Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det fanns alla möjligheter för tingsrätten att utdöma högre skadestånd samt längre straff.

Men i Sverige vill vi bevisligen inte ha det så. Man kan vara hur grym och störd som helst, det bryr sig inte Sverige om.
Men vi har ett bra försvar som står upp för allas lika rättigheter (att kränka vår gräns).

✊🏿
Vi har inte ett rättsväsende. Vi har någonting annat.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dags att åka dit kanske? (De har en (i och för sig nerlagd) belysningsförening, så det är nog inte så illa egentligen.)

Hur mycket jag än gillar ostigt ordvitsande…
Blir pass denna gång.
Jag har följt det där ärendet och mår reellt illa över föraktet för brottsoffer.

(Ska kolla ditt restips, i sinom tid. Ser inte ljust ut för min mcsäsong s a s.)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur mycket jag än gillar ostigt ordvitsande…
Blir pass denna gång.
Jag har följt det där ärendet och mår reellt illa över föraktet för brottsoffer.

(Ska kolla ditt restips, i sinom tid. Ser inte ljust ut för min mcsäsong s a s.)
Det är ett mycket vidrigt fall och alla bror duktig som (eftersom de lärt sig av storebror) är emot dödsstraff kan suga i sig av detaljerna.

Det var ju konstigt nog ett ännu värre i höstas med influenser häxan och hennes White trash pojkvän. Buntband, dike, eld.

Här är annars en "Sverige idag", polisen känner sig tvungen att förklara i ursäktande ordalag varför de gripitb utländska terrorister på svensk mark:

Säpo: Gripna i Tyresö har koppling till IS

1000045823.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Försvaret fortsätter skämma ut sig.

Detta har med 200% sannolikhet tagit mer tankekraft än NATO på kommunikationsstaben.

View attachment 495996
Vad är problemet? Att kvinnor inte borde få vara soldater, att det är fel att rikta marknadsföring mot dem för att få fler att våga söka eller något annat?

EDIT: Jag var visst lite trög idag, men nu trillade poletten ner om varför detta är en helknasig annons. Se mitt svar till Ulvhamne längre ner.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Varför ser dom så arga ut? Ska det vara häftigt på nått sätt eller? Respektingivande kanske?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Varför ser dom så arga ut? Ska det vara häftigt på nått sätt eller? Respektingivande kanske?
För att det är en allvarsam uppgift kanske? Skulle nog säga att soldater i allmänhet oftast framställs som mer eller mindre allvarsamma på bild. Visst ser de lite överdrivet bistra ut, men vet inte om det hade varit så mycket bättre om de såg glada ut. Kan ju ge lite märkliga signaler om det framställs som något glädjefyllt att försvara Sverige med våld och med vapen i hand.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det förekommer Bluff-SMS enligt den här notisen från
Felstavningen i nedan gör att jag misstänker det kan vara en bluffsida ????
Har själv fått ett bluffsms från "Bauhaus", de gjorde sig klara leverera min beställning, ville jag göra några ändringar så ring 01234567 (ungefär) Numret gick till ett företag (ej Bauhaus)
som inte haft någon verksamhet på några år om jag minns rätt. Jag ringde inte numret ! :hihi

1709890907430.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad är problemet? Att kvinnor inte borde få vara soldater, att det är fel att rikta marknadsföring mot dem för att få fler att våga söka eller något annat?
Att de ens bryr sig vad som sägs på Flashback, men också att det verkar vara en halmgubbe de slåss mot i sin marknadsföring. Det hela ger starka incelvibbar.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Att de ens bryr sig vad som sägs på Flashback, men också att det verkar vara en halmgubbe de slåss mot i sin marknadsföring. Det hela ger starka incelvibbar.
Ja, jag håller med om att budskapet blev lite fånigt i det avseendet, men förstår varför de ville göra denna poäng.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, jag håller med om att budskapet blev lite fånigt i det avseendet, men förstår varför de ville göra denna poäng.
Bättre att ta avstamp i att visa kvinnors förmågor än att svara på ett fantasitroll.
Den gamla tumregeln "Show, dont tell" är mycket bra.
En video på kvinnor i fält som kubbar genom tjock snö med full utrustning och skjuter den lede fi hade sålt budskapet bra mycket bättre än "Waaah, elakingar på interneet".

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Bättre att ta avstamp i att visa kvinnors förmågor än att svara på ett fantasitroll.
Den gamla tumregeln "Show, dont tell" är mycket bra.
En video på kvinnor i fält som kubbar genom tjock snö med full utrustning och skjuter den lede fi hade sålt budskapet bra mycket bättre än "Waaah, elakingar på interneet".
Vid närmare eftertanke köper jag det resonemanget fullt ut. Så jag ändrar mig. Helkass annons!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras