Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur kunde dom då få tag på bilden? Gjorde han det med statens mobiltelefon eller vad?
Den privata chatten var inte så privat som han trodde och någon i chatten sålde det till media?
Men i övrigt, din telefon är inte en säker kommunikationskanal, är du tillräckligt intressant så tittar någon som inte har där att göra i den.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är på samma skala, rättigheter för sexuella minoriteter.
Kan man inte vara emot en sexualisering av försvaret och emot överfall och misshandel av medmänniskor?

Så ojar sig en massa folk över polariseringen i samhället, smaka på (den bristande) logiken i ditt resonemang.

Man kan till och med vara en transvestit utan att tycka det är lämpligt att vara det med barn eller att det är en fråga som försvaret överhuvudtaget skall ha på sin radar.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Påstår man att det är något som har vuxit fram efter att Pridetågen och sagoläsning med transor började hållas så kanske man är korkad bortom all räddning.
Inte efter sas menar iaf jag. Dessa två exempel ovan är en del av sexualiseringen av samhället. Kanske bara jag som inte begriper men varför ska transpersoner läsa sagor för barn?

"Regnbågsdisco för Transbarn" på sthlm pride senast. För barn upp till 13 år. Inga föräldrar tillåtna på discot. Ledarna på plats på discot är själva transpersoner.
???

Det är på samma skala, rättigheter för sexuella minoriteter.
De har väl inga andra rättigheter än den sexuella majoriteten? Varför blanda in sexuell läggning, det räcker väl att prata rättigheter/en skala?


Edit: Stavfle
 
Last edited:

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Roligt/elakt/uppgivet kåseri kring Svenska företeelser idag.


Postnord meddelar att man framgent behöver fem dygn på sig för att dela ut brev. Det är rätta takter. Brev är inget att slarva med.

...

Fem dygn är den tid som behövdes för att skicka ett brev mellan exempelvis Stockholm och Helsingör på 1600-talet. Jämförelsen är visserligen lite orättvis. 1600-talets postiljoner hade hästar som gissningvis var mycket snabbare och uthålligare än den lilla blå elbil som med allt glesare mellanrum passerar min brevlåda.



 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Inte efter sas menar iaf jag. Dessa två exempel ovan är en del av sexualiseringen av samhället. Kanske bara jag som inte begriper men varför ska transpersoner läsa sagor för barn?

"Regnbågsdisco för Transbarn" på sthlm pride senast. För barn upp till 13 år. Inga föräldrar tillåtna på discot. Ledarna på plats på discot är själva transpersoner.
???

...
Vem skall få äran att bestämma vilka som får läsa sagor för barn då? :va
Du, jag, Markus eller regeringen kanske?
Vi kanske ska bestämma vilka sagor som får läsas också?

Nä, vilken grupp som helst får läsa sagor för barn.
Sen är det upp till föräldrarna att släppa dit ungarna eller inte.
Var sig det läses av veganer, pedofiler, clowner, transar, M, SD, Sossar, C, nassar eller annat.
Jag vet vilka sagostunder jag inte skulle släppa mina ungar på men andra väjer annat.
Som tur är...;)

Edit och disclaimer: Så länge man inte uppmanar barnen att bryta mot lagar.
 
Last edited:
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
@ läckta privata mail


Lite ot kanske, men vem resp hur kan utomstående komma åt hans (eller vem fan som helst egentligen!) privata mail??
Finns det reportrar eller andra som "får lov" att titta på privata mail?
Eller är det nån med insyn lr kunskap i hans privata konton som golat??

#nyfiken......
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vem skall få äran att bestämma vilka som får läsa sagor för barn då? :va
Du, jag, Markus eller regeringen kanske?
Vi kanske ska bestämma vilka sagor som får läsas också?

Nä, vilken grupp som helst får läsa sagor för barn.
Sen är det upp till föräldrarna att släppa dit ungarna eller inte.
Var sig det läses av veganer, pedofiler, clowner, transar, M, SD, Sossar, C, nassar eller annat.
Jag vet vilka sagostunder jag inte skulle släppa mina ungar på men andra väjer annat.
Som tur är...;)

Edit och disclaimer: Så länge man inte uppmanar barnen att bryta mot lagar.
Varför tycker du att någon ska bestämna det? Jag säger inte att någon ska bestämma det.

Jag pratar inte om förbud utan mer vad som är rätt/fel, sunt/osunt, lämpligt/olämpligt, bra/dåligt osv (rent moraliskt blir det väl då).
Om det är lämpligt är en annan femma än vad som står i en lagbok. Om det sker är en annan femma. Jag tycker inte att det är lämpligt att göra x även om det är tillåtet. Därför gör jag inte x.

Jag behöver inget förbud mot att lägga en bordell bredvid en skola för i det samhälle jag viill bo i så sker det inte helt automagiskt eftersom vi i samhället har samma moral och värderingar - att det är fel att lägga en bordell bredvid en skola.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varför tycker du att någon ska bestämna det? Jag säger inte att någon ska bestämma det.

Jag pratar inte om förbud utan mer vad som är rätt/fel, sunt/osunt, lämpligt/olämpligt, bra/dåligt osv (rent moraliskt blir det väl då).
Om det är lämpligt är en annan femma än vad som står i en lagbok. Om det sker är en annan femma. Jag tycker inte att det är lämpligt att göra x även om det är tillåtet. Därför gör jag inte x.

Jag behöver inget förbud mot att lägga en bordell bredvid en skola för i det samhälle jag viill bo i så sker det inte helt automagiskt eftersom vi i samhället har samma moral och värderingar - att det är fel att lägga en bordell bredvid en skola.
Jag tyckte tonen i ditt inlägg, i motsats till de (hyper)liberala åsikter du ofta har, pekade på någon form av åtstramning av vem som får läsa sagor för barn.
Även om du som vanligt lägger en massa ? i så du slipper ta direkt ställning.

Jag tycker även detta svar till viss del har samma ton.
Rätt/fel, lämpligt/olämpligt, sunt/osunt osv skiljer från människa till människa.
Att du inte vill göra x betyder inte att någon annan inte vill göra x.
Olämpligt för dig kan vara lämpligt för andra osv osv.

Men bra, då är vi överens om att ingen ska bestämma vem som får läsa sagor för barn. 👍
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem skall få äran att bestämma vilka som får läsa sagor för barn då? :va
Du, jag, Markus eller regeringen kanske?
Vi kanske ska bestämma vilka sagor som får läsas också?

Nä, vilken grupp som helst får läsa sagor för barn.
Sen är det upp till föräldrarna att släppa dit ungarna eller inte.
Var sig det läses av veganer, pedofiler, clowner, transar, M, SD, Sossar, C, nassar eller annat.
Jag vet vilka sagostunder jag inte skulle släppa mina ungar på men andra väjer annat.
Som tur är...;)

Edit och disclaimer: Så länge man inte uppmanar barnen att bryta mot lagar.
Ibland är det bättre att tänka två gånger innan man skriver.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kan man inte vara emot en sexualisering av försvaret och emot överfall och misshandel av medmänniskor?

Så ojar sig en massa folk över polariseringen i samhället, smaka på (den bristande) logiken i ditt resonemang.

Man kan till och med vara en transvestit utan att tycka det är lämpligt att vara det med barn eller att det är en fråga som försvaret överhuvudtaget skall ha på sin radar.
Jag ser inte att någon sexualisering av försvaret har skett och därmed inte att den har påverkat något.
Jag har inte heller hört något om att sagoläsande transor har antastat barn (eller vuxna).
Vad jag vet att det har hänt är att konservativa samlingar av människor har dolt sina övergrepp och att det fortfarande sker.

