Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ta svenskt medborgarskap från alla som är inblandade i bortförandet av svenska medborgare, och sparka ut dem?
Förr eller senare kommer det ju förhoppningsvis bli ont om folk som skickar iväg sina döttrar.

Ja, ofta tror jag dessa kusingiftermål har som syfte att kusinen också ska få svenskt PUT och om det istället leder till att pappa blir utvisad har man ju ändrat ganska ordentligt på deras risk reward-kalkyl.

Problemet är väl att dessa familjefädrer ofta kanske endast har svenskt medborgarskap och har haft det, kanske hela dotterns livstid. Så vart ska dom då utvisas?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag hade en invandrarkollega som tyckte att Sverige skulle kasta ut dem vi pratar om nu. Då menade han bokstavligen talat, med fallskärm från flygplan. Det kan ha varit att han pratat om "havet" också, och det där med fallskärm var nog mitt instick. Detta är över tjugo år sedan under en promenad i Kista.

Det värsta hatet finns bland folk som själva flyttat hit och ser hur vi behandlas.

Bara för det kom denna i lurarna.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Något trevligare, 100 år efter Arvid ('s födelse)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, ofta tror jag dessa kusingiftermål har som syfte att kusinen också ska få svenskt PUT och om det istället leder till att pappa blir utvisad har man ju ändrat ganska ordentligt på deras risk reward-kalkyl.

Problemet är väl att dessa familjefädrer ofta kanske endast har svenskt medborgarskap och har haft det, kanske hela dotterns livstid. Så vart ska dom då utvisas?
Var det inte UK som hade något avtal med ett land i Afrika så de bara skickade alla dit?
Vi kan ju göra så med.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det här är enkelt att lösa. Det räcker med att dina föräldrar ska ha vanliga arbeten, betalat normal inkomstskatt i minst 25 år för att kunna hämta ut ett svenskt pass.
Samma för Amina.
Och lämnar du Sverige utan uppfylla ovan (med ett utländskt pass), ja då förlorar du ditt uppehållstillstånd.
Nej. Det räcker inte.
Jag vill inte ge varken PUT eller TUT eller medborgarskap till någon som inte klarar lämplighetsprövningen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det finns ju ingen danmarkstråd så...
Danmark kröp till kors... öh halvmånen och föreslår förbud mot koranbränningar idag.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Danmark kröp till kors... öh halvmånen och föreslår förbud mot koranbränningar idag.
Jahapp, Carlsberg, Tuborg och övriga danska bryggerier måste lägga ner nu. :( Lyckligtvis för svenska bönder så kommer danskoranerna inte få odla fläskkött heller. Gammeldansk blir nydansk 0.0%.
Osv...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gunnar Korrupt Strömmer tog det direkt som intäkt för att "regeringen är på rätt väg".

Gud vad jag trivs som Sverigedemokrat.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Vi kan tillägga att det även gäller andra religösa skrifter plus andra handlingar som kan uppfattas som kränkande, straffskalan är allt mellan böter till två års fängelse.
Ordet kränka har fått en betydelse som är helt jävla ofattbar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ett svar som typ "Nej" hade räckt.
Det är som att dom måste kolla i någon tabell om vilken grupp som trumfar vilken.

d2FgVhN.jpeg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ju mer jag tänker på det ju dummare blir det.
Det kan väl inte inom rimlighetens gränser vara ett brott att linda en flagga runt en bok? Hjälp mig förstå.

Finns en låt som går något i stil med: hur kan generationen som växte upp med south park vara den mest lättkränkta... Ja hur har vi hamnat här, där folks känslor i princip trumfar vad andra folk får säga.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har länge tänkt att Danmark haft en tuffare hållning mot islamister jämfört med Sverige. Tydligen inte.

Fy fan så ynkligt! Detta visar islamister världen över att hot och våld ger resultat.

Och såklart vill nu de svenska politikerna "se över vår lagstiftning".
Bara någon månad efter att SVT gjort en undersökning där samtliga riksdagspartier försvarade den svenska yttrandefriheten...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ju mer jag tänker på det ju dummare blir det.
Det kan väl inte inom rimlighetens gränser vara ett brott att linda en flagga runt en bok? Hjälp mig förstå.

Finns en låt som går något i stil med: hur kan generationen som växte upp med south park vara den mest lättkränkta... Ja hur har vi hamnat här, där folks känslor i princip trumfar vad andra folk får säga.
Ja om du lindar in Mein Kampf i en prideflagga blir det jete olaglitt

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...