Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ofarligt som i att det är ytterligare ett i mängden förslag från FolkpartieT som omöjligen kan rendera i kritik eller debatt. Fin plakatpolitik, som FolkpartieT alltid föreslår.

Men bra poäng, de som vill dit kan åka redan nu. Hur gick det med den saken förresten, jag försökte ju reda ut det på forumet för några år sedan, minns det som att det blev IndigneraD stämning.
Tycker hon ske tvinga ner sina söner, om hon har några. Eller är det bara andras barn som ska gå all in?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tycker hon ske tvinga ner sina söner, om hon har några. Eller är det bara andras barn som ska gå all in?
Fast i och för sig tycker jag att Sverige och alla andra som inte vill ha Ryssland som aggressiv granne kunde vara betydligt tydligare än vi är. Det finns många saker vi kunde göra innan vi aktivt engagerar oss men det kan helt klart kan landa i det också

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Självklart oacceptabelt att ha umgåtts med någon med fel värdegrund som barn.

Bifogat

• 1000052533.jpg
    1000052533.jpg
    868.4 KB · Visningar: 31

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Jag funderar på vem jag ska rösta in i EU. Jag vill inte rösta på nån av dom befintliga mupparna, just för att dom är muppar. Jag vill kunna välja en annan person. Men så blir jag ännu mer osäker pga att jag inte känner nån jag riktigt kan lita på som ska sittar där och dricka mitt kaffe och umgås med tråkiga gubbar.

Det får gärna vara en kvinna, men inte bara för att det är en kvinna utan för att hon har kompetens och ett genuint intresse att det ska gå bra för sverige. Hur som helst behöver denna person vara en riktig nörd, dvs vara total medveten om EU och Sverige, och hur man bäst får grejer att lira. Ska helst inte ha barn inga lyxiga hobbys, utan en kunskapsspäckad tönt som gör skäl för sin lön. Karaktär av en samordnare med bra översikt och goda egenskaper i språk, behöver inte vara så värst duktig med ekonomi och politik då dessa redan verkar vara godtyckliga variabler beroende på vem som sitter bakom spakarna, utan jag vill ha nån med nästan faschistisk tunnelsyn på just Sveriges bästa, som är med i alla svängar och kan agera och reagera på eventuellt mygel som gubbarna med slips kan hitta på.

Med tanke på hur riksdagen i sverige redan 'fungerar', skralt fyllda lokaler och kokain på toan, så har dessvärre mina fördomar om kostymfolket gjort att jag själv aldrig vill synas i kostym, ens på begravningar. Så det ska en hel del till att övertyga mig om att personen jag röstar på kommer göra jobbet. Jag hade gärna stått till förfogande, men jag är lite efter i livet och har tyvärr ännu inte bemästrat den ädla konsten att köra på bakhjulet. Samt kan man inte vara bäst på allt, utan man får välja var man lägger sitt fokus.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag funderar på vem jag ska rösta in i EU. Jag vill inte rösta på nån av dom befintliga mupparna, just för att dom är muppar. Jag vill kunna välja en annan person. Men så blir jag ännu mer osäker pga att jag inte känner nån jag riktigt kan lita på som ska sittar där och dricka mitt kaffe och umgås med tråkiga gubbar.

Det får gärna vara en kvinna, men inte bara för att det är en kvinna utan för att hon har kompetens och ett genuint intresse att det ska gå bra för sverige. Hur som helst behöver denna person vara en riktig nörd, dvs vara total medveten om EU och Sverige, och hur man bäst får grejer att lira. Ska helst inte ha barn inga lyxiga hobbys, utan en kunskapsspäckad tönt som gör skäl för sin lön. Karaktär av en samordnare med bra översikt och goda egenskaper i språk, behöver inte vara så värst duktig med ekonomi och politik då dessa redan verkar vara godtyckliga variabler beroende på vem som sitter bakom spakarna, utan jag vill ha nån med nästan faschistisk tunnelsyn på just Sveriges bästa, som är med i alla svängar och kan agera och reagera på eventuellt mygel som gubbarna med slips kan hitta på.

Med tanke på hur riksdagen i sverige redan 'fungerar', skralt fyllda lokaler och kokain på toan, så har dessvärre mina fördomar om kostymfolket gjort att jag själv aldrig vill synas i kostym, ens på begravningar. Så det ska en hel del till att övertyga mig om att personen jag röstar på kommer göra jobbet. Jag hade gärna stått till förfogande, men jag är lite efter i livet och har tyvärr ännu inte bemästrat den ädla konsten att köra på bakhjulet. Samt kan man inte vara bäst på allt, utan man får välja var man lägger sitt fokus.
Det där låter ju exakt som... Göran Greider. Fast jag tror inte han kandiderar till EU-parlamentet.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Ok, man kan jag inte rösta på honom då? Måste kolla upp snubben. Han petar inga droger eller nåt annat skit som stör hans koncentration på sveriges bästa?

Men han är ju sosse. Har inte dom blivit vänstervridna förrädare?

.. MEN, han verkar ha några bra åsikter. Bra gubbe. Honom tänker jag nog rösta på då. Tackar Heaven.

Sen verkar jag ha ett annat litet problem, jag vet inte riktigt vilket politiskt parti jag gillar mest. SD ligger bra till hur som helst. Borde jag kanske engagera mig för att hjälpa dom att formas i rätt riktigning?

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ok, man kan jag inte rösta på honom då? Måste kolla upp snubben. Han petar inga droger eller nåt annat skit som stör hans koncentration på sveriges bästa?

Men han är ju sosse. Har inte dom blivit vänstervridna förrädare?

Han är en godhetens apostel, en klarsynthetens ädla riddare, en sanningens och moralens oantastliga hedersknyffel.

Nä, mer seriöst tänker jag på att en kvinna som Inga-Britt Ahlenius nog passar hyfsat bra in på din beskrivning - tidigare riksrevisor, chef för FN:s internrevision osv. Fast hon skulle nog inte vara där som politiker utan en som håller koll på politikerna så att de sköter sig. Dessvärre är hon 85 år vid det här laget, så kanske lite sent för ytterligare en karriär.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
... vad har jag gjort?
Jaha, vad har han gjort?

Skrivit en massa böcker, delar med sig av sin hjärna. Verkar intressant. Önskar jag ville sitta inne och LÄSA en dag som denna 😜

Inte många som egentligen "gör" något öht där borta, förutom att dom lever på våra pengar. Det är deras ideer och vad dom säger, och sen hur allt genmförs som räknas. Ta dom här två då, sätt dom i samma rum med några slipsgubbar, och se till att grejer funkar.

Samt det där med för många kockar, sånt måste också ses över. Man kan inte har för många muppar i samma rum, då blir det kaos. Och det vill vi inte ha.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin