Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att delta i en parad för allas lika rättigheter är inte samma sak som att sexualisera den organisation man tillhör.
SD har sitt ursprung i BSS, men det finns säkert anhängare som inte ser att de andra organisationerna de är med i är rasistiska för det.
Jag tror att dina slutsatser och jämförelser snart nått kulmen av trams men jag är inte helt säker.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Finns kanske lite fler nyanser, även om jag själv behöver lite fler ord för att uttrycka dem och inte lyckas sammanfatta allt i några kärnfulla emojis...

Att Försvarsmakten skall kunna välkomna människor oavsett kön och sexuell läggning bör väl vara en självklarhet. I grunden skall människor förstås bemötas som de individer de är snarare än att placeras i ett särskilt fack, men likväl... det går inte heller att komma ifrån att det (särskilt historiskt) finns en hel del fördomar som kan hindra människor som har ett visst kön eller sexuell läggning att våga söka sig just till försvaret och det är knappast möjligt (och inte heller lämpligt) att behöva dölja sådana aspekter av ens person. I den bästa av världar skulle sådana aspekter vara helt ovidkommande och det är det man bör sträva mot, men man måste samtidigt förhålla sig till att den perfekta världen inte existerar. Sexualisering hör naturligtvis inte hemma på en arbetsplats, men den frågan måste inte kopplas samman med de förstnämnda

Det är därför fullt rimligt att just Försvarsmakten visar upp (i synnerhet genom ledarskapet) att de är en organisation där alla är välkomna och bemöts på ett bra sätt, även om man inte passar in i stereotypen "heterosexuell man" som många nog har om just militärer.

Pride går det att ha många åsikter om, då det är rätt många olika saker samtidigt. Personligen tycker jag det är problematiskt när offentliga aktörer engagerar sig, med tanke på dels hur politiskt/ideologiskt färgad den bakomliggande organisationen är, dels därför att många av aktiviteterna är präglade av en sexualisering som jag inte anser att offentliga aktörer skall medverka i. Samtidigt har jag viss förståelse för det eftersom detta är det evenemang som finns och som man har att ta ställning till att va med i, inklusive allt det innebär. Problemet är väl kanske att om de inte deltar riskerar de att skapa badwill hos just den målgrupp de försöker nå med budskapet.

Själv misstänker jag att bögar som skulle kunna vara intresserade av försvaret bryr sig om andra saker än just Försvarsmaktens deltagande i Pride och att den målgrupp försvaret når där snarare är en lite grupp aktivister i kombination med en större grupp heterosexuella som gillar att tycka synd om minoriteter som ett sätt att godhetssignalera.

Men förutom Pridedeltagandet som förstås kan problematiseras och diskuteras enligt ovan, vad är det för annat som Försvarsmakten ägnar sig åt som tyder på att de blivit en sexualiserad organisation?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att dina slutsatser och jämförelser snart nått kulmen av trams men jag är inte helt säker.
Du har fortfarande inte förklarat vad sexualiseringen består av.
Att kalla det jag skriver för trams gör inte ditt synsätt allenarådande. Käbbel, sa Stefan L i en debatt och inte fick det mig att ta honom på allvar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och nu ska vi skicka styrka till Röda Havet också.
Hoppas styrkan bara består av långa, starka, blåögda blonda män annars kommer något land se hur dålig armé vi har och anfalla oss D!rEcT!!11!!!1

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du har fortfarande inte förklarat vad sexualiseringen består av.
Att kalla det jag skriver för trams gör inte ditt synsätt allenarådande. Käbbel, sa Stefan L i en debatt och inte fick det mig att ta honom på allvar.
Slå upp vad 's' i RFSL står för.

Jag fattar att du har någon transa i släkten och det är lite hejkon pejkon på julafton men för fan sluta trolla. 😅

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och nu ska vi skicka styrka till Röda Havet också.
Hoppas styrkan bara består av långa, starka, blåögda blonda män annars kommer något land se hur dålig armé vi har och anfalla oss D!rEcT!!11!!!1
Försvaret hade ju inget att avvara förrförra veckan, nu går det bra dock.
Helt pedofilerat, antivåldifierat och förfjollat aktivistförsvar. 🥰

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Slå upp vad 's' i RFSL står för.

Jag fattar att du har någon transa i släkten och det är lite hejkon pejkon på julafton men för fan sluta trolla. 😅
Det är uppenbart för alla här att du knappast var närvarande på lektionerna i svenska språket och fick ta till dig grundläggande läsförståelse, men även måttligt intelligenta brukar kunna förstå skillnaden mellan att demonstrera för sexuellt likaberättigande och att "sexualisera" en verksamhet i försvarets storlek.
Är det möjligen så att du har haft liknande upplevelser som Cornelis Vreeswijk och saknar förmågan att skriva en ballad?
Någon slags trauma kan jag inte utesluta att dina aversioner kommer ifrån.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är uppenbart för alla här att du knappast var närvarande på lektionerna i svenska språket och fick ta till dig grundläggande läsförståelse, men även måttligt intelligenta brukar kunna förstå skillnaden mellan att demonstrera för sexuellt likaberättigande och att "sexualisera" en verksamhet i försvarets storlek.
Är det möjligen så att du har haft liknande upplevelser som Cornelis Vreeswijk och saknar förmågan att skriva en ballad?
Någon slags trauma kan jag inte utesluta att dina aversioner kommer ifrån.
Visste inte att du är taleshen för fler än dig och Ursula, vilka är det du företräder? 😃
(GuW förstås, men är det fler?)

