Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Klassiskt, är det någon vit medelklass involverad, då blir det hårdhandskarna. Annars inte.

Tre klipp från samma tillfälle:

Efter matchen i superettan drabbade 100–200 supportrar samman bakom Olympia.

Landskrona-supportrarna var på väg ombord på sina bussar för att lämna Helsingborg.

– Det blev våldsamheter mellan de båda supportergrupperna.
Serve and protect brukar man säga på utrikiska.

Varför polisen slog personen, eller om personen hade något i händerna, eller om personen skulle gripas, kan jag inte spekulera i.
Så tror jag att det är. Personen hade antagligen något i händerna.

Hur ser du på att sådana här videos sprids på er insats och ert agerande?

– Det är en del av kulturen. Jag tycker att det är olyckligt, det är inte vi som har startat något våldsamt upplopp.
Olyckligt? Det är väl bra att det finns ev bevismaterial?

Det är inte oss det borde vara fokus på.
Var/är det det då? Ibland kan det kanske vara så att den gamla orddängan "det blir vad man gör det till" stämmer?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tre klipp från samma tillfälle:

Serve and protect brukar man säga på utrikiska.

Så tror jag att det är. Personen hade antagligen något i händerna.

Olyckligt? Det är väl bra att det finns ev bevismaterial?

Var/är det det då? Ibland kan det kanske vara så att den gamla orddängan "det blir vad man gör det till" stämmer?
Det största problemet är inte våldet, det är de dubbla måttstockarna, vi vet vad polisen går för i orten, och vi vet vad de går för på derby eller coronademonstrationer. När befolkningen ser och inser att ursprungsbefolkningen behandlas sämre än nysvenskar och utlänningar så kommer dessutom polariseringen öka ytterligare, om det nu är ett problem, jag tycker inte det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå terrorhot, polisen lyser som vanligt med sin frånvaro på till exempel publika event och i kollektivtrafiken.

Något är allvarligt sjukt i detta land.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Apropå terrorhot, polisen lyser som vanligt med sin frånvaro på till exempel publika event och i kollektivtrafiken.

Något är allvarligt sjukt i detta land.
Äh, låt de intet ont anande civilisterna ta smällen, så kan polisen komma och räkna offer samt jaga någon som har en olämplig uppfattning om tillståndet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äh, låt de intet ont anande civilisterna ta smällen, så kan polisen komma och räkna offer samt jaga någon som har en olämplig uppfattning om tillståndet.
Jag var på Finnkampen igår. Direktsänt i SVT. Sverige och Finland samlade. Säkerheten består av främst ALU gubbar av olika karaktär. En polisbil parkerad på trottoaren. Oklart om någon var i den.
Är på t-centralen varje morgon och eftermiddag i princip, aldrig sett en polis där.
Jämför Spanien eller USA vid terrorhot.

Kom ihåg när ni röstar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ny vecka, nya möjligheter (att bli besviken).

På temat "vad fan får jag för pengarna"

Pernilla, 32, nekas medicin – för gammal

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Eller så finns den, men mulas av ideologiskt drivna nämndemän jämte åklagare som springer advokaternas ärenden. Allt symptomatiskt för ett rättsväsende i förfall.
Orkar nog inte diskutera om det är potater eller potäter.

Är det "uppenbart" som är stötestenen?
Annat exempel:
"I mars i år lade åklagare vid City åklagarkammare i Stockholm ned förundersökningen med hänvisning till att brottet begåtts utomlands och att bevisning inte finns tillgänglig i Sverige. ”Det finns inte heller förutsättningar för internationell rättslig hjälp”, står det i åklagarens beslut. I nedläggningsbeslutet framgår inte från vilket land brottet ska ha begåtts. Åklagaren har avböjt att kommentera utredningen."
Men här inga problem
2021. Åklagare väcker åtal mot Ian Lundin och Alex Schneiter för medhjälp till grovt folkrättsbrott i Sudan åren 1999–2003. Lundin och Schneiter var de åren de högst ansvariga för bolaget.
Schneiter och hans försvar yrkar att åtalet ska avvisas av Stockholms tingsrätt. De hävdar att svensk domstol saknar laglig behörighet att pröva åtalet mot honom, eftersom Schneiter varken är svensk medborgare eller bosatt i Sverige. Tingsrättens svar blir nej. Försvaret överklagar till Svea hovrätt, som också avslår.
2022. Schneiter överklagar till Högsta domstolen, som i november meddelar att svensk domstol har rätt att pröva åtalet.
September 2023. Huvudförhandlingen inleds i Stockholms tingsrätt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
När jag tittar på pengaflöden brukar det man kan nyttja bli mindre för varje instans som ska hantera summorna. Lägre skatt bör ge mer pang för pengarna än högre skatt och ett bidrag som ska administreras. Jag har inget emot att betala skatt som princip, men jag är ännu inte omyndigförklarad så jag väljer gärna hur en del av mina pengar används.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eritrea verkar ha exporterat sina stridigheter runt i världen.
Senast nu i Israel.
Netanyahu vill deportera allihop.

Vi får väl se var det landar...

(Lite OT i denna tråd men iom att vi haft liknande upplopp så blev det så.)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eritrea verkar ha exporterat sina stridigheter runt i världen.
Senast nu i Israel.
Netanyahu vill deportera allihop.

Vi får väl se var det landar...

(Lite OT i denna tråd men iom att vi haft liknande upplopp så blev det så.)
Men, har Eritrea utlämningsavtal med Israel?! Annars går det väl inte att utvisa någon????

#sverige

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte lägger jag min röst på nån som ser till att det inte lönar sig att arbeta genom att låta brytpunkten för statlig skatt ligga kvar. Kommunistfasoner!
Vem ska du då lägga din röst på?

(Retorisk fråga, jag vet att du bara tycker när det är riskfritt att tycka, i det ingår att aldrig ta ställning).

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vem ska du då lägga din röst på?

(Retorisk fråga, jag vet att du bara tycker när det är riskfritt att tycka, i det ingår att aldrig ta ställning).
Lustigt, jag brukar få höra att jag har alldeles för bestämda åsikter om allt möjligt.

Jag har inte bestämt mig för vem som får min röst nästa gång. Det har nämligen varierat.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år