Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Angående utflyttning:


Jag vet inte om jag håller med, för nog fan anställer svenska företag folk som inte pratar svenska. Jag jobbar själv på ett företag och en avdelning där merparten inte är svenskspråkiga och hela den expansion som nu sker i norra Sverige bygger ju på stora delar icke-svensk arbetskraft.

Men visst fan har jag större förtroende för någon med examen från MIT än från något universitet i Somalia som jag inte ens vet om det finns…
Jag har jobbat ihop med indiska programmerare med masters från fina indiska universitet som inte kunde grundläggande saker inom programmering. Men de jobbade på svenska företag i Sverige ändå, så man måste nog vara gruvligt inkompetent om man inte ska hitta jobb. Iofs har väl IT fått ett par smällar och det är svårare att hitta jobb så de västa stolpskotten kanske filtreras bort numer?

För att inte tala om alla läkare från mellanöstern och indien.

Och visst har jag större förtroende för en del västerländska universitet än för afrikanska eller asiatiska, men det är inte direkt så att jag har ett djupt förtroende för västerländska heller. Det är på tok för mycket skit som lyckas ta examen.

Sedan var det väl rätt mycket tal om invandrare som hade "examen" från paper mills med för sådär 10 år sedan, de kanske har ställt till det för migranterna nuförtiden?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Angående utflyttning:


Jag vet inte om jag håller med, för nog fan anställer svenska företag folk som inte pratar svenska. Jag jobbar själv på ett företag och en avdelning där merparten inte är svenskspråkiga och hela den expansion som nu sker i norra Sverige bygger ju på stora delar icke-svensk arbetskraft.

Men visst fan har jag större förtroende för någon med examen från MIT än från något universitet i Somalia som jag inte ens vet om det finns…

Ja precis! Jag har samma erfarenhet, högutbildade behöver bara kunna engelska för att få jobb i Sverige. Det kryllar ju av forskarutbildade i industrin som bara pratar engelska.

Jag undrar vad dom egentligen menar med högutbildade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja precis! Jag har samma erfarenhet, högutbildade behöver bara kunna engelska för att få jobb i Sverige. Det kryllar ju av forskarutbildade i industrin som bara pratar engelska.

Jag undrar vad dom egentligen menar med högutbildade.
Oj oj, nu fick jag flashback till 2015 då det påstods av bla SVT att syrier hade högre och bättre utbildning än svenskar.

Tänk hur många som gick på det. 😅 Så sjukt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Det är så sjukt. Helt i klass med Ryssland, eller ännu värre. Mer Nordkorea.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13

Det är så sjukt. Helt i klass med Ryssland, eller ännu värre. Mer Nordkorea.
Var på ett bygge där det var en kille från Syrien. Han hade tydligen flera fina diplom med sig från Syrien som visade att han var bygg och el och vvs ingenjör men ändå hade han bara hand om sopsorteringen och beställa tömning av containers + att han var lite hantlangare åt arbetsledning
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sverige igår:
Åklagaren yrkar på 12 respektive 10 år för de då 16 och 15 åriga mördarna som härjade förra hösten.

Tack SD.

Men så rycker så klart SR och SU ut och käbblar. Henrik Tham, 82 år, rycker ut och förklarar och tycker synd om. Dra bara åt helvete, det här hände medan han satt och läste i ett bibliotek.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sverige igår:
Åklagaren yrkar på 12 respektive 10 år för de då 16 och 15 åriga mördarna som härjade förra hösten.

Tack SD.

Men så rycker så klart SR och SU ut och käbblar. Henrik Tham, 82 år, rycker ut och förklarar och tycker synd om. Dra bara åt helvete, det här hände medan han satt och läste i ett bibliotek.

”Det är inte lätt att bli gammal”, säger de gamla i min omgivning. Jag tänker att det sker automatiskt, om inget oförutsett inträffar, därtill grad av omsorg om den egna hälsan.

Alltså, den mannen förefaller ha missat utvecklingen. Mycket har ju kommit i dagen för att hans generation suttit på varandras händer. Hade de skött sitt uppdrag hade det kanske sett annorlunda ut. En sak är iaf tydlig och det är hur han värderar liv eller inte.

Jag kan inte tycka det är så höga straff för dessa brott. Jag erkänner dock att jag ser straffet som sekundärt. Det primära är att skydda alla från i princip garanterade återfallsförbrytare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
”Det är inte lätt att bli gammal”, säger de gamla i min omgivning. Jag tänker att det sker automatiskt, om inget oförutsett inträffar, därtill grad av omsorg om den egna hälsan.

Alltså, den mannen förefaller ha missat utvecklingen. Mycket har ju kommit i dagen för att hans generation suttit på varandras händer. Hade de skött sitt uppdrag hade det kanske sett annorlunda ut. En sak är iaf tydlig och det är hur han värderar liv eller inte.

Jag kan inte tycka det är så höga straff för dessa brott. Jag erkänner dock att jag ser straffet som sekundärt. Det primära är att skydda alla från i princip garanterade återfallsförbrytare.
Det är så lätt att sitta och säga som han gör, hatar verkligen den människosynen han står för.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja så är det men tror även annat folk kan dra, lustigt nog kan det bli överklass och arbetarklass som sticker, medelklassen blir kvar.
Samtidigt flyttar det hit folk från åtminstone Finland för att arbete då de trots sina goda förutsättningar inte får fart på ekonomin.
Vår BNP/capita överträffar deras så det finska mysteriet tål att analyseras. Estland är snart ikapp dem.

En annan sak, har denna person varit utanför Norden?
Allmänt sägs det i Finland att Euroanslutningen är en black om foten.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det gick inte att bevisa att det var ett grovt Bidragsbrott och Bidragsbrott av normalgraden var redan preskriberat. Bra Va !?
För vår tidigare regering stoppade utredningen, utredningen kunde störa Sveriges förbindelse med "främmande makt".

1723579586799.png
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Som jag ser saken är den mycket enkel; sverige har, med sin "tolerans", släppt in diverse folkslag och sänkt sin status gällande social utveckling, brott, och civiliserade värderingar. Länderna varifrån vi fått ett okontrollerat influx har som vana att ta livet av sina medborgare med anledningar så små som personliga preferenser, åsikter och klädstil. Dvs saker som vanligtvis utgör ett lagom mångfaldigt och blomstrande samhälle.

När vi nu sitter här med en tiofaldig buffee av smaklösheter som vi tidigare endast kunde bli varse om på nyheterna eller i barnförbjudna filmer, och tycker "det är förfärligt", så ser jag mig om efter eventuella åtgärder. Det skjuts och dödas varje dag/natt men det verkar inte göras mycket åt det. Det finns alltså folk som får lön för att hålla sverige säkert, men jag ser inte att det arbetas åt det hållet. Det blir bara värre !?

Eller är det kanske planen från början? Jag undrar om just DET är avsikten; "ta hit dom och låt dom döda varandra så kan vi spela offer och hjälpsamma samtidigt!" Det låter nästan som taget ur nån film med en psykopatisk kvinna till mördare.

Det verkar ju väldigt mycket 'murder by proxy', väldigt effektivt och man kan samtidigt två sina händer.

För att det är inte så här man styr ett land, det är precis så här man förstör ett fungerande samhälle genom att splittra och sakta låta det förgöras. Det verkar ha skett med bakomliggande avsikt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Göteborg idag. För mig inget konstigt. Tar man bort Parkeringsplatserna steg för steg och försöker bygga tunnelbana i lera år efter år så tar ju ingen som vet var det är frågan om och besöker Regionhuvudstadens Centrum frivilligt med Bil. Och då faller ju en del av Regionens befolkning bort.
1723705987029.png
Många utanför Politiska partierna förstår sambandet, men bara (sd) har röstat nej till "tunnelbanan".
1723706878360.png
Enligt en vitsare på Lokalradion:

Hotell Gasten utkonkurrerad av spöklika innerstan​

Hotell Gasten är en "spökattraktion" på Liseberg's "nöjesfält".
 
Last edited:
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
Detta beskriver ett land i fritt fall....
Det gick inte att bevisa att det var ett grovt Bidragsbrott och Bidragsbrott av normalgraden var redan preskriberat. Bra Va !?
För vår tidigare regering stoppade utredningen, utredningen kunde störa Sveriges förbindelse med "främmande makt".

View attachment 502347

Det gick inte att bevisa att det var ett grovt Bidragsbrott och Bidragsbrott av normalgraden var redan preskriberat. Bra Va !?
För vår tidigare regering stoppade utredningen, utredningen kunde störa Sveriges förbindelse med "främmande makt".

View attachment 502347
Ett ytterligt bevis på ett land i fritt fall, vanskött under årtionden, skygglappar större än dumbos öron...
Detta, annat, bara bevisar att de satta att styra/ styrt är fullkomligt inkompetenta. Vi är i en nedåtgående spiral.

//jj
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Sverige idag…

Söka asyl i Sverige. Få asyl och medborgarskap i Sverige. Åka till gamla hemlandet på semester. Smuggla tillbaka mat och lite annat…och vips var appesten lös i Sverige…

 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top