Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
👍
Nu nÀr gulash-baronen fÄtt sitt rufsiga ego kammat och lite billiga JAS sÄ var det JeTTebra att slÀppa in Sverige i NATO.
Personligen tycker jag vÀl att vi kunde sÄlt honom lite JAS utan att han skulle vara sÄ muppig. Som det Àr nu verkar det ju mest som om vi gav honom en out sÄ att han inte skulle tappa för mycket ansikte.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Personligen tycker jag vÀl att vi kunde sÄlt honom lite JAS utan att han skulle vara sÄ muppig. Som det Àr nu verkar det ju mest som om vi gav honom en out sÄ att han inte skulle tappa för mycket ansikte.
Det Àr allt det handlar om för wannabe-diktatorer: ego och pengar (i den ordningen).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det Àr allt det handlar om för wannabe-diktatorer: ego och pengar (i den ordningen).
Eh, han Àr vÀl iofs en rÀtt nyttig motvikt till den etablerade eliten i EU, sÄ tycker nog han fyller en funktion, men jo, hade han bara bett snÀllt tror jag nog han fÄtt köpa JAS ÀndÄ. De hade ju redan hyrt en hög.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Eh, han Àr vÀl iofs en rÀtt nyttig motvikt till den etablerade eliten i EU, sÄ tycker nog han fyller en funktion, men jo, hade han bara bett snÀllt tror jag nog han fÄtt köpa JAS ÀndÄ. De hade ju redan hyrt en hög.
NĂ€ och ja. ;)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat rÀkningen
Kiruna lÀgger över en miljard pÄ ett dÄligt planerat badhus upphandlat via entreprenörer som saknar relevanta meriter och sedan drar dom in pÄ skolmjölken till barnen.

Man upphör aldrig att förvÄnas över hur skattepengar hanteras av statliga och kommunala politiker och tjÀnstemÀn. Man kan vÀl anta att de flesta sitter pÄ sina poster pga nepotism och inte meriter.

TÀnk om Markus Allard hade varit politiker i Kiruna och fÄ höra honom hÄlla lÄda dÀr. Det skulle antagligen brista sÄ mÄnga sÀkringar för honom sÄ det skulle ryka ur öronen pÄ honom.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kiruna lÀgger över en miljard pÄ ett dÄligt planerat badhus upphandlat via entreprenörer som saknar relevanta meriter och sedan drar dom in pÄ skolmjölken till barnen.
Och sen sa kommunen nej nÀr förÀldrarna för egna pengar köpte mjölk till barnen. Det gick inte för sig. Det kan tydligen bla ses som sponsring! SÄ typiskt svenskt byrÄkratiskt. Vad som Àr rÀtt och fel Àr vad som stÄr pÄ ett papper.
Igen. FörÀldrar fÄr inte ge sina EGNA barn mjölk pÄ skolan, en skola de sjÀlva betalar för.

NÀr jag var liten la mamma ner ett Àpple i min ryggsÀck pÄ morgonen som jag hade med till skolan.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat rÀkningen
Och sen sa kommunen nej nÀr förÀldrarna för egna pengar köpte mjölk till barnen. Det gick inte för sig. Det kan tydligen bla ses som sponsring! SÄ typiskt svenskt byrÄkratiskt. Vad som Àr rÀtt och fel Àr vad som stÄr pÄ ett papper.
Igen. FörÀldrar fÄr inte ge sina EGNA barn mjölk pÄ skolan, en skola de sjÀlva betalar för.

NÀr jag var liten la mamma ner ett Àpple i min ryggsÀck pÄ morgonen som jag hade med till skolan.

Dottern Àr snart 11Är och hon tar med sig frukt varje dag. Man kanske inte ska förvÄnas ifall det blir förbjudet ocksÄ.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Dottern Àr snart 11Är och hon tar med sig frukt varje dag. Man kanske inte ska förvÄnas ifall det blir förbjudet ocksÄ.
Se till att hon fÄr med sig en skinkmacka oxÄ, dÄ krÀnker hon ju bÄde muslimer och grönsaksmördare samtidigt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Det blev förbjudet i kommunistskolan jag gick i, för att andra barn kanske inte hade rÄd att ha med frukt.
Mina barn fick inte ha med sig egen frukt/macka dÄ "alla andra barn kanske inte har rÄd med det".
SÄ dÄ lobbade vi förÀldrar hÄrt pÄ skolan sÄ dom till slut "omprioriterade" resurser till en fruktstund för alla barn.
Det var pÄ den tiden man fortfarande kunde prata med folk, tom lÀrare och rektorer, IRL och dom besatt en viss del sunt förnuft...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Man upphör aldrig att förvÄnas över hur skattepengar hanteras av statliga och kommunala politiker och tjÀnstemÀn. Man kan vÀl anta att de flesta sitter pÄ sina poster pga nepotism och inte meriter.

