitter först men fick det inte att fungera. Skyllde på Elon och gav upp.

Elon lyckades väl stänga ner Nitter ett tag i alla fall med sina begränsningar på antal inlägg per dag?

Han ändrar så ofta att jag inte vet om den begränsningen är kvar.

I morgon kanske blocklistor är tillåtna igen, det är ju ingen dum idé att kunna blocka bort botkonton och reklamspammare från att kunna kommentera, och någon cencur är det inte heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker ändå Sveriges svar på det ökade terrorhotet är väl avvägt, Ulf berättar att man inte ska ha hörlurar på sig. Är väl bara en tidsfråga innan mossad rekryterar honom.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tycker ändå Sveriges svar på det ökade terrorhotet är väl avvägt, Ulf berättar att man inte ska ha hörlurar på sig. Är väl bara en tidsfråga innan mossad rekryterar honom.
Där tog han väl och ingrep i minst 50 % av SL's kunders liv !?!? Och försämrade det.
Om dom hört/läst detta. Vilket jag inte tror kanske 95 % av SL's kunder gjort !

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att inte ha hörlurar förhindrar ju inga terrordåd, men det kan ju förhindra att du blir dödad i ett om du hör vad som händer runt omkring dig.

Ha ni hörlurar i tunnelbanan om ni vill.

Folk verkar ju inte bry sig om att dom kan bli dödad i trafiken när dom går omkring som Zombies i sin egen lilla TikTok-värld med näsan i telefonen och en monoton slinga i hörlurarna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Miljöpartiet ska välja nya / omvälja språkrör
View attachment 488628
expressen.se
Vi får hoppas att de lyckas välja några ännu vårre språkrör så att de blir det oomtvisstat mest hatade partiet i riksdagen. Och sedan det mest hatade partiet utanför riksdagen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vi får hoppas att de lyckas välja några ännu vårre språkrör så att de blir det oomtvisstat mest hatade partiet i riksdagen. Och sedan det mest hatade partiet utanför riksdagen.
Borde vara omöjligt men jag tror förutsättningarna finns!
Värst är om de får fram någon som går att ha bland folk och denne/denna får de som deserterat att återvända. Jag menar, de är ju alltjämt galna, språkrör som väljare.

Annars blir väl 3,9% bra.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...