Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här är ett gammalt och tyvärr 30 minuter långt.
.........

Om man kunde rösta på SD enbart i migrationsfrågan så skulle jag göra det direkt. Sverige kan inte vara hela mellanösterns socialkontor. Men jag vill inte ha skiten som följer med på köpet. Jag vill inte rösta in ett antal obildade byfånar som sedan kan bestämma villkoren för Sveriges näringsliv.
Skönt höra att du inte röstade på de partier som stiftade lagar som gjorde kärnkraften olönsam så kärnkraften lades ner.
Och nu funderar över hur det kan råda elbrist i södra Sverige när det finns el i norra Sverige ?
Varför klarar Svenska Kraftnät inte bygga överföring av el från Norr till Söder ?
Varför överförs idag mindre el från Norr till Söder än när Forsmarks nedlagda reaktorer var i drift.
Vad är haken ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Allt blev bättre i sbg under det pragmatiska samstyret.
När de kuppat bort det kom den traditionsenliga korruptionen och ffa nepotismen tillbaka i en grisblink.
Vad var det pösmunkarna hittade att klaga på? Jo, några hundleksaker i en rastgård som inte installerats eller om det var målats.

Mycket möjligt och det vet jag inget om. Jag är mest förundrad över att lokalnyheter från Sölvesborg lyckats hamna i riksmedia flera dagar i rad...

Men när man ser intervjuer med den rödhåriga tjejen a.k.a. partiledarens gamla flamma, som alltid verkar bli intervjuad när det handlar om SD och Sölvesborg, så undrar man ju om hon bara är drogad eller utvecklingsstörd på riktigt. Och googlar man sedan på personen i fråga så bekräftas ens fördomar ganska snabbt. Extremt stökig skolgång som avslutades med att hoppa av från fordonsprogrammet med ofullständiga betyg...Är en sådan person överhuvudtaget lämpad att vara kommunalråd och dessutom ha åsikter om allt och lite till...?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Mycket möjligt och det vet jag inget om. Jag är mest förundrad över att lokalnyheter från Sölvesborg lyckats hamna i riksmedia flera dagar i rad...

Men när man ser intervjuer med den rödhåriga tjejen a.k.a. partiledarens gamla flamma, som alltid verkar bli intervjuad när det handlar om SD och Sölvesborg, så undrar man ju om hon bara är drogad eller utvecklingsstörd på riktigt. Och googlar man sedan på personen i fråga så bekräftas ens fördomar ganska snabbt. Extremt stökig skolgång som avslutades med att hoppa av från fordonsprogrammet med ofullständiga betyg...Är en sådan person överhuvudtaget lämpad att vara kommunalråd och dessutom ha åsikter om allt och lite till...?
De älskar att skriva så.

Hon har väl snarare imponerat genom att aldrig stå svarslös och det utan att vara som medietränade svammelpolitiker.

Ska du kolla på sbg så kolla på Kith Mårtensson (M), en tvättäkta maktspelare . Hon är involverad i debaclet i Ronneby också.
Det de gjorde, hon och Birgersson (S), torde vara närmast unikt i svensk politisk historia, i termer av svek.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Mycket möjligt och det vet jag inget om. Jag är mest förundrad över att lokalnyheter från Sölvesborg lyckats hamna i riksmedia flera dagar i rad...

Men när man ser intervjuer med den rödhåriga tjejen a.k.a. partiledarens gamla flamma, som alltid verkar bli intervjuad när det handlar om SD och Sölvesborg, så undrar man ju om hon bara är drogad eller utvecklingsstörd på riktigt. Och googlar man sedan på personen i fråga så bekräftas ens fördomar ganska snabbt. Extremt stökig skolgång som avslutades med att hoppa av från fordonsprogrammet med ofullständiga betyg...Är en sådan person överhuvudtaget lämpad att vara kommunalråd och dessutom ha åsikter om allt och lite till...?

Det är ju likadant överallt i politiken, det är ju inte direkt så att de som styr vårt land och våra kommuner skulle ha varit kandidater för att styra nåt börsbolag ifall de valt näringslivet istället för politiken.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Mycket möjligt och det vet jag inget om. Jag är mest förundrad över att lokalnyheter från Sölvesborg lyckats hamna i riksmedia flera dagar i rad...

Men när man ser intervjuer med den rödhåriga tjejen a.k.a. partiledarens gamla flamma, som alltid verkar bli intervjuad när det handlar om SD och Sölvesborg, så undrar man ju om hon bara är drogad eller utvecklingsstörd på riktigt. Och googlar man sedan på personen i fråga så bekräftas ens fördomar ganska snabbt. Extremt stökig skolgång som avslutades med att hoppa av från fordonsprogrammet med ofullständiga betyg...Är en sådan person överhuvudtaget lämpad att vara kommunalråd och dessutom ha åsikter om allt och lite till...?
Jag tror att hon har dåliga gener, åtminstone från mödernet.

