Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha så klart, GuW blir nu ännu mer orolig för grundlagen. ?
Min personliga syn på Ådalen är väl att om man anfaller beväpnade soldater som satts att hålla en ställning så får man nog räkna med att bli skjuten. Det borde aldrig hänt, men lite egenansvar hade man nog kunnat önska ur folk som gav sig på och började puckla på befälen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min personliga syn på Ådalen är väl att om man anfaller beväpnade soldater som satts att hålla en ställning så får man nog räkna med att bli skjuten. Det borde aldrig hänt, men lite egenansvar hade man nog kunnat önska ur folk som gav sig på och började puckla på befälen.
Min personliga åsikt om Ådalen är att det är konstigt att ens ha en personlig åsikt om perifer händelse för en miljon år sedan.

Hur många dog? Fler eller färre än i denna veckas skjutningar i Stockholm?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Min personliga åsikt om Ådalen är att det är konstigt att ens ha en personlig åsikt om perifer händelse för en miljon år sedan.

Hur många dog? Fler eller färre än i denna veckas skjutningar i Stockholm?
Fem personer.
Jag har åsikter om det mesta. Jag bara är såndär irriterande jävel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tja, jag är lite fjantig som håller på att lagar ska följas, jag är inte så där tuff som Mackan och Kurdiska Rövens gäng...
Ah, nya påhittade namn. En göteborgare på vift men till skillnad från västgötar - aldrig substans. ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fem personer.
Jag har åsikter om det mesta. Jag bara är såndär irriterande jävel.
Fem personer på 20 talet, fatta hur ointressant det är när fem personer mördas per vecka och en nation är i skräck.

Få barn i Stockholm, om något, är utan relation till Mälarhöjdens IP. Samtidigt sitter vänstern och njuter av sitt mångkulturella samhälle.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Stämmer detta?

Vet inte mycket om Polen men kanske finns det något att lära här.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som sagt, välkomna Finland.
Samtidigt är Finland som en dum, lojal och välvillig hund i förhållande till Sverige. Fatta att vi inte är storebror, vi är efterblivna kusinen från Bagdad. Kom inte hit, förstör inte ert land, isolera Sverige och våra "Svenska" problem.

Bifogat

• 1000033291.jpg
    1000033291.jpg
    944 KB · Visningar: 14

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu har jag lyssnat på alla nyhetsprogram, och det var ju en stor fet nothingburger.

Polisen ska kunna begära hjälp med sånt dom redan har begärt hjälp med, sprängämnesanalys och helikoptertransporter...

Eventuellt skulle det i framtiden kunna bli lagändringar som skulle kunna leda till annan hjälp, men inte utan lagändringar...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nu har jag lyssnat på alla nyhetsprogram, och det var ju en stor fet nothingburger.

Polisen ska kunna begära hjälp med sånt dom redan har begärt hjälp med, sprängämnesanalys och helikoptertransporter...

Eventuellt skulle det i framtiden kunna bli lagändringar som skulle kunna leda till annan hjälp, men inte utan lagändringar...
Jo, ska man tillåta militären att ingripa i våldssituationer i fredstid måste grundlagen ändras har jag för mig, så det är inget som överhuvudtaget kan göras i brådrasket när det är skitnödigt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, ska man tillåta militären att ingripa i våldssituationer i fredstid måste grundlagen ändras har jag för mig, så det är inget som överhuvudtaget kan göras i brådrasket när det är skitnödigt.

Tänk om någon kunde ha sagt det för länge sedan...

Nu har ju vissa personer runkat åt nyheten hela dagen, och så visar det sig inte vara något nytt

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Tänk om någon kunde ha sagt det för länge sedan...

Nu har ju vissa personer runkat åt nyheten hela dagen, och så visar det sig inte vara något nytt
Det har väl alla vetat om sen senast det tjatades om militären som hjälp till polisen? Minst.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Haha love it, och propellerkeps är standard. ???

Berätta mer om hur du trampade rakt in i dessa händelser, vill minnas att du blivit utsatt eller vart indragen också?

Har du också varit med i gäng under täckmantel?

Du lella mongo , du bor på det skyddade boendet Ärtan där du har rummet inrett med Skurt-posters,du går klädd som Skurt,pratar som Skurt o nu har du norpat avdelningens surfplatta o spammar åt mentalt vuxna personer ute i det fria livet - snart kommer Maja-Lisa ut från vaktrummet o hittar dig

Haha , ajabaja

Kan du inte starta en tråd om ditt liv på Ärtan?

Vi kan få höra dina historier när ni leker "Skurt på Käbnekaijse"

Du sitter o låtsats tälta under bordet med ett lakan över medans vårdare Åke blåser med hårtorken o morrar som en björn o du sitter o snyftar o kramar snüttefilten

P.s

Charlotta Von Essen med socialtjänsterfarenhet brukar besöka såna här hem du bor på i jakt på så kallade "Fynd"
Du kanske en dag kan sitta i knäet på Anders Thornberg
som snurrar på propellern medans ni löser nationella kriser

Lilla mongo

Haha

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
SIB övas ju helst i bebyggelse, inte på öppna fält annars
När jag bodde på Järvafältet var lägenheten på åttonde våningen i ganska tät bebyggelse. Det gäller stora delar av fältet att det står byggnader med människor i.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du lella mongo , du bor på det skyddade boendet Ärtan där du har rummet inrett med Skurt-posters,du går klädd som Skurt,pratar som Skurt o nu har du norpat avdelningens surfplatta o spammar åt mentalt vuxna personer ute i det fria livet - snart kommer Maja-Lisa ut från vaktrummet o hittar dig

Haha , ajabaja

Kan du inte starta en tråd om ditt liv på Ärtan?

Vi kan få höra dina historier när ni leker "Skurt på Käbnekaijse"

Du sitter o låtsats tälta under bordet med ett lakan över medans vårdare Åke blåser med hårtorken o morrar som en björn o du sitter o snyftar o kramar snüttefilten

P.s

Charlotta Von Essen med socialtjänsterfarenhet brukar besöka såna här hem du bor på i jakt på så kallade "Fynd"
Du kanske en dag kan sitta i knäet på Anders Thornberg
som snurrar på propellern medans ni löser nationella kriser

Lilla mongo

Haha
Kan någon snälla stickyfiera detta?

Fem av fem möjliga sporthojar.

??????????

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Brukar inte dom bebyggda delarna ha andra namn?
Som Rinkeby, Tensta, Kista, Husby osv?

"Järvafältet är ett större grönområde som reserverades som militärt övningsfält mellan 1905 och 1970. Det har fått namn av Järvagårdarna i Solna."

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år