Sverige idag..

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Jag är inte ett dugg förvånad över händelsen eftersom hela packet är samma skrot och korn. Jag är däremot besviken på samhällets och myndigheters reaktion. ”Myndigheten för stöd till trossamfund ser över händelsen…”.

What the fuck…???

Här är det väl verkligen läge att gå in med kravallstyrkor, nationalgarde och tungt beväpnad polis…? Demolera byggnaden. Knäppa imamen och kanske några till. Sätta resten i en container med destination Gaza. De hyllar ju för fan terrorister…! Är det ingen som förstår allvaret i detta…?
En spin off på detta är: att här i Sverige går där runt folk du möter på gatan och annanstans och de vill verkligen döda dej eller har ett blint hat gentemot dej, ser dej som mindre värd än en kackerlacka.....har ingen förståelse för DINA värderingar i DITT EGET land....
Betänker man detta i ett litet större perspektiv så blir man fan rädd på allvar.....skrämmande!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vore det inte eftersträvansvärt att polisen hade nyckeltal på liknande sätt? Dvs hur många gånger de skjutit en gangster, verkställt en utvisning osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man undrar ju vilka som utvandrar. Jag misstänker ju att det är de som vi egentligen vill ha kvar i landet och de som kommer är de som gillar landet där man inte behöver arbeta.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Historiskt låg nivå av asylsökande 2024.
Det låter ju åtminstone positivt, även om vi fortfarande har tillräckligt med kriminellt klientel i Sverige för att hålla oss kvar i listtoppen över mest skjut-o-sprängglada land i världen.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
En spin off på detta är: att här i Sverige går där runt folk du möter på gatan och annanstans och de vill verkligen döda dej eller har ett blint hat gentemot dej, ser dej som mindre värd än en kackerlacka.....har ingen förståelse för DINA värderingar i DITT EGET land....
Betänker man detta i ett litet större perspektiv så blir man fan rädd på allvar.....skrämmande!!!

Man ska ju tydligen vara noga med att skilja på islamister och ”vanliga” muslimer, men i vissa sammanhang vete fan om det är någon större skillnad. De som säger sig vara de senare och bedyrar att de bara dyrkar ”fredens religion” trillar ju dit jämt och ständigt ändå…

Bevis…? Kolla reaktionen på några av Sveriges högprofilerade muslimers Facebook och Instagram strax efter sjunde oktober. Dyrkare av ”fredens religion” som jublar, firar och gör tummen upp när judiska ungdomar får halsen avskuren…

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det där trodde man ju är en myt och överdrivet men nu har det faktiskt börjat flytta ut folk, jag vet inte jättemånga men en handfull kanske.
Det är väl de som har möjligheten att göra det som i största graden faktiskt också gör det. Människor med kompetenser som är gångbara i andra länder, människor som har driv nog att slå rot i andra länder.
Bidragstagaren i hyresrätt är nog inte den som i första hand emigrerar från Sverige.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
De som lämnar Sverige är uteslutande högutbildade människor, höginkomsttagare som sannolikt bidrar rejält till statskassan och Leif-Ivan typer som sitter på enorma kapital men är less på att bidra till statskassan...

Den övervägande majoriteten av de som kommer hit är tyvärr i den andra änden av spektrumet...Nooshi's valboskap som inte gärna vill arbeta men gärna vill ha lön som att de arbetar...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De som lämnar Sverige är uteslutande högutbildade människor, höginkomsttagare som sannolikt bidrar rejält till statskassan och Leif-Ivan typer som sitter på enorma kapital men är less på att bidra till statskassan...

Den övervägande majoriteten av de som kommer hit är tyvärr i den andra änden av spektrumet...Nooshi's valboskap som inte gärna vill arbeta men gärna vill ha lön som att de arbetar...
Ja så är det men tror även annat folk kan dra, lustigt nog kan det bli överklass och arbetarklass som sticker, medelklassen blir kvar.
Samtidigt flyttar det hit folk från åtminstone Finland för att arbete då de trots sina goda förutsättningar inte får fart på ekonomin.
Vår BNP/capita överträffar deras så det finska mysteriet tål att analyseras. Estland är snart ikapp dem.

En annan sak, har denna person varit utanför Norden?

Bifogat

• 1000030499.jpg
    1000030499.jpg
    824.5 KB · Visningar: 37

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ja du, denna clown från Trafikvärket förnekar sig minsann inte...

Jag har spenderat en ansenlig tid av mitt liv i medelhavsländer. För mig råder ingen som helst tvekan om att farten, tempot och framförallt aggressiviteten i trafiken är betydligt högre än i Sverige.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Jag har spenderat en ansenlig tid av mitt liv i medelhavsländer. För mig råder ingen som helst tvekan om att farten, tempot och framförallt aggressiviteten i trafiken är betydligt högre än i Sverige.
Medhåll på det... Svennar kör i de flesta fall långsamt och som krattor. Finns undantag. En del kör fort som krattor och så finns det folk som faktiskt kan köra och gärna fort, men det är inte många.

Söderut är det betydligt mer fart och fläkt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ja, helt klart. Kolla Polen också.
Men visst, Finland och Norge är lite lugnare kanske.
Sedan har ju massinvandringen så klart påverkat oss också även i denna fråga.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Ja, helt klart. Kolla Polen också.
Men visst, Finland och Norge är lite lugnare kanske.
Sedan har ju massinvandringen så klart påverkat oss också även i denna fråga.

Jo, det var inte direkt blonda grabbar jag såg vid Arlanda häromåret, som låg alldeles i röven på plogbilen och tutade och hytte med näven för att den körde för sakta…

Kanske dags för fru Kraffft att minska fokuset på hastigheten och istället fokusera på vissa individers lämplighet att överhuvudtaget vistas i trafiken…? Man kanske inte ska kunna byta ut sitt ”körkort” från valfritt u-land mot ett svenskt…?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, det var inte direkt blonda grabbar jag såg vid Arlanda häromåret, som låg alldeles i röven på plogbilen och tutade och hytte med näven för att den körde för sakta…

Kanske dags för fru Kraffft att minska fokuset på hastigheten och istället fokusera på vissa individers lämplighet att överhuvudtaget vistas i trafiken…? Man kanske inte ska kunna byta ut sitt ”körkort” från valfritt u-land mot ett svenskt…?
Man kanske skulle införa försäkringspremier som motsvarar skadefrekvens också. Det är ju något vi som kört sporthoj fått erfara, men det är väl olika måttstock som vanligt.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Angående utflyttning:

Jag vet inte om jag håller med, för nog fan anställer svenska företag folk som inte pratar svenska. Jag jobbar själv på ett företag och en avdelning där merparten inte är svenskspråkiga och hela den expansion som nu sker i norra Sverige bygger ju på stora delar icke-svensk arbetskraft.

Men visst fan har jag större förtroende för någon med examen från MIT än från något universitet i Somalia som jag inte ens vet om det finns…

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Angående utflyttning:

Jag vet inte om jag håller med, för nog fan anställer svenska företag folk som inte pratar svenska. Jag jobbar själv på ett företag och en avdelning där merparten inte är svenskspråkiga och hela den expansion som nu sker i norra Sverige bygger ju på stora delar icke-svensk arbetskraft.

Men visst fan har jag större förtroende för någon med examen från MIT än från något universitet i Somalia som jag inte ens vet om det finns…
Det där är självklart påhittat, hur förklarar man alla invandrare som har ett jobb? Att de hade tur bara?

Trams. Så trött på vänsterns påhitt.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...