Hon är väl Sölvesborgs motsvarighet till Lars Törnman eller Göran Johansson. Människor som får vara en trakts ansikte utåt så man får uppfattningen att alla där påminner om dem.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror att hon har dåliga gener, åtminstone från mödernet.

Alltså ytterligare en SD'are som har väldigt svårt för matematik på lågstadienivå. Och har man varit gift femtioelva gånger om och dessutom hunnit byta både för och efternamn flera gånger under sitt liv så skriker det ju inte så lite white trash...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alltså ytterligare en SD'are som har väldigt svårt för matematik på lågstadienivå. Och har man varit gift femtioelva gånger om och dessutom hunnit byta både för och efternamn flera gånger under sitt liv så skriker det ju inte så lite white trash...
Nä, nu jä... Jag har bytt efternamn två gånger!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ju likadant överallt i politiken, det är ju inte direkt så att de som styr vårt land och våra kommuner skulle ha varit kandidater för att styra nåt börsbolag ifall de valt näringslivet istället för politiken.
Finns en och annan som har valmöjligheter, Per Nuder tex.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hon är väl Sölvesborgs motsvarighet till Lars Törnman eller Göran Johansson. Människor som får vara en trakts ansikte utåt så man får uppfattningen att alla där påminner om dem.
Fast hon är väl från Gävle, eller? Louise, alltså.
Sandviken var det visst.

Är ni säkra på att hon har varit så dålig?
Kolla hur det gick för Sölvesborg under hennes tid och jämför gärna med övriga kommuner i stödlänet blekinge.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Spelar roll om det stämmer?! Hon är dum, det står i KP/DN. Bry.

Det vet jag inget om för jag läser ingen av dem. Däremot vet jag vad jag såg då hon lyckades dyka upp på nyheterna på flera TV-kanaler häromkvällen. Helt enkelt någon som gav ett urbota korkat intryck och verkligen förstärkte de fördomar man redan har om SD, deras svans och allt som inte är migrationspolitik.

Men vad vet jag. Det kanske bara var globalistsvinet till reporter som ställde fel frågor som fick henne att framstå som korkad...?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Johan Hakelius vs Susanne Nyström DN på Studio Ett nyss, ett absolut måste att lyssna på, om begreppet "vanligt folk". Fem av fem pk-stjärnor till Susanne.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undantaget bekräftar regeln.
Jag tycker det finns många anställningsbara politiker, i synnerhet på kommunal nivå i Stockholm. Daniel Källenfors kan få jobb, Mikael Damberg kan få jobb, Johan Forssell kan få jobb.
Sedan har de ju inte rätt erfarenhet vilket förstås är en faktor men det går ju åt andra hållet också. Vi som jobbat i många år, i synnerhet om privat, är ju bara du glömma att få en attraktiv plats i Riksdag eller Region.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det vet jag inget om för jag läser ingen av dem. Däremot vet jag vad jag såg då hon lyckades dyka upp på nyheterna på flera TV-kanaler häromkvällen. Helt enkelt någon som gav ett urbota korkat intryck och verkligen förstärkte de fördomar man redan har om SD, deras svans och allt som inte är migrationspolitik.

Men vad vet jag. Det kanske bara var globalistsvinet till reporter som ställde fel frågor som fick henne att framstå som korkad...?
Vad var det om på tv den här gången då? Synd med svinet, låter trist.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det vet jag inget om för jag läser ingen av dem. Däremot vet jag vad jag såg då hon lyckades dyka upp på nyheterna på flera TV-kanaler häromkvällen. Helt enkelt någon som gav ett urbota korkat intryck och verkligen förstärkte de fördomar man redan har om SD, deras svans och allt som inte är migrationspolitik.

Men vad vet jag. Det kanske bara var globalistsvinet till reporter som ställde fel frågor som fick henne att framstå som korkad...?
Du brukar vara intressant.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1724356551530.png
Inte så illa jobbat, på 60 år från 2:a plats till 14:e plats på 60 år. Eller vad tycks ?
Är det så konstigt att det mest intressanta med Sverige är de möjligheter man från MEA får med ett svenskt pass om du är ambitiös ?
PS Tipset från den 1:a flykting jag frågade varför han valde asyl i Sverige. Lättaste sättet få ett pass så jag kan fortsätta till USA där min bror redan finns. Och så finns det väl inget land i Europa där man som kriminell har det så bra som i Sverige eller som "Social turist" i Sverige.
Finns det något land i EU där man har det bättre som kriminell eller Social turist än i Sverige?
Vilket ?
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top