Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fler bevis på att Vänsterpartiet drar till sig Hamaskramare och annat islamistiskt pack:

Han är väl välkommen direkt hos andra partier i Sverige. Exempel
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SVT går till botten med varför Sverige är ett enormt undantag rörande massinvandring och dess konsekvenser - stängda postkontor.

Är det någon som bor nära ett öppet postkontor? Var finns de ens?

View attachment 503104

Men ja postkontoren har ju helt klart försvunnit.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Postkontor? Är det där Postnords marknadsavdelning sitter?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
SVT går till botten med varför Sverige är ett enormt undantag rörande massinvandring och dess konsekvenser - stängda postkontor.

Jag tror faktiskt att SVT är något på spåren. Min byhåla var nog en av de första som tappade postkontoret och efter en brand i vintras har vi inte heller någon polisstation.

Och se på fan, killen som tillverkade bomben som blåste ut ett radhus i Uppsala häromåret är tydligen skriven i en sommarstuga här i kommunen (även om han inte låter eller ser ut som andra kommunmedborgare…).

Den där SVT-snubben Diamant verkar vara en riktig klippa…
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag tror faktiskt att SVT är något på spåren. Min byhåla var nog en av de första som tappade postkontoret och efter en brand i vintras har vi inte heller någon polisstation.
Den där SVT-snubben Diamant verkar vara en riktig klippa…
Du läser inte ordentligt - "BRÅ konstaterar.....osv" - BRÅ startades 1974 av regeringen Palme.
Om man är en "riktig klippa" när man konstaterar att situationen i Sverige idag beror på nedlagda postkontor så säger det väl allt om BRÅ - Brottsförebyggande Rådet - som sedan de startades av sossarna verkligen lyckats bra i sitt arbete :lol
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Du läser inte ordentligt - "BRÅ konstaterar.....osv"

Jo, det är just det jag gör. Mellan raderna dessutom. BRÅ konstaterar. Men SVT och Diamanten rapporterar. BRÅ konstaterar en väldans massa saker, men SVT och Diamanten väljer ut ett fåtal av dessa saker som sedan rapporteras.

Och att man då väljer att ta ett stycke - där utsatta områden definieras av nedlagd polisstation och postkontor - ur sitt sammanhang gör rimligtvis att PK- såväl som ironisleven stänker betydligt mer på SVT och Diamanten än BRÅ.

Om detta vore hela sanningen skulle alltså varje liten byhåla i glesbygden vara stora exportörer av gängkriminella. Inte de storstadsförorter som på grund av massinvandring är proppfulla med människor av utomeuropeisk härkomst, kultur och familjeförhållanden.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du läser inte ordentligt - "BRÅ konstaterar.....osv" - BRÅ startades 1974 av regeringen Palme.
Om man är en "riktig klippa" när man konstaterar att situationen i Sverige idag beror på nedlagda postkontor så säger det väl allt om BRÅ - Brottsförebyggande Rådet - som sedan de startades av sossarna verkligen lyckats bra i sitt arbete :lol
Ändå intressant med Palme, så klart definieras en organisation av sin historia, vem som jobbar där, vad de har för värderingar och politisk åskådning.

Vänstern gjorde det fint när de infiltrerade alla viktiga organ på 60-80 talet minsann.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jo, det är just det jag gör. Mellan raderna dessutom. BRÅ konstaterar. Men SVT och Diamanten rapporterar. BRÅ konstaterar en väldans massa saker, men SVT och Diamanten väljer ut ett fåtal av dessa saker som sedan rapporteras.

Och att man då väljer att ta ett stycke - där utsatta områden definieras av nedlagd polisstation och postkontor - ur sitt sammanhang gör rimligtvis att PK- såväl som ironisleven stänker betydligt mer på SVT och Diamanten än BRÅ.

Om detta vore hela sanningen skulle alltså varje liten byhåla i glesbygden vara stora exportörer av gängkriminella. Inte de storstadsförorter som på grund av massinvandring är proppfulla med människor av utomeuropeisk härkomst, kultur och familjeförhållanden.
Men snälla vän, lyssna på inslaget. Diamant Salihu är en av flera som pratar i inslaget - han nämner inte någonsin "nedlagda postkontor" - den som gör det är den kvinnliga reportern som satt samman "nyheten".
Hon saxar hejvilt bland flera inlägg och jag tippar att hon hämtat "postkontoren" ur just BRÅ:s rapport (men där hittar jag inte källan).
Om jag eller någon annan citerar ur flera olika inlägg på sporthoj och skapar en tråd av det med inledningen "Alatalo säger" och sedan bara har med ett inlägg av dig blandat med med Markus o andras så är det för tusan bara just det du skrivit som är "ditt" inlägg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror faktiskt att SVT är något på spåren. Min byhåla var nog en av de första som tappade postkontoret och efter en brand i vintras har vi inte heller någon polisstation.

Och se på fan, killen som tillverkade bomben som blåste ut ett radhus i Uppsala häromåret är tydligen skriven i en sommarstuga här i kommunen (även om han inte låter eller ser ut som andra kommunmedborgare…).

Den där SVT-snubben Diamant verkar vara en riktig klippa…

Räknar man på en 10-20 års period så är där dessutom fler mord per capita än Malmö.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1725441200726.png
Och i Kina är det ännu hårdare, måste vara ett U-Land ? Eller ?
Kina: Generellt mer restriktiva riktlinjer än i Europa. Har tids- och innehållsbestämda regler för olika åldrar upp till 17-åringar. Mycket bygger på att det ska finnas ett "minderårigt" läge på enheter.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dags för en kurs nu till hösten ?
1725620511041.png
Swedish Crown University har startat på Ljungbacke 4 Gunnilse
här alltså
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dags för en kurs nu till hösten ?
View attachment 503305
Swedish Crown University har startat på Ljungbacke 4 Gunnilse
här alltså
Alltid lurar det någon.

1000033040.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det här olagligt i Sverige och i så fall vilket brott?

Måste man lämna tillbaka barnet om man köpt det? Hur länge måste man göra det?

Så många frågor, det här lär ju vara jättevanligt vid adoption.

1000033132.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top