Min läsförståelse är väldigt god, jag fick extremt högt resultat på verbal förmåga sist jag gjorde psyktest, eftersom du undrar.🔝

Jag tror vi alla duger som vi är och behöver inte hävda oss själva med att påstå att de som tycker olika automatiskt är obegåvade, om det vore sant skulle jag ju kunna bli ledsen av en sådan insinuant kommentar. 🥹

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Visste inte att du är taleshen för fler än dig och Ursula, vilka är det du företräder? 😃
(GuW förstås, men är det fler?)

Min läsförståelse är väldigt god, jag fick extremt högt resultat på verbal förmåga sist jag gjorde psyktest, eftersom du undrar.🔝

Jag tror vi alla duger som vi är och behöver inte hävda oss själva med att påstå att de som tycker olika automatiskt är obegåvade, om det vore sant skulle jag ju kunna bli ledsen av en sådan insinuant kommentar. 🥹
Det är inte så illa sagt som det är menat. Ni har väl olika grad av behov på ditt boende och det är därför ni testas.

Vid flera tillfällen har du påstått att jag skrivit saker som sen inte går att påvisa utan enbart är förvridna tolkningar du gjort i något som för en lekman framstår som en psykos. Om du ger dig tid att faktiskt läsa orden som skrivs blir diskussionerna mer givande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är inte så illa sagt som det är menat. Ni har väl olika grad av behov på ditt boende och det är därför ni testas.

Vid flera tillfällen har du påstått att jag skrivit saker som sen inte går att påvisa utan enbart är förvridna tolkningar du gjort i något som för en lekman framstår som en psykos. Om du ger dig tid att faktiskt läsa orden som skrivs blir diskussionerna mer givande.
Nä men det är faktiskt mer för att när man har kvalificerade arbetsuppgifter så testas man när man byter jobb, det kanske är en ny värld för dig men så är det faktiskt. 😊

Det är synd att du bara vill käbbla, vem är denna "släkting" med kvinnokläder som du är så engagerad i? 😅

Har du sådan dungeon hemma? Foto? 👀

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förstår att det blev tyst här nu.

🙈

Nåväl, från det ena till det andra.

Så här talar man inte till en svensk dam.

Bara högermedia som vågar ta i det ofattbart oförskämda. Dessutom har han uttryckt sig exakt likadant tidigare. Sista 30 sekunder räcker bra:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

🙈

Bara högermedia som vågar ta i det ofattbart oförskämda. Dessutom har han uttryckt sig exakt likadant tidigare. Sista 30 sekunder räcker bra:

Jag plågade mig med att se hela klippet men fick tvinga mig att inte stänga av.
Att han tillåts och får hålla på. Trodde att det var någon form av etik och moral ibland politiker. Men han får vara hur otrevlig och tillåts skrika åt folk.
Men när man ser vilket parti han företräder så blir man inte förvånad. Finns det någon "normal" människa från det partiet i riksdagen?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag plågade mig med att se hela klippet men fick tvinga mig att inte stänga av.
Att han tillåts och får hålla på. Trodde att det var någon form av etik och moral ibland politiker. Men han får vara hur otrevlig och tillåts skrika åt folk.
Men när man ser vilket parti han företräder så blir man inte förvånad. Finns det någon "normal" människa från det partiet i riksdagen?
Det är oerhört beklämmande att män från Mellanöstern är i vår riksdag och beordrar ursprungsbefolkningen att sitta ner.

Föreställ er nu en vit högerpolitiker, inflyttad till ett afrikanskt fattigt land, som i ett afrikanskt parlament beordrar ned en svart kvinna på knä.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

🙈

Han har sina poänger Daniel Riazat.
Jag blev själv under en veckas jobbesök i Brasilien 1999 förvånad över hur negativa de människor jag mötte , tekniker, ingenjörer och entreprenörer var till USA .....

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Jo det är precis det dom ska annars är ju vården i Sverige inte jämlik, gillar du inte det ? Flytta !​

View attachment 495504
Jag tycker snarare att de som borde flytta är politiker och politruker som på ideologisk grund vill hindra människor från att använda sina egna pengar därför att de tror sig veta bäst vad folk behöver.

Alla djur är jämlika, men vissa är mer jämlika än andra.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år