Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Växthuseffekten är lätt att begripa och koldioxid är en direkt följd av hur mycket energi man använder. De övriga ämnen som bekämpas i olika direktiv gör sig inte lika bra i rubriker.
REACH-förordningen listar för närvarande 241 ämnen som ska deklareras och kontrolleras.
Allmänheten har svårt att ta till sig "reaction mass of 2,2,3,3,5,5,6,6-octafluoro-4-(1,1,1,2,3,3,3-heptafluoropropan-2-yl)morpholine and 2,2,3,3,5,5,6,6-octafluoro-4-(heptafluoropropyl)morpholine" och övriga 240. Då är det enklare att förstå att man ska elda upp färre saker för att göra nytta.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att träd växer bättre med CO2 i luften är väl inget nytt? Att dom bara växer bättre på höjden och inte bredden var det enda som får mig att höja på ögonbrynen.
Träd växer i den riktning dom tjänar mest på. (Min egen gissning just nu . :) )
Ensamma ekar växer på bredden. För att hindra andra lägre växter få solljus och börja konkurrera ?
Ekar i tät skog växer allt vad dom förmår rakt upp för att komma åt solljuset. Gissar jag.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sug på den här:

"För svag bevisning​

Advokaten har tidigare sagt att åtalet ska ogillas och att kvinnan är för kort för att kunna ha avlossat ett skott i rät vinkel som träffade det betydligt längre offret i ögat."

Men om mannen som blev skjuten såg på kvinnan som sköt honom.
Och det är väl inte otroligt att han såg på kvinnan och böjde huvudet framåt.
Dom hade ju stämt träff !
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Träd växer i den riktning dom tjänar mest på. (Min egen gissning just nu . :) )
Ensamma ekar växer på bredden. För att hindra andra lägre växter få solljus och börja konkurrera ?
Ekar i tät skog växer allt vad dom förmår rakt upp för att komma åt solljuset. Gissar jag.
Ja, att träd växer mest på höjden som en följd av högre CO2-halt förefaller vara det mest rimliga. På höjden kan de växa obegränsat, medan de konkurrerar med andra träd på bredden och där de då får mindre solljus om de växer på bredden i en skog. Med tanke på fotosyntesen gissar jag att högre CO2-halt också borde driva behovet hos trädet av mer solljus. Följaktligen växer de då på höjden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sug på den här:

"För svag bevisning​

Advokaten har tidigare sagt att åtalet ska ogillas och att kvinnan är för kort för att kunna ha avlossat ett skott i rät vinkel som träffade det betydligt längre offret i ögat."

Men om mannen som blev skjuten såg på kvinnan som sköt honom.
Och det är väl inte otroligt att han såg på kvinnan och böjde huvudet framåt.
Dom hade ju stämt träff !
Ja klart hon skulle dömts, media ställer förstås inga frågor i folkets intresse.
Däremot fick hon 12 år för att ha skjutit på en dörr om jag förstår rubrikerna rätt så de dömde henne väl utan att döma henne så att säga. Tidö levererar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tur för oss som fick leva medan solen funkade!
Är det alltså synd om de som aldrig föddes? 🤔 🙂
Jag tror vi lever i en tid då det hittills varit ganska gynnsamt, men det har säkert alla trott.

Någon incel internetarkeolog kommer säkert hitta detta inlägg om tiotusen år och skratta åt hur dumt mitt påstående ovan är.
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Om lövträden bor trångt, växer de på höjden för att bladen ska få solljus och få fart på fotosyntesen. Det görs på en kostnad utav stamtjocklek. Därför ska skog gallras. Al och Asp är världsmästare på att bo trångt och skjuta i höjden som tändstickor. Sedan blir det så höga att de ramlar omkull. Även björk visar det beteendet. Att det har något med CO2 att göra låter som humbug och en ursäkt att få argumentera en ohållbar ståndpunkt..
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Vad menar du att fokus bara är på koldioxid?
Sedan de första miljölagarna kom har vetenskapen jobbat hårt för att få bort många olika skadliga utsläpp.
Freoner.
Bly.
Kvicksilver.
Dioxiner.
PCB.
Ftalater.
PFOS.
Hexavalent krom.

Mycket återstår såklart, men det är inga hemligheter så att tro vetenskapen ensidigt fokuserar på koldioxid är missvisande.
Talar om just nu!
Ser du inte den sjuka snedvridningen?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM



Vilken cirkus. 😅
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Kunde inte tro det var sant - har levt i bubbla på Söder om Söder hela sitt liv".

Det är med våldet som med varg och björn. När de kommer i närheten av Stockholm ska de genast skjutas men annars är de stökiga djur som absolut inte får röras.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är med våldet som med varg och björn. När de kommer i närheten av Stockholm ska de genast skjutas men annars är de stökiga djur som absolut inte får röras.
Exakt så, ändå har det bombats här och där länge nu. Södermalm, Djursholm, Vasastan, osv osv
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige idag, minsann…

Så förvånande! Jag hade aldrig trott att svenska islamister var riktiga islamister!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad var det Pia Kjaersgaard sade för 15-20 år sedan, "klaff i Öresundsbron"? Lars Leijonborg blev väl förfärad.
Och här är vi nu.

”Ett svenskt problem som exporteras till Danmark”

 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Vad var det Pia Kjaersgaard sade för 15-20 år sedan, "klaff i Öresundsbron"? Lars Leijonborg blev väl förfärad.
Och här är vi nu.

”Ett svenskt problem som exporteras till Danmark”

Dom har väl fått samma problem i Norge med nya Sveriges pensinsräddare som är där och stökar
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Så förvånande! Jag hade aldrig trott att svenska islamister var riktiga islamister!

Jag är inte ett dugg förvånad över händelsen eftersom hela packet är samma skrot och korn. Jag är däremot besviken på samhällets och myndigheters reaktion. ”Myndigheten för stöd till trossamfund ser över händelsen…”.

What the fuck…???

Här är det väl verkligen läge att gå in med kravallstyrkor, nationalgarde och tungt beväpnad polis…? Demolera byggnaden. Knäppa imamen och kanske några till. Sätta resten i en container med destination Gaza. De hyllar ju för fan terrorister…! Är det ingen som förstår allvaret i detta…?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top