Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
(mp) är ju ett exempel på ett parti som tagit sig över spärren, "Miljöpartiet"
Och vad har dom åstadkommit:
Nedläggning av Kärnkraft, behållande av Oljekraftverk
Fyllt på Sverige med sociala turister / kriminella / muslimer som hatar ursprungsbefolkningen
men tydligen gett många ensamma kvinnor ett barn(?) till sexlekar
, ibland har det gått så snett det kommit i pressen, exempel
😅😅😅

Du skriver så skönt störda meningar.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nämen vad hemskt…! En palestinaflata tillika professionell aktivist känner sig jette-kRenckT för att polisen glömde meddela att hon inte blir dömd…! Hon har ju faktiskt mått jättedåligt…! Hela sommaren till och med…!

 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nämen vad hemskt…! En palestinaflata tillika professionell aktivist känner sig jette-kRenckT för att polisen glömde meddela att hon inte blir dömd…! Hon har ju faktiskt mått jättedåligt…! Hela sommaren till och med…!

Reagerade också på det. Jävla knarkarfitta.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nämen vad hemskt…! En palestinaflata tillika professionell aktivist känner sig jette-kRenckT för att polisen glömde meddela att hon inte blir dömd…! Hon har ju faktiskt mått jättedåligt…! Hela sommaren till och med…!

Dock bra att hennes kompis Otto på SVT har tid och energi till att skriva en snyftis (på allas bekostnad) om detta.

Undrar om en AfS fjunis får motsvarande reportage i statstelevisionen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nämen vad hemskt…! En palestinaflata tillika professionell aktivist känner sig jette-kRenckT för att polisen glömde meddela att hon inte blir dömd…! Hon har ju faktiskt mått jättedåligt…! Hela sommaren till och med…!


Kan man överklaga?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Dock bra att hennes kompis Otto på SVT har tid och energi till att skriva en snyftis (på allas bekostnad) om detta.

Undrar om en AfS fjunis får motsvarande reportage i statstelevisionen.

Det är ju iofs en björntjänst. När/Om hon söker jobb i framtiden så kommer ju eventuell arbetsgivare se direkt att hon är en haverist och sannolikt en knarkare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är ju iofs en björntjänst. När/Om hon söker jobb i framtiden så kommer ju eventuell arbetsgivare se direkt att hon är en haverist och sannolikt en knarkare.
Beror på var hon söker jobb, gissar det är en merit för många typer av jobb, speciellt sådana hon skulle vara intresserad av.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bra att det för ovanlighetens skull inte går att som bankchef klara sig undan ansvar genom att skylla på andra. Men vad har detta med Tidöavtalet att göra?
Du tror att en socialdemokratisk regering hade skickat signalen att det går bra att döma en av deras egna till fängelse? Jo tjena.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Du tror att en socialdemokratisk regering hade skickat signalen att det går bra att döma en av deras egna till fängelse? Jo tjena.
Det är inte riktigt en regerings uppgift att lägga sig i domstolars arbete och vore väl i princip grundlagsbrott, vare sig regeringen är socialdemokratisk eller moderatledd. Har du något belägg för att det skulle ske sådan påverkan från ena eller andra hållet?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är inte riktigt en regerings uppgift att lägga sig i domstolars arbete och vore väl i princip grundlagsbrott, vare sig regeringen är socialdemokratisk eller moderatledd. Har du något belägg för att det skulle ske sådan påverkan från ena eller andra hållet?
Jag skulle säga att tveklöst har sosseadeln fullständigt historiskt blandat ihop partiet med statsmakten. Att deras egen banks vd skulle kunnat dömas till fängelse håller jag för otroligt. Jag har gott om belägg hur ledande socialdemokrater åsidosätter demokratin för deras partis bästa. Behöver du verkligen sådana exempel?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag skulle säga att tveklöst har sosseadeln fullständigt historiskt blandat ihop partiet med statsmakten. Att deras egen banks vd skulle kunnat dömas till fängelse håller jag för otroligt. Jag har gott om belägg hur ledande socialdemokrater åsidosätter demokratin för deras partis bästa. Behöver du verkligen sådana exempel?
Socialdemokratin har absolut planterat sig själva i alla möjliga institutioner, bl.a. genom utnämningspolitiken, men nu handlade det om påverkan på hovrättens domslut. Du antydde en sådan påverkan genom kopplingen till tidöavtalet (egentligen blir ju anklagelsen då riktad mot nuvarande regering, åt andra hållet). Därav min fråga, vari kopplingen bestod i. Tänkte att du kanske kände till något särskilt.

Nu konstaterar jag att du inte verkar känna till något sådant, utan att det mer handlade om raljerande från din sida. Inget fel med det, i denna tråd. Man skulle till och med kunna hävda att hela trådens syfte är att raljera. Fast du grusade min förhoppning om att du satt inne med några sensationella uppgifter.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Socialdemokratin har absolut planterat sig själva i alla möjliga institutioner, bl.a. genom utnämningspolitiken, men nu handlade det om påverkan på hovrättens domslut. Du antydde en sådan påverkan genom kopplingen till tidöavtalet (egentligen blir ju anklagelsen då riktad mot nuvarande regering, åt andra hållet). Därav min fråga, vari kopplingen bestod i. Tänkte att du kanske kände till något särskilt.

Nu konstaterar jag att du inte verkar känna till något sådant, utan att det mer handlade om raljerande från din sida. Inget fel med det, i denna tråd. Man skulle till och med kunna hävda att hela trådens syfte är att raljera. Fast du grusade min förhoppning om att du satt inne med några sensationella uppgifter.
Jag tycker det går att skönja ett mönster, tonåringar får långa fängelsestraff, korrumperade socialdemokrater får fängelse, båda dessa ting är utfästelser från SD att rätta till. Nu händer det.

Hur det är i exakt detta fall kan jag inte leda i bevis men har tidigare socialdemokratiska högdjur trots lögner och fiffel någonsin fått fängelse?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har gott om belägg hur ledande socialdemokrater åsidosätter demokratin för deras partis bästa.

Så som SD och deras trollkonton, eller…?

Sossarna må vara maktfullkommliga och hoppa i säng med märkliga partners, men jag har svårt att se dem (eller något annat parti) styra enskilda domslut till sin fördel.

Visst, regering och riksdag beslutar om lagar och regler som domstolar sedan tillämpar. Men det är ju inte riktigt samma sak som att en politiker försöker påverka enskilda domslut. Så du får nog faktiskt presentera bevis på den punkten om du vill bli tagen på allvar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så som SD och deras trollkonton, eller…?

Sossarna må vara maktfullkommliga och hoppa i säng med märkliga partners, men jag har svårt att se dem (eller något annat parti) styra enskilda domslut till sin fördel.

Visst, regering och riksdag beslutar om lagar och regler som domstolar sedan tillämpar. Men det är ju inte riktigt samma sak som att en politiker försöker påverka enskilda domslut. Så du får nog faktiskt presentera bevis på den punkten om du vill bli tagen på allvar.
Jag ser noll relevans att diskutera trollkonton hos ett annat parti i förhållande till denna fråga om Swedbanks fd VD faktiskt. Är du fjorton år?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag tycker det går att skönja ett mönster, tonåringar får långa fängelsestraff, korrumperade socialdemokrater får fängelse, båda dessa ting är utfästelser från SD att rätta till. Nu händer det.

Hur det är i exakt detta fall kan jag inte leda i bevis men har tidigare socialdemokratiska högdjur trots lögner och fiffel någonsin fått fängelse?
Så SD skulle alltså ha tryckt på regeringen som i sin tur gått in och styrt över hovrätten så att de satte VD:n i en affärsdrivande bank (anklagad för att vara socialdemokrat) i fängelse och som annars skulle blivit frikänd? Tror du ens på det där själv? 🤣

Nu börjar jag verkligen förstå varför vissa varnade för att det skulle vara ett hot mot demokratin att ha en regering som stödjer sig på SD. Håhåjaja… 😅
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top