Jag är chockad! Vi såg det inte komma!Från Sydsvenskan.se
View attachment 498923
Produkten av att göra om brott till försäkringsärende.Jag är chockad! Vi såg det inte komma!
Det har ju redan forskats på och fenomenet har till och med ett namn, hybristofili.Men mer forsking kan ju vara bra, fast det har ju spekulerats i att orsaker till fenomenet är frånvarande fadersgestalter och annat sånt som inte är politiskt gångbart. Women need no man!Sverige i ett nötskal:
När jag jobbade på forskningsavdelningen inom Kriminalvården hade vi planer på att titta på det här närmare. Vad är det som gör att de här högprofilfångarna får en sådan uppmärksamhet? Det är ibland inte bara en kvinna, utan många av dem har nästan en liten beundrarskara, säger hon. Projektet stannade dock på idéstadiet av forskningsetiska skäl.
Kvinnorna som dras till farliga män: ”Kittlande”
På sex år har Kriminalvården utrett 51 fall av otillbörliga relationer mellan anställda och fångar. Jenny Yourstone, doktor i psykologi, utesluter inte att vissa kvinnor kan söka sig till Kriminalvården på grund av en dragning till grova brottslingar. – Det kan finnas en dragningskraft i att få...www.expressen.se
Inget som kommit i varken svt eller SvD pushSVT, Expressen och Aftonbladet har lyft nyheten. Det är nog fler än så.
Jag har inte push påslaget efter att ha fått brådskande nyheter om fotbollstävlingar och dansprogram.Inget som kommit i varken svt eller SvD push
Och sådan forskning är numera förbjuden i Sverige av "Etiska skäl".Det har ju redan forskats på och fenomenet har till och med ett namn, hybristofili.Men mer forsking kan ju vara bra, fast det har ju spekulerats i att orsaker till fenomenet är frånvarande fadersgestalter och annat sånt som inte är politiskt gångbart. Women need no man!
Känner inte igen att man får det av de två jag använder.Jag har inte push påslaget efter att ha fått brådskande nyheter om fotbollstävlingar och dansprogram.
Är LO inblandade i det hela? De har ju en gammal fin tradition på ämnet.Sverige är ett land utan korruption ELLER ?
View attachment 498980
För säkerhets skull Citat:Stiftelse ska hjälpa utsatta – anställdas barn fick lägenheter
Stiftelsen Allmänna Barnhuset bildades för att stötta utsatta barn.www.dn.se
Några besked om hur man går till väga för att ställa sig i bostadskön har granskningen inte lyckas få fram.
Stiftelse ska hjälpa utsatta – anställdas barn fick lägenheter
Stiftelsen Allmänna Barnhuset bildades för att stötta utsatta barn.www.dn.se
Då är det ju helt ok att ta en endurohoj eller vilken annan teränghoj som helt och ösa runt med.Det är OK att promenera, cykla, byta kön på barn, skjuta bly på folk, sälja knark, mm. Men inte att köra motocross långt ute i bushen där ändå ingen störs pga flygplan eller förbipasserande tåg. (.. jo, jag vet; terrängkörningslagen)
Jag blev väldigt nedstämd, rent av lite illamående när jag fick se den här skylten. Så jag steg av hojen och gick hela banan till fots, joggade vissa sträckor och låtsades köra hoj (får man göra så?). En etablerad och generöst inkörd bana, men man får inte köra här, "överträdelse beivras" .. på lätt svenska. Jag är "ivrig", är det en "överträdelse"?
View attachment 498972
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |