Sverige idag..

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Sverige idag…

Söka asyl i Sverige. Få asyl och medborgarskap i Sverige. Åka till gamla hemlandet på semester. Smuggla tillbaka mat och lite annat…och vips var appesten lös i Sverige…

Första fallet utanför afrika - just i Sverige. Konstigt…
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Första fallet utanför afrika - just i Sverige. Konstigt…

Lätt att förstå.

Åk till Arlanda den här tiden på året. Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester. Att UD avråder från detta…? Det spelar väl ingen jävla roll…

Har du riktigt tur går ditt flyg ungefär samtidigt som det dagliga flyget till/från Addis Abeba. Då är det kaos på riktigt. Tolv ungar per familj som skriker, springer omkring och rycker i allt som sitter löst. Minst hundra kilo bagage per person. Blöjbyte på bord mitt i en servering är mer regel än undantag.

Då är det lätt att till och med norrbottningen börjar fantisera om KSP 58 med lång mynningsflamma…
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lätt att förstå.

Åk till Arlanda den här tiden på året. Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester. Att UD avråder från detta…? Det spelar väl ingen jävla roll…

Har du riktigt tur går ditt flyg ungefär samtidigt som det dagliga flyget till/från Addis Abeba. Då är det kaos på riktigt. Tolv ungar per familj som skriker, springer omkring och rycker i allt som sitter löst. Minst hundra kilo bagage per person. Blöjbyte på bord mitt i en servering är mer regel än undantag.

Då är det lätt att till och med norrbottningen börjar fantisera om KSP 58 med lång mynningsflamma…
Måste vara svårt att gräva i betongen på Arlanda dock.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan det finnas ett samband mellan
Varenda jävel som har fått asyl från ett utomeuropeiskt land under de sista 25 åren verkar åka till det gamla hemlandet på semester.
och
1723783043546.png
Är detta en del av MultiKulti ? hbtq försvinner ur gatubilden ? Eller ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Enstorstark, andas, enstorstark.

Är man inne på sitt tjugoåttonde år som veckopendlare så har man tagit ett djupt andetag mer än en gång. Men då har man också sett utvecklingen över tid och hur beteenden och normer gradvis har förskjutits. Gradvis kan förvisso vara helt fel ord, för det är snarare en accelererande kurva där det har gått rejält fort på slutet…

Och det finns liksom inget att hymla med eller linda in i PK-termer - det är asylinvandringen som ”betalar tillbaka”. Tusentals och åter tusentals med människor som inte kan ha kommit hit på något annat sätt än genom asylinvandring åker tillbaka till det gamla hemlandet på semester. Det land där de alltså var hotade till livet…

Inget av detta förekom på nittiotalet och jag kan inte påstå att jag såg mycket av det under 00-talet. Det kom smygandes under -10 talet, blev en realitet under -20 talet och är nu helt galet intensivt under augusti 2024. Människor med utomeuropeiskt ursprung, fullastade resväskor och ungar som skriker och härjar precis jävlar överallt…

Den alternativa barnuppfostran som bedrivs av vissa vänsterorienterade woke’s ter sig som sträng i jämförelse. Och vad hände med att hålla ihop familjen på ett ställe…? Varför måste halva familjen sitta vid ett bord längst till vänster i fiket samtidigt som halva familjen sitter vid ett bord längst till höger i fiket samtidigt som man håller familjeråd för fulla halsar över huvudena på de stackars svennar som råkar hamna emellan…? Varför kan de inte prata med normal samtalston…? Varför måste de skrika…?

Nä. KSP 58 känns sannerligen som ett alternativ…
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När jag varit på Arlanda de senaste åren har jag alltid undrat hur just dessa människor tycks vara de som har råd att resa så mycket?
Dom utgör väl 10-20% av befolkningen men på Arlanda känns det som 80%?

Förvisso handlar mycket om prioriteringar och Svensson verkar ju prioritera att belåna sig för att köpa prylar som ska imponera på grannen men jag har ju ständigt blivit itutad att invandrare har det så fattigt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
När jag varit på Arlanda de senaste åren har jag alltid undrat hur just dessa människor tycks vara de som har råd att resa så mycket?
Dom utgör väl 10-20% av befolkningen men på Arlanda känns det som 80%?

Förvisso handlar mycket om prioriteringar och Svensson verkar ju prioritera att belåna sig för att köpa prylar som ska imponera på grannen men jag har ju ständigt blivit itutad att invandrare har det så fattigt.
Som min forne granne socialhandläggaren sa; ”Om ni är upprörda över vad ni vet om att ni betalar, hade ni varit ursinniga om ni visste hur mycket det verkligen är.”

Kanske inte ordagrant men något ditåt. Stack inte under stol med sina åsikter om sakernas tillstånd.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den alternativa barnuppfostran som bedrivs av vissa vänsterorienterade woke’s ter sig som sträng i jämförelse. Och vad hände med att hålla ihop familjen på ett ställe…? Varför måste halva familjen sitta vid ett bord längst till vänster i fiket samtidigt som halva familjen sitter vid ett bord längst till höger i fiket samtidigt som man håller familjeråd för fulla halsar över huvudena på de stackars svennar som råkar hamna emellan…? Varför kan de inte prata med normal samtalston…? Varför måste de skrika…?
I klansamhällen där deras ursprung är bygger mycket på att hålla tillgångar inom familjen. Resultatet blir en lågbegåvad befolkning pga generation efter generation med kusingifte.

Att sen antalet barn per familj är högt hjälper inte till i uppfostran heller.

Lågbegåvade föräldrar med många barn som inte fostras i, ska vi säga, sunt förnuft bidrar ej heller det till samhörighet och integration.

Som svar på dina frågor. Därför beter de sig inte.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Stockholm idag, besöker Kulturfestivalen (dvs en extremt lam version av Vattenfestivalen) och ser två (2) polisbilar på en promenad mellan Mariatorget och Östermalmstorg.

Var i Frankrike i somras, militär och poliser med automatvapen på många platser.

Vi lär oss verkligen aldrig. Ett nytt betonglejon på Drottninggatan så är allt lugnt.

Och om någon tror/hoppas att vi har så duktig polis och underrättelsetjänst att "de är där men du ser dem inte, det är som i Tel Aviv" - vakna upp ur drömmen.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Svenskar skjuter mycket i Danmark nu ! :)

Varför ställer inte unga Danskar upp som Barnsoldater ? Kan det vara så enkelt ?
Törs vi prova Danska metoden ?
Citat:
Den danska justitieministern och polisen har sagt att flera av de svenska tonåringar som utfört våldsdåd i Danmark den senaste tiden inte tycks känna till att de kommer att straffas enligt dansk lag. Här finns ingen straffrabatt för unga förövare. Är brottet dessutom gängrelaterat dubbleras straffen.
– I Sverige har gängen kunnat säga till minderåriga att ”tar du fyra års fängelse så är du 100 procent gangster sedan”. Det låter inte lika bra när en dansk gängkriminell säger till en 15-åring att ”du får 20 års fängelse”. Det har förstås en inverkan, säger han.
slut Citat
För att inte tala om den Kenyanska metoden jag läste om i Nairobi, Kenya 1977, galgen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svenskar skjuter mycket i Danmark nu ! :)

Varför ställer inte unga Danskar upp som Barnsoldater ? Kan det vara så enkelt ?
Törs vi prova Danska metoden ?
Citat:
Den danska justitieministern och polisen har sagt att flera av de svenska tonåringar som utfört våldsdåd i Danmark den senaste tiden inte tycks känna till att de kommer att straffas enligt dansk lag. Här finns ingen straffrabatt för unga förövare. Är brottet dessutom gängrelaterat dubbleras straffen.
– I Sverige har gängen kunnat säga till minderåriga att ”tar du fyra års fängelse så är du 100 procent gangster sedan”. Det låter inte lika bra när en dansk gängkriminell säger till en 15-åring att ”du får 20 års fängelse”. Det har förstås en inverkan, säger han.
slut Citat
För att inte tala om den Kenyanska metoden jag läste om i Nairobi, Kenya 1977, galgen.
Ja, straffrabatten är ju rent fånig. Både för ålder, och för multipla brott.
Fast regeringen har väl börjat se över det där med straffrabatt iaf. Sent om sider ska syndaren vakna sägs det ju.

Sedan låter ju det där med dubblering vid gängbrott rent fantastiskt. Vi får hoppas att våra danska bröder plockar så många som möjligt av våra svenska mongon.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hur definieras gängrelaterad brottslighet?

Ska man få dubbel fortkörningsböter om man åker fast då man kör i olagliga hastigheter med sitt kompisgäng?

Definitionsmässigt är man ju ett gäng som tillsammans gör olagligheter...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vart är hon Kakabaveh? Kan inte media trycka en mikrofon i hennes ansikte?

Majids mamma blir inte utlämnad

 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vart är hon Kakabaveh? Kan inte media trycka en mikrofon i hennes ansikte?

Majids mamma blir inte utlämnad

Blir Billigast för Sverige om hon stannar Utomlands för evigt. Eller är det fritt fram om några år att återvända till Sverige, ta straffet och sedan leva gott på svensk pension och bostadsbidrag ?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top