Jag funderar på vem jag ska rösta in i EU. Jag vill inte rösta på nån av dom befintliga mupparna, just för att dom är muppar. Jag vill kunna välja en annan person. Men så blir jag ännu mer osäker pga att jag inte känner nån jag riktigt kan lita på som ska sittar där och dricka mitt kaffe och umgås med tråkiga gubbar.
Det får gärna vara en kvinna, men inte bara för att det är en kvinna utan för att hon har kompetens och ett genuint intresse att det ska gå bra för sverige. Hur som helst behöver denna person vara en riktig nörd, dvs vara total medveten om EU och Sverige, och hur man bäst får grejer att lira. Ska helst inte ha barn inga lyxiga hobbys, utan en kunskapsspäckad tönt som gör skäl för sin lön. Karaktär av en samordnare med bra översikt och goda egenskaper i språk, behöver inte vara så värst duktig med ekonomi och politik då dessa redan verkar vara godtyckliga variabler beroende på vem som sitter bakom spakarna, utan jag vill ha nån med nästan faschistisk tunnelsyn på just Sveriges bästa, som är med i alla svängar och kan agera och reagera på eventuellt mygel som gubbarna med slips kan hitta på.
Med tanke på hur riksdagen i sverige redan 'fungerar', skralt fyllda lokaler och kokain på toan, så har dessvärre mina fördomar om kostymfolket gjort att jag själv aldrig vill synas i kostym, ens på begravningar. Så det ska en hel del till att övertyga mig om att personen jag röstar på kommer göra jobbet. Jag hade gärna stått till förfogande, men jag är lite efter i livet och har tyvärr ännu inte bemästrat den ädla konsten att köra på bakhjulet. Samt kan man inte vara bäst på allt, utan man får välja var man lägger sitt fokus.