TÀnk om Markus Allard hade varit politiker i Kiruna och fÄ höra honom hÄlla lÄda dÀr. Det skulle antagligen brista sÄ mÄnga sÀkringar för honom sÄ det skulle ryka ur öronen pÄ honom.
Jag Ă€r inte insatt i frĂ„gan men ett badhus för en miljard och 50 Ă„rs avskrivning lĂ„ter inte jĂ€ttemycket, vad kostar Åkersbergas nya i en vĂ€lskött moderat kommun?

Skolbarn fÄr mjölk pÄ skattebetalarnas bekostnad gissar jag, medan badhuset sannolikt betalas av LKAB, men visst, symboliken blir ju lite fiffig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat rÀkningen
8
Jag Ă€r inte insatt i frĂ„gan men ett badhus för en miljard och 50 Ă„rs avskrivning lĂ„ter inte jĂ€ttemycket, vad kostar Åkersbergas nya i en vĂ€lskött moderat kommun?

Skolbarn fÄr mjölk pÄ skattebetalarnas bekostnad gissar jag, medan badhuset sannolikt betalas av LKAB, men visst, symboliken blir ju lite fiffig.

Det började med att dom har lejt nÄgon klÄpare som skulle bygga badhuset för bra mycket mindre pengar. Jag orkar inte söka men jag vill minnas att det först skulle kosta 400 miljoner.

KlÄparen saknar totalt kompetens och har nog inte heller byggt nÄgra badhus före han började med Kirunas. Men det Àr inte enda kommunen han Àr ute och svindlar pÄ pengar.

Det finns mycket att lÀsa om du vill grÀva i det, det Àr mÄnga mÄnader sedan jag lÀste lite mer detaljer sÄ jag har inte detaljerna sÄ bra i minnet.

Jag tror kommunen fÄtt nÄt fast belopp av LKAB sÄ det Àr nog kommuninvÄnarna som fÄr stÄ för merkostnaderna.

Eller sÄ landar det pÄ skatteutjÀmningen men Kirunas invÄnare har höga inkomster sÄ det ska nog vara osagt,

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 sÄld TriumphSprintRS-01 sÄld Suzuki GSX1300R -08

I filmen sĂ„gs nĂ„gra av konstnĂ€rens manliga slĂ€ktingar arbeta med att utvinna platina ur bilars katalysatorer, det vill sĂ€ga just den sortens manicker som pĂ„ senare Ă„r visat sig stöldbegĂ€rliga i svenska villaomrĂ„den.​

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Var uppe i denna trÄd för en tid sedan ang s e x u a l i s e r i n g av barn.
Amerikans dokumentÀr precis slÀppt pÄ Àmnet.

5 dollares för att prenumerera pÄ hans kanal och dÄ fÄ Ätkomst till dokumentÀren. Gratis trailer finns i lÀnken ovan

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 sÄld TriumphSprintRS-01 sÄld Suzuki GSX1300R -08

Det Àr inte i Bangladesh eller El Salvador det hÀr hÀnt utan i sjÀlvaste Lingonmonarkin. :huvet

1709472463761.png

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var uppe i denna trÄd för en tid sedan ang s e x u a l i s e r i n g av barn.
Amerikans dokumentÀr precis slÀppt pÄ Àmnet.

5 dollares för att prenumerera pÄ hans kanal och dÄ fÄ Ätkomst till dokumentÀren. Gratis trailer finns i lÀnken ovan
Klarar inte ens kolla trailern och den pedofili som nÄgra hÀr ocksÄ Àr sÄ positiva till.

En liten seger var att nÄgon mankvinna i Mello igÄr kom sist. Jag tror vi börjar se slutet pÄ vansinnet. Vad var det ens för artist? Eller Àr det en agent? Finns knappt pÄ Spotify men har en sjÀlvklar plats i SVTs familjeunderhÄllning, vidrigt.

Pedomedia sjĂ€lvklart besvikna. 😅

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det fanns alla möjligheter för tingsrÀtten att utdöma högre skadestÄnd samt lÀngre straff.

Men i Sverige vill vi bevisligen inte ha det sÄ. Man kan vara hur grym och störd som helst, det bryr sig inte Sverige om.
Men vi har ett bra försvar som stÄr upp för allas lika rÀttigheter (att krÀnka vÄr grÀns).

✊🏿

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumÀrke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lÀmnar vi Milano-mÀssan ...

EICMA 2024: KTM

Vi fÄr dra oss tillbaka til...

SMC krÀver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...