Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett snabbt exempel:

Aktuellt högg även på detta ikväll och Hallengren tvingades motvilligt medge.
Märkligt att (s) i så fall inte höjt minimilönerna för arbetskraftinvandring utan det blir Tidölaget som gör det. Under stora protester från "bärplockarföretag" och "livsmedelsföretagen".
"Livsmedelsföretagen" vill ha undantag. Själv minns jag mest när det upptäcktes att kineser som byggde containerhamnen i Göteborg (s) tjänade ca 5kr/timme. INGEN ÅTGÄRD från(s) så jag tycker faktiskt inte att länken var något exempel på att (s) skyddat lönenivån.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror du inte att det kan finnas skäl att lyfta det till HD - det är första gången denna typ av fall går till fällande dom, det borde göra det intressant (tänker jag fel?)

Tror du inte att det kan finnas skäl att lyfta det till HD - det är första gången denna typ av fall går till fällande dom, det borde göra det intressant (tänker jag fel?)
HD är väl bara intresserade av principiellt intressanta fall.
Jag har inte satt mig in i detta ärende om detalj skall erkännas men vad jag förstår så har domstol kommit fram till att brott är begånget och att åklagaren har bevisat uppsåt. Finns säkert massor med fler av nyanser i detta men inget som, vad jag sett, verkar principiellt intressant.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilka har sett filmen? Jag har.

Det enda rätta är att sätta på honom buntband och slänga honom i ett dike.

1000033550.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Märkligt att (s) i så fall inte höjt minimilönerna för arbetskraftinvandring utan det blir Tidölaget som gör det. Under stora protester från "bärplockarföretag" och "livsmedelsföretagen".
"Livsmedelsföretagen" vill ha undantag. Själv minns jag mest när det upptäcktes att kineser som byggde containerhamnen i Göteborg (s) tjänade ca 5kr/timme. INGEN ÅTGÄRD från(s) så jag tycker faktiskt inte att länken var något exempel på att (s) skyddat lönenivån.
Det var ett exempel på att S drivit politik där de kritiserat användning av oseriösa underleverantörer.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Och vad gjorde (s) åt det: Ingenting.
Det verkar för mig som (s) är duktiga på framföra kritik, sämre idag på politik.
Vilket också var vad jag menade. Uppfattade du det som att jag försökte försvara eller relativisera det S gör? Jag menade nämligen precis tvärtom och lyfte fram exemplen som bevis på deras dubbelmoral.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vi ska mer EU!

/Liberalerna

Vi som har veteranfordon ska tvingas skrota dem, funktionshindrade ska inte kunna åka på semester, ambulansen ska inte hitta någon som vill jobba och någon byråkrat ska bestämma att du inte får avverka din egen skog.

Tänk om EU kunde ägna sig åt att vara den fredsorganisation en del påstår att den är, istället för att skapa trams och försöka överreglera privatpersonens leverne.

”Vår beredskap är god.”

Vi som har flyget som en del av jobbet och ofta passerar Arlanda har sedan länge lärt oss att det stället knappast kan förknippas med kompetens…

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Och de där 10,000 tyska belgarna har vi inte sett röken av…
De kom aldrig hit. De insåg förmodligen att de kunde sitta i Bryssel och göra livet surt för oss på distans istället.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rekommenderar SvD och deras arkiv, där man man tex läsa dagens nyheter fast för 10-20-30 år sedan.

Här kan man tex läsa hur FP ställde krav på S för en extremt liberal asylinvandring samt hotade med veto mot Leif Blomqvist som påstås "fiska i Ny Demokratis vatten".

1000033775.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Rekommenderar SvD och deras arkiv, där man man tex läsa dagens nyheter fast för 10-20-30 år sedan.

Här kan man tex läsa hur FP ställde krav på S för en extremt liberal asylinvandring samt hotade med veto mot Leif Blomqvist som påstås "fiska i Ny Demokratis vatten".

View attachment 503754
Birgit Friggebo, minsann. Nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger "We Shall Overcome".

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kriminella i organiserad brottslighet ska väl kunna ha ett vanligt hederligt jobb hos (s) ?
1726429662154.png

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kriminella i organiserad brottslighet ska väl kunna ha ett vanligt hederligt jobb hos (s) ?
View attachment 503756
Intressant att S anställt Adrianas mördare.

Hoppas verkligen M och SD tar upp det ofta men de vägrar ju konsekvent att köra lika hårt spel som S så det lär ju inte hända.

Varenda jävla anförande i Riksdagen borde inledas med "Herr talman, riksdagskollegor, gängkriminella åldringsbrottslingar och barnamördare i S..."

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Intressant att S anställt Adrianas mördare.

Hoppas verkligen M och SD tar upp det ofta men de vägrar ju konsekvent att köra lika hårt spel som S så det lär ju inte hända.

Varenda jävla anförande i Riksdagen borde inledas med "Herr talman, riksdagskollegor, gängkriminella åldringsbrottslingar och barnamördare i S..."
Skulle väl bara kompensera :) (s) för minskad omsättning i Kombilotteriet.
Tänk på hur den välkände fd djurplågaren levt på skadestånd från de som citerat press om honom på Facebook och hur Ebba Busch dömdes för hon pekat ut någon fd kriminell i samband med fastighetsaffärer.
I Sverige vårdar vi våra Kriminella, pekar inte Finger !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jamän, hon blev ju lika förbannad som alla andra och beslöt träna hårdare på gymmet !
Det är ju vansinne slösa med Stockholms pengar. Utanför Budget dessutom !
1726468876645.png

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln