Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag arbetar med försäljning av elektroniska komponenter. (@Markus har sagt att jag inte får referera till mitt jobb, men det skiter jag i.)
Mina kollegor ringer presumtiva kunder för att boka besök och kunna presentera det vi har att erbjuda. I många fall är det personer vars namn vi fått från någon annan och inte någon som nödvändigtvis har anmält sig som intresserad. Vi tror ju själva att det finns något positivt för personerna att ha med oss att göra och är inte ute efter att bara störa dem i deras arbete, men det gäller förhoppningsvis de flesta som ringer en.
Självklart är den mesta av vår försäljning till kunder vi redan känner, men alla relationer har en start någonstans.
Min egen tid med att jaga nya kunder har jag bakom mig. Nu är titeln Technical Product Manager och arbetsbeskrivningen "old fart that knows shit". Kalla samtal är andra bättre på.
Har jag verkligen sagt det? Låter konstigt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1726569122199.png
Det svåra är hur man skall dra gränsen mellan det seriösa och oseriösa. Flera försök har gjorts men det har inte lyckats utan bara blivit värre. Om jag tvingas välja så är jag beredd att offra företags möjligheter att ringa kalla samtal i B2B-sammanhang om det är vad som krävs, eftersom det idag finns alternativa säljmöjligheter som inte kan missbrukas av oseriösa på samma sätt.
Vilka alternativa säljmöjligheter tänker du på ? Alla vill veta även (s) ! :)
Jag blev som jag känner det Grundligt lurad när jag 2023 köpte ett "Yuasa" från batteryonline.se
https://www.sporthoj.com/forum/thre...ngsregulatorer-en-djungel.294939/post-6732693
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en polare som har svårt att säga nej, så han har slutat svara när okända eller dolda nummer ringer. Personligen är jag en otrevlig jävel och när säljare ringer min personliga telefon så gör jag mitt bästa för att slösa deras tid, och om jag har ork så försöker jag sälja något till dem istället.
Sedan jag började göra det verkar jag ha hamnat på någon svart lista för det ringer nästan aldrig säljare längre.

Vad gäller b2b så fyller det ett syfte, och på jobbtelefonen är jag mer professionell och tackar alltid nej och lägger på när de förklarat att de är säljare.
Säljare kunde nog gott sluta ringa till enmansbolag för många av sina tjänster, men för större organisationer finns det ju ofta en hel stab av folk vars enda jobb är att prata med säljare.

Men säljare behövs, precis som advokater.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Har jag verkligen sagt det? Låter konstigt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Till att börja med kan man ha en bra produkt
Det räcker inte med en bra produkt ! Den måste ha rätt pris, rätt kvalite.
Vilken bil har bäst kvalite ? VW eller RR
VW har bäst kvalite, det säljs många fler VW än RR !
(lärde jag mig på Chalmers i kursen i Kvalitetsteknik)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vad gäller b2b så fyller det ett syfte, och på jobbtelefonen är jag mer professionell och tackar alltid nej och lägger på när de förklarat att de är säljare.
Säljare kunde nog gott sluta ringa till enmansbolag för många av sina tjänster, men för större organisationer finns det ju ofta en hel stab av folk vars enda jobb är att prata med säljare.
Jag är ordförande i ett AB som hanteras av min fru. Om någon ringer och frågar efter mig på företagets nummer får de veta att de inte är pålästa och ombeds förklara varför de ska ta av hennes tid.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det räcker inte med en bra produkt ! Den måste ha rätt pris, rätt kvalite.
Vilken bil har bäst kvalite ? VW eller RR
VW har bäst kvalite, det säljs många fler VW än RR !
(lärde jag mig på Chalmers i kursen i Kvalitetsteknik)
I såna fall är den produkt (s) säljer en Trabant. Helt osäljbar, oavsett pris, förutom i länder där regimen har riggat systemet och indoktrinerat människor så att de tror att det inte finns något annat alternativ.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja men det var väl sant, har ju inget med saken att göra.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Inför mätbara krav för att få gå vidare till nästa nivå, varför inte kalla det betyg?
Att kalla förskola för pedagogisk verksamhet har inte fungerat hittills så att numrera den gör nog knappast skillnad.

Det är redan nu anarkister som tycker att staten är hemsk som tvingar deras barn att gå i skolan och att göra det ännu tidigare kanske skapar mer ovilja.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och ledarna bakom Effective Communications har redan ett "postorderföretag" klart ta över.
Telemarketingföretagen har ju kritiserats länge, de får påstötningar om ändra metoderna ANNARS VITE.
Och lösningen är att lägga ner / sälja företaget som kan få VITE.
Och dra igång ett Nytt Telemarketingföretag med de gamla metoderna och köra på tills DET NYA får påstötningar om ändra metoderna ANNARS VITE.
Men idag har man smartat upp sig. Företaget jobbar inte från Sverige. Utan från Spanien.
Och Spanien prioriterar väl inte SVENSKA brottsoffer.
Och Så Vidare
från gp.se idag
Nu har Tele2, Telia, Eon, Fortum och Svenska Postkodlotteriet beslutat att pausa samarbetet med Effective Communication.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
från dn om Kombilotteriet
Hur kommer det sig att S själva inte gjort den här typen av granskning?

– Har man ett bolag har man en vd och en styrelse. Det är de som får sköta allt. Det är de som följer upp och ser till att det finns ett samtalsmanus och gör uppföljningar. Det är upp till bolaget att ta det ansvaret, säger Tobias Baudin.

Är det värt att ha kvar ett lotteri i S ägo?

– Det är inte värt att ha externa företag, det är uppenbart. Det går inte mer, vi kan inte ha kontroll längst ut. Så det blir inga mer externa företag från vår sida, säger Tobias Baudin.

Låter som (s) lägger ner lotteriverksamheten. Så inte regeringen kan lägga ner och ta hem poäng.
Går den inte att driva som (s) gjort (i Tysthet) så är det bättre lägga ner 2024.
Men dom som köpt lotter, det rullar nog vidare .... Eller ?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

För att sätta en baslinje att jämföra de där siffrorna så har alltså 45% av Sveriges befolkning eftergymnasial utbildning och 78% bor i storstäder och täta blandade kommuner.

Var det där inlägget apropå hur marginaliserade män på landsbygden röstar?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Personligen är jag en otrevlig jävel och när säljare ringer min personliga telefon så gör jag mitt bästa för att slösa deras tid, och om jag har ork så försöker jag sälja något till dem istället.

Jag brukar försöka vara trevlig. Men oavsett om det är en säljare, en kundundersökare eller en opinionsundersökning som ringer så inleder jag alla telefonsamtal med att fråga efter deras VAT-nummer och faktureringsadress. När de förvånade undrar varför så förklarar jag att jag inte jobbar gratis - jag fakturerar två och ett halvt i timmen för alla mina konsulttjänster. Då brukar de bli nödiga att avsluta telefonsamtalet väldigt fort…
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top