Fan vet om inte en bordell vid varje högstadieskola vore en bra idé för att slippa frustrerade tonåringars sätt att hantera sexualiteten.
Fast det kräver förstås att man blir av med stigmatiseringen av att sälja sex och skammen som religioner lägger i det.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag ser inte att någon sexualisering av försvaret har skett och därmed inte att den har påverkat något.
Jag har inte heller hört något om att sagoläsande transor har antastat barn (eller vuxna).
Vad jag vet att det har hänt är att konservativa samlingar av människor har dolt sina övergrepp och att det fortfarande sker.

Fan vet om inte en bordell vid varje högstadieskola vore en bra idé för att slippa frustrerade tonåringars sätt att hantera sexualiteten.
Fast det kräver förstås att man blir av med stigmatiseringen av att sälja sex och skammen som religioner lägger i det.

Skulle du släppa in dina barn till en sån verksamhet där du som förälder blir utestängd?

Jag har under mina snart 11 år som förälder och en lång rad av olika aktiviteter aldrig någonsin stött på en verksamhet som vill stänga ute föräldrarna. Tvärtom brukar föräldrars närvaro alltid bemötas som nåt positivt.
Bara det i sig är ju en stor varningsklocka och i kombination med att ledarna dessutom är personer med lite väl liberala sexuella värderingar så tycker jag nog det kunde vara på sin plats med orosanmälan mot varenda förälder som släpper sina barn till sån verksamhet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skulle du släppa in dina barn till en sån verksamhet där du som förälder blir utestängd?

Jag har under mina snart 11 år som förälder och en lång rad av olika aktiviteter aldrig någonsin stött på en verksamhet som vill stänga ute föräldrarna. Tvärtom brukar föräldrars närvaro alltid bemötas som nåt positivt.
Bara det i sig är ju en stor varningsklocka och i kombination med att ledarna dessutom är personer med lite väl liberala sexuella värderingar så tycker jag nog det kunde vara på sin plats med orosanmälan mot varenda förälder som släpper sina barn till sån verksamhet.
Det där är så självklart att man inte borde behöva berätta det.

Jag blev ombedd att låta en läkare vara själv med min son, jag tyckte bara det var väldigt konstigt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur kan du påstå det när du tidigare påtalat att det är positivt att försvaret engagerar sig i sexualitet, som att prata med en flat earther.
Kan du förklara vad du hänvisar till?
Menar du att deltagande i Pride är "sexualisering av försvaret"? Då lägger vi väldigt olika betydelse i uttrycken.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Skulle du släppa in dina barn till en sån verksamhet där du som förälder blir utestängd?

Jag har under mina snart 11 år som förälder och en lång rad av olika aktiviteter aldrig någonsin stött på en verksamhet som vill stänga ute föräldrarna. Tvärtom brukar föräldrars närvaro alltid bemötas som nåt positivt.
Bara det i sig är ju en stor varningsklocka och i kombination med att ledarna dessutom är personer med lite väl liberala sexuella värderingar så tycker jag nog det kunde vara på sin plats med orosanmälan mot varenda förälder som släpper sina barn till sån verksamhet.
Jag är lyckligtvis barnfri.
Det låter dock som något jag skulle undvika, men jag vet att det i vissa fall finns anledning att inte ha föräldrar med.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fan vet om inte en bordell vid varje högstadieskola

Ditt omdöme är i alla fall som vanligt.

Kan du förklara vad du hänvisar till?
Menar du att deltagande i Pride är "sexualisering av försvaret"? Då lägger vi väldigt olika betydelse i uttrycken.
Pride har sitt ursprung i homoSEXUELLAS rättigheter.

Orkar inte den här nivån, för låg, blir utmattad.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Pride har sitt ursprung i homoSEXUELLAS rättigheter.

Orkar inte den här nivån, för låg, blir utmattad.
Att delta i en parad för allas lika rättigheter är inte samma sak som att sexualisera den organisation man tillhör.
SD har sitt ursprung i BSS, men det finns säkert anhängare som inte ser att de andra organisationerna de är med i är rasistiska för